Ο πρόεδρος της Shoei Kisen, της ιδιοκτήτριας εταιρίας του πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given που έχει μπλοκάρει από την Τρίτη τη Διώρυγα του Σουέζ, δήλωσε πως ευελπιστεί ότι το πλοίο θα αποκολληθεί σήμερα το βράδυ.
«Απομακρύνουμε ίζημα, με επιπλέον εργαλεία βυθοκόρησης», δήλωσε ο Γιουκίτο Χιγκάκι σε συνέντευξη Τύπου χθες, με τα σχόλιά του να δημοσιεύονται σήμερα στον ιαπωνικό Τύπο. Δήλωσε πως ελπίζει σε αποκόλληση του Ever Given «αύριο (σήμερα, Σάββατο) το βράδυ» (ώρα Ιαπωνίας).
Η εταιρία στην οποία έχει ανατεθεί η αποκόλληση του Ever Given έχει εμφανιστεί πιο επιφυλακτική, προβλέποντας «ημέρες, ακόμα και εβδομάδες» για την αποκατάσταση της ναυσιπλοΐας στο κανάλι, από όπου περνά το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου, σύμφωνα με ειδικούς.
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το σκάφος με βάρος άνω των 220.000 τόνων και μήκος ίσο με τέσσερα γήπεδα ποδοσφαίρου, που έχει προσαράξει στο νότιο τμήμα της Διώρυγας, σε κοντινή απόσταση από την πόλη του Σουέζ.
Το περιστατικό συνέβη την Τρίτη, εξαιτίας δυνατών ανέμων σε συνδυασμό με αμμοθύελλα, σύμφωνα με διάφορες πηγές, και έχει προκαλέσει τεράστια συμφόρηση στη θαλάσσια δίοδο. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List, περίπου 200 πλοία ήταν εγκλωβισμένα χθες στις δύο άκρες του καναλιού και στην περιοχή αναμονής στο μέσο της διώρυγας, γεγονός που έχει προκαλέσει σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων, με πρόσκαιρη επίπτωση στην τιμή του μαύρου χρυσού την Τετάρτη.
Εκτινάχθηκαν τα ναύλα για μεταφορές πετρελαίου
Οι αναλυτές αναμένουν μία μεγαλύτερη αύξηση των ναύλων για τα μικρότερα τάνκερ και τα προϊόντα πετρελαίου, όπως τη νάφθα και τις εξαγωγές ορυκτών καυσίμων από την Ευρώπη στην Ασία, εάν η διώρυγα παραμείνει κλειστή για εβδομάδες.
«Η προμήθεια περίπου του 20% της ασιατικής νάφθας γίνεται από τη Μεσόγειο και τη Μαύρη Θάλασσα μέσω της διώρυγας του Σουέζ», δήλωσε στέλεχος της FGE.
Οι νέες διαδρομές που θα κάνουν τα πλοία, γύρω από το ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μπορεί να αυξήσουν κατά δύο εβδομάδες τον χρόνο τους και κατά πάνω από 800 τόνους την κατανάλωση καυσίμων των Suezmax τάνκερ. Τα καύσιμα είναι το μεγαλύτερο κόστος για τα πλοία, αντιστοιχώντας έως το 60% των συνολικών δαπανών.
Η ήδη αδύναμη ασιατική αγορά βενζίνης ή ντίζελ επιδεινώνεται από τον αποκλεισμό καθώς η Ασία εξάγει καύσιμα σε δυτικές αγορές, όπως της Ευρώπης, το 60% των οποίων έγιναν μέσω του Σουέζ το 2020. Πάνω από 30 πετρελαιοφόρα πλοία ανέμεναν από την Τρίτη και από τις δύο πλευρές της διώρυγας για να περάσουν, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv.
Η επίπτωση από τις καθυστερήσεις των πλοίων στις αγορές ενέργειας είναι πιθανό να περιορισθεί από τη ζήτηση για αργό και υγραέριο (LNG) που είναι στη χαμηλή περίοδο, ανέφεραν αναλυτές.
To κόστος της ναύλωσης προϊόντων, όπως βενζίνης και ντίζελ, από το ρωσικό λιμάνι του Τουάπσε στη Μαύρη Θάλασσα στη Νότια Γαλλία αυξήθηκε από 1,49 δολάρια ανά βαρέλι στις 22 Μαρτίου στα 2,58 δολάρια στις 25 Μαρτίου, μία αύξηση 73%, σύμφωνα με το Refinitiv.
Πηγή : in.gr