Το ημερολόγιο έδειχνε 16 Ιανουαρίου1972. Ήταν η εποχή της χούνταςκαι μια περίοδος που ο ελληνικόςσιδηρόδρομος είχε ενοποιηθεί με τηνίδρυση του ΟΣΕ και βρισκόταν στοτελικό στάδιο της μετάβασής του απότην ατμοκίνηση στην ντιζελοκίνηση.
Δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά στο ενδιάμεσοτων σταθμών Ορφανά Καρδίτσας καιΔοξαράς της Λάρισας.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα 19άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και44 να τραυματιστούν, συγκλονίζονταςτο πανελλήνιο.
Το βράδυ εκείνο, το Γενικό ΚρατικόΝοσοκομείο Λαρίσης, το ΝοσοκομείοΚαρδίτσας, καθώς και πολλές ιδιωτικές κλινικές της γύρω περιοχής γέμισαν τα κρεβάτια τους με τους βαριάτραυματίες….
Το απαρχαιωμένο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, η απροσεξίατων υπευθύνων και τα προβλήματατων τηλεπικοινωνιών εξαιτίας τηςκακοκαιρίας ήταν τα κύρια αίτια πουοδήγησαν στο μοιραίο…
Το πολύνεκρο δυστύχημα στο Θεσσαλικό κάμπο δεν ήταν το πρώτο πουγινόταν στα χρόνια της Χούντας.
Είχε προηγηθεί η σιδηροδρομικήτραγωδία στο Δερβένι το Σεπτέμβριοτου 1968, όπου 34 άνθρωποι είχανχάσει τη ζωή τους. Αυτή τη φορά,το καθεστώς των συνταγματαρχώνκλήθηκε να λάβει μέτρα.
Ο Παττακός ανακοίνωσε ότι τα τρέναπλέον θα ήταν εξοπλισμένα μεραδιόφωνα και το δίκτυο επικοινωνιών του ΟΣΕ θα αναβαθμιζόταν…
Κ.Φ.















