Νωρίτερα από τη Συκεώνα και το Διοικητήριο παραδόθηκε τo νότιο τμήμα του Ε-65!

Να μην βαλτώσουν περαιτέρω – εγκαταλειφθούν σημαντικά έργα για το Νομό Καρδίτσας

Το νότιο τμήμα του Ε-65 ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στην κυκλοφορία νωρίτερα από την παράκαμψη της Συκεώνας στο δρόμο Καρδίτσας – Λάρισας! Ολοκληρώθηκε νωρίτερα και από το έργο του νέου Διοικητηρίου της Περιφέρειας, η ιστορία του οποίου «τραβάει» εδώ και πολλά έτη.

Toυ Κώστα Παλαιού

Πεποίθηση για την πλειονότητα της τοπικής κοινωνίας αποτελεί το γεγονός ότι ο Νομός Καρδίτσας είναι για πολλά χρόνια το «αποπαίδι» της Θεσσαλίας. Πεποίθηση η οποία στηρίζεται στη διαχρονική έλλειψη Κρατικής μέριμνας απέναντι στα βασικά προβλήματα και την ανάπτυξη του Νομού μας, καθώς και στην εύνοια που έχει δείξει για τους άλλους Θεσσαλικούς νομούς, κυρίως τη Μαγνησία και τη Λάρισα.
Μέσα από την αρθρογραφία των τελευταίων ετών και σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, έχουμε δείξει ότι όλοι οι αναπτυξιακοί δείκτες τοποθετούν το Νομό Καρδίτσας στις τελευταίες θέσεις τόσο στη σχετική εθνική, όσο και στην περιφερειακή κλίμακα.

Θα αναφερθούμε σήμερα σε τρία έργα, δύο οδικά και ένα κτιριακής υποδομής, τα οποία ξεκίνησαν και εκτελούνται στην περιοχή αλλά η περάτωσή τους δεν διαφαίνεται ορατή στο άμεσο μέλλον. Τα έργα αυτά είναι το Διοικητήριο Καρδίτσας, ο δρόμος Καρδίτσας – Λάρισας και συγκεκριμένα η παράκαμψη της Συκεώνας, ενώ προβληματισμός υπάρχει και για την εξέλιξη των εργασιών στον δρόμο Καρδίτσα – Δέλτα.

Παράκαμψη Συκεώνας

Η κατασκευή της οδού Καρδίτσας – Λάρισας (παράκαμψη Συκεώνας) ξεκίνησε προ πενταετίες. Έχει γίνει ένα σημαντικό ποσοστό των εργασιών (περίπου το 60+%), ωστόσο σημειώθηκαν διακοπές στην κατασκευή. Το έργο έχει εισέλθει σε φάση «μόνιμης διακοπής»! Στα τέλη του περασμένου έτους κατατέθηκε αίτημα από τον ανάδοχο στο οποίο κάνει λόγο για αδυναμία εκτέλεσης του έργου εντός της προθεσμίας (μετά από σχετική παράταση) περάτωσης του, το οποίο απορρίφθηκε από την αρμόδια υπηρεσία της Περιφέρειας. Οι δηλώσεις της προηγούμενης Περιφερειακής Αρχής που διατυπώθηκαν με την έναρξη του έργου για έγκαιρη περαίωση του δεν ανταποκρίθηκαν στην πραγματικότητα. Ένα σημαντικό έργο που πως έχει «βαλτώσει», για το οποίο προς το παρόν δεν φαίνεται να έχουμε κάποια εξέλιξη και από τη νέα Περιφερειακή Αρχή!

Διοικητήριο

Σε ότι αφορά το έργο για το Διοικητήριο Καρδίτσας η υπόθεση κρατά περισσότερο από 25 χρόνια!! Η εκπόνηση της μελέτης άρχισε το τέλος της δεκαετίας του 1990 και η κατασκευή του διαρκεί περισσότερο από 12 χρόνια. Η κατασκευή του πλέον έχει καταστεί προβληματική, αφού υπήρξαν διακοπές στην υλοποίηση και παρατάσεις προθεσμιών, αλλαγή αναδόχων κλπ! Με τον «Ιανό» σε μεγαλύτερο βαθμό και κατόπιν με τον «Ντάνιελ» το υπό κατασκευή κτίριο υπέστη ζημιές και σημαντικές φθορές. Όπως είχε γράψει σε σχετικό ρεπορτάζ το προηγούμενο διάστημα η εφημερίδα με βάση ενημέρωση από την αρμόδια υπηρεσία, έχει συνταχθεί η μελέτη για τις εναπομείνασες εργασίες που απαιτούνται ώστε να ολοκληρωθεί το έργο. Εργολαβία δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή, έχει διαλυθεί. Η μελέτη ξεπερνά τα 10 εκατομμύρια ευρώ, είναι έτοιμη για δημοπράτηση με αναλυτικό προϋπολογισμό και έχει συμπεριλάβει και την αποκατάσταση των ζημιών από τον «Ιανό» και τον «Ντάνιελ».

Η μελέτη είναι κοστολογημένη με αναλυτικό προϋπολογισμό και αναζητείται η εξασφάλιση της απαιτούμενης πίστωσης. Το Διοικητήριο έχει καταντήσει «γεφύρι της Άρτας». Προ διμήνου περίπου, ο νέος Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, επισκέφθηκε το έργο, υποσχέθηκε ότι το έργο θα συνεχιστεί, ενώ τοποθέτησε την ολοκλήρωση των εργασιών αποπεράτωσης του σε 2 περίπου χρόνια. Προς το παρόν δεν έχει ανακοινωθεί κάποια ενέργεια επ’ αυτού. Πρότεινε, επίσης, τη χρήση του Διοικητηρίου για τη στέγαση – προσωρινή υποθέτουμε – δύο Τμημάτων του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Υπάρχει απόλυτη ανάγκη κατασκευής κτιριακών εγκαταστάσεων για τα δύο Τμήματα της Καρδίτσας στο campus του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, και σαφώς λύση δεν είναι η μόνιμη στέγασή τους στο κτίριο του Διοικητηρίου.

Καρδίτσα – Δέλτα

Τέλος, ένα άλλο έργο σημαντικό έργο που αφορά την οδική ασφάλεια στην είσοδο της Καρδίτσας είναι το Καρδίτσα – Δέλτα. Η μετ’ εμποδίων εξέλιξη των εργασιών έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις επιχειρήσεις που εδρεύουν και λειτουργούν στο συγκεκριμένο δρόμο.
Όπως προσφάτως έγραψε με σχετικό ρεπορτάζ η εφημερίδα, μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου είχε ολοκληρωθεί σχεδόν το σύνολο των αποβολών των ιδιωτών από τις ιδιοκτησίες. Υπήρχε μια μικρή εκκρεμότητα κι αυτή διότι συνέπεσε με την αποχή των δικηγόρων. Την ίδια ώρα, σύμφωνα με την ενημέρωση από την αρμόδια υπηρεσία, καταγράφεται καθυστέρηση στη μετατόπιση του δικτύου ηλεκτρικού ρεύματος από τη ΔΕΗ. Παράλληλα χρειάζονται ακόμη 7-8 μήνες για να ολοκληρωθούν οι αρχαιολογικές ανασκαφές, ενώ εκτιμάται πως στο φως θα έχουν κι άλλα αρχαιολογικά ευρήματα κατά την εξέλιξη της εργολαβίας. Παράλληλα τονίστηκε ότι το έργο θα υλοποιηθεί στο σύνολό του, όπως είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ χωρίς να τίθεται θέμα απώλειας της χρηματοδότησης. Το ζητημένο βεβαίως είναι το σημαντικό αυτό έργο να τελειώσει στο συντομότερο δυνατό χρονικό διάστημα.

Απαιτείται λοιπόν όλες οι αρμόδιες τοπικές Αρχές και υπηρεσίες να σκύψουν πάνω από τα έργα υποδομής για ολοκληρωθούν προτού «βαλτώσουν» περαιτέρω ή εγκαταλειφθούν. Όπως βεβαίως απαιτείται και από την τοπική κοινωνία να πιέσει προς την κατεύθυνση αυτή. Να πιέσουν και να αγωνιστούν για το σύνολο των έργων υποδομής που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών, αλλά ακόμη κυριότερα των ζωτικών εκείνων έργων θα εξασφαλίσουν αντιπλημμυρική θωράκιση, αδιάκοπη άρδευση και ύδρευση μετά και τα όσα βιώσαμε με τις πλημμύρες των τελευταίων ετών.

Αναλυτικότερα στην εφημερίδα Νέος Αγών

Exit mobile version