Το ημερολόγιο έδειχνε 16 Ιανουαρίου 1972. Ήταν η εποχή της χούντας και μια περίοδος που ο ελληνικός σιδηρόδρομος είχε ενοποιηθεί με την ίδρυση του ΟΣΕ και βρισκόταν στο τελικό στάδιο της μετάβασής του από την ατμοκίνηση στην ντιζελοκίνηση.
Δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν μετωπικά στο ενδιάμεσο των σταθμών Ορφανά Καρδίτσας και Δοξαράς της Λάρισας.
Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα 19 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και 44 να τραυματιστούν, συγκλονίζοντας το πανελλήνιο.
Το βράδυ εκείνο, το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Λαρίσης, το Νοσοκομείο Καρδίτσας, καθώς και πολλές ιδιωτικές κλινικές της γύρω περιοχής γέμισαν τα κρεβάτια τους με τους βαριά τραυματίες….
Το απαρχαιωμένο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, η απροσεξία των υπευθύνων και τα προβλήματα των τηλεπικοινωνιών εξαιτίας της κακοκαιρίας ήταν τα κύρια αίτια που οδήγησαν στο μοιραίο…
Το πολύνεκρο δυστύχημα στο Θεσσαλικό κάμπο δεν ήταν το πρώτο που γινόταν στα χρόνια της Χούντας.
Είχε προηγηθεί η σιδηροδρομική τραγωδία στο Δερβένι το Σεπτέμβριο του 1968, όπου 34 άνθρωποι είχαν χάσει τη ζωή τους. Αυτή τη φορά, το καθεστώς των συνταγματαρχών κλήθηκε να λάβει μέτρα.
Ο Παττακός ανακοίνωσε ότι τα τρένα πλέον θα ήταν εξοπλισμένα με ραδιόφωνα και το δίκτυο επικοινωνιών του ΟΣΕ θα αναβαθμιζόταν…
Κ.Φ.