Έργα συνολικού προϋπολογισμού 368 εκατ. ευρώ έχει στο πλάνο της για τις επόμενες 100 ημέρες η ΕΡΓΟΣΕ. Σιδηροδρομικά έργα 262 εκατ. ευρώ πρόκειται να δημοπρατηθούν, ενώ 5 συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 106 εκατ. ευρώ περιμένουν στη σειρά για υπογραφή. Ανάμεσά τους και η πολυαναμενομένη εδώ και χρόνια ηλεκτροκίνηση Λάρισας- Βόλου, έργο που αναμένται να δωσει αναπτυξιακή ώθηση στο δίπολο Λάρισας- Βόλου και προβλεπόταν να κατασκευαστεί απο τις αρχές του 2010, στο πλαίσιο και των Μεσογειακών αγώνων στο δίπολο που τελικά ματαιώθηκαν
Η σιδηροδρομική εταιρεία συνεχίζει μια πορεία 24 ετών αδιάλειπτης παρουσίας, κατά την οποία έχει εκτελέσει 518 συμβάσεις έργων, συνολικής αξίας 6,1 δισ. ευρώ, όπως είπε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., κ. Χρήστος Βίνης, στο πλαίσιο του 3ουAthensInvestementForum. Το συνολικό συμβατικό τίμημα των σε εξέλιξη έργων της εταιρείας ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ και αφορά 21 συμβάσεις.
Έρευνα : Πώς ο κοροναϊός άλλαξε τη ζωή μας – Απαισιόδοξοι οι Ελληνες
Μέχρι τον Ιανουάριο, τέσσερα σιδηροδρομικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 262 εκατ. ευρώ, θα πάρουν τον δρόμο της δημοπράτησης. Σύμφωνα με όσα παρουσίασε ο κ. Βίνης, πρόκειται για τα εξής έργα:
– Ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, τηλεπικοινωνίες και ETCSLevel1 στην υφιστάμενη γραμμή Λάρισα-Βόλος, με αναβάθμιση της γραμμής στο τμήμα ΣΣ Λατομείου-ΒΙΠΕ-ΣΣ Βόλου, προϋπολογισμού 66 εκατ.ευρώ, εντός Οκτωβρίου
– Σηματοδότηση και ETCS Level1 στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη (μέσω νέας παραλλαγής στο τμήμα Πολύκαστρο-Ειδομένη και αντικατάσταση 37 αλλαγών τροχιάς για τις ανάγκες της σηματοδότησης, προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ), εντός Οκτωβρίου
– Β’ φάση του Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και σύνδεση με το μετρό, προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, εντός Νοεμβρίου
– Νέα διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο (επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, σταθμοί), προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ, εντός Ιανουαρίου 2021
Για ποιες συμβάσεις πέφτουν οι υπογραφές
Εντός του 2020 θα έχουν μπει και οι υπογραφές, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΕΡΓΟΣΕ, σε πέντε συμβάσεις:
– Υπολειπόμενα έργα υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού 27 εκατ. ευρώ, εντός Οκτωβρίου
– Ηλεκτροκίνηση γραμμής στο Κιάτο-Ροδοδάφνη, προϋπολογισμός 30 εκατ. ευρώ, εντός Νοεμβρίου
– Εκσυγχρονισμός σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης και ATCSLevel1 σε τμήματα του Αθήνα-Θεσσαλονίκη (πλην Τιθορέα-Δομοκός), προϋπολογισμού 13 εκατ. ευρώ, εντός Νοεμβρίου
– Ολοκλήρωση της νέας διπλής, ηλεκτροδοτούμενης γραμμής στο Τιθορέα-Λιανοκλάδι-Δομοκός, προϋπολογισμού 21 εκατ. ευρώ, εντός Νοεμβρίου
– Τετραπλός σιδηροδρομικός διάδρομος από ΣΣ Αθηνών ως Τρεις Γέφυρες, με υπογειοποίηση στα Σεπόλια, προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ, εντός Νοεμβρίου
Επίσης, εντός των επόμενων 100 ημερών πρόκειται να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση του προγραμματισμού της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων, των διαδικασιών ωρίμανσης, τον χρονοδιαγραμμάτων, των πηγών χρηματοδότησης και των πιθανών κινδύνων για τα διαστήματα 2020-2023 και 2021-2030, με σχέδιο διαχείρισης κινδύνων. Ακόμη, θα προχωρήσει η αξιολόγηση της οργανωτικής βάσης και των διαδικασιών παραγωγής έργων από κάθε μία από τις εταιρείες που βρίσκονται υπό την ομπρέλα του ΟΣΕ.
Τα νέα έργα και ο ανταγωνιστικός διάλογος
Όπως τόνισε ο επικεφαλής της εταιρείας, καταγράφεται μια επιτυχής πορεία έργων, με τις δημοπρατήσεις που βρίσκονται στο pipelineνα αφορούν μειοδοτικούς διαγωνισμούς, προϋπολογισμού 629,5 εκατ. ευρώ, που αποτελούν στην πλειοψηφία έργα αναβάθμισης του υφιστάμενου δικτύου. Παράλληλα, με το εργαλείο του ανταγωνιστικού διαλόγου προχωρά ο σχεδιασμός για νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 3,3 δισ. ευρώ. Πρόκειται για έργα του διασυνδέουν μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι αναπτυξιακοί στόχοι που έχει θέσει η ΕΡΓΟΣΕ σύμφωνα με τον κ. Βίνη, είναι μεταξύ άλλων η ενίσχυση της διατροπικότητας με έμφαση στην εμπορική μεταφορά, με συνδέσεις σε λιμάνια και αεροδρόμια, η ολοκλήρωση του κορμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας (άξονας ΠΑΘΕ), αλλά και η ολοκλήρωση της ανάπτυξης του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου