Προχωρούν οι διαδικασίες από το Δήμο Καρδίτσας για το έργο της κατασκευής ποδηλατοδρόμου στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
Το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας ενέκρινε την παραλαβή της μελέτης και των τευχών δημοπράτησης του έργου, το οποίο απαρτίζεται από δύο υποέργα. Το πρώτο αφορά την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου και το δεύτερο την παραλλαγή του δικτύου φωτισμού.
Συγκεκριμένα, το πρώτο υποέργο έχει προϋπολογισμό 660.000 ευρώ η ανάθεση θα γίνει με δημόσιο ανοικτό ηλεκτρονικό διαγωνισμό, ενώ το δεύτερο με προϋπολογισμό 64.600 ευρω με απαυθείας ανάθεση στον ΔΕΔΔΗΕ, ως μοναδικό φορέα που έχει τη δυνατότητα να εκτελέσει τέτοιου είδους έργα.
Ο ποδηλατόδρομος

Σε ότι αφορά το έργο τώρα, η μελέτη προβλέπει την κατασκευή λωρίδας ποδηλάτου πλάτους 1,50 μ. Μονής κατεύθυνσης, αντίθετης με την κίνηση του αυτοκινήτου στην οδό, και προστατευτική λωρίδα πλάτους 0,75 μ. μεταξύ του ποδηλάτου και του αυτοκινήτου, η οποία περιλαμβάνει φύτευση, φωτισμό, καλαθάκια μικροαπορριμμάτων και ποδηλατοστάσια.
Ο ποδηλατόδρομος που θα κατασκευαστεί στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου, θα ενώνει το

υπάρχον δίκτυο της πόλης με το νέο υπό κατασκευή Διοικητήριο.
Κατασκευάζεται στο επίπεδο του πεζοδρομίου και σε προέκταση αυτού στην δυτική πλευρά της Ηρώων Πολυτεχνείου από την οδό Υψηλάντου έως τον πεζόδρομο που υπάρχει λίγο πριν την

οδό Θεσσαλιώτιδος.
Από τη Θεσσαλιώτιδος στην
Κουμουνδρού και στη Φλωράκη

Μέσω του πεζοδρόμου, η κίνηση των ποδηλάτων οδηγείται στο απέναντι πεζοδρόμιο της οδού Κουμουνδούρου και με κατάλληλη διαμόρφωση του κόμβου Θεσσαλιώτιδος- Κουμουνδούρου-Φλωράκη στην οδό Χαριλάου Φλωράκη, η οποία σχεδιάστηκε ως οδός μικτής χρήσης ποδηλάτων και οχημάτων (cycle street). Αυτό σημαίνει την συνύπαρξη ποδηλάτων και οχημάτων, με μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας τα 30 χιλιόμετρα, με κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση (στάμπες ποδηλάτου λευκού χρώματος για τον προσδιορισμό της κατεύθυνσης κυκλοφορίας των ποδηλάτων, πριν και μετά από κάθε διασταύρωση και σε αποστάσεις 20-50 μ.) Στο τμήμα μεταξύ των οδών Παλαιολόγου και Δημητρίου Λάππα, στο ύψος της πλατείας Δραχμής, εξαιτίας της ύπαρξης αφετηρίας του αστικού ΚΤΕΛ, ο ποδηλατόδρομος αλλάζει πορεία και περνάει μέσα από το πάρκο, πίσω ακριβώς από το στέγαστρο της αφετηρίας των λεωφορείων.
Προστατευτική ζώνη
Στην προστατευτική ζώνη που κατασκευάζεται μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του οδοστρώματος, τοποθετούνται κάδοι μικροαπορριμμάτων και ποδηλατοστάσια.

Κατασκευάζονται επίσης εσοχές διαστάσεων 0.75Χ1.50 μ για την μελλοντική τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης. Η πρόβλεψη είναι να τοποθετηθεί ένας κάδος χαρτιού-γυαλιού σε ένα Οικοδομικό Τετράγωνο και ένας κάδος για μέταλλο στο επόμενο. Οι κάδοι των σύμμικτων υλικών θα παραμείνουν στην ανατολική πλευρά του δρόμου, όπως είναι και σήμερα.

Επίσης η προστατευτική ζώνη αποτελεί και ζώνη φύτευσης. Τα δέντρα που επιλέχθηκαν να φυτευτούν στο δρόμο είναι οι πασχαλιές, δέντρα με όμορφα και εύοσμα άνθη την άνοιξη, αλλά και όμορφο φύλλωμα και κόμη από την άνοιξη έως το φθινόπωρο, δίνοντας στο δρόμο έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Τα δέντρα είναι φυλλοβόλα και έτσι το χειμώνα δεν εμποδίζουν τον ήλιο να φτάσει ως τις βιτρίνες των καταστημάτων, το δάπεδο του πεζοδρομίου και του ποδηλατοδρόμου, αλλά και του ανθρώπους που κυκλοφορούν σ΄αυτό.