Τα ελπιδοφόρα μηνύματα

Εντός της καθημερινότητας είναι σημαντικό να λαμβάνουμε υπόψιν τα αισιόδοξα μηνύματα, τα οποία αντισταθμίζουν κατά κάποιον τρόπο το αίσθημα της εσωστρέφειας και της απογοήτευσης που νιώθουμε μετά τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.

Αυτή η όμορφη πλευρά πηγάζει τούτες τις ημέρες από τους χώρους των δημόσιων σχολείων, μέσα από την προσέγγιση των κρίσιμων θεμάτων και εννοιών που οφείλουμε να μας απασχολούν ως είδος. Κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς στο Ν. Καρδίτσας και παρ’ ότι βρισκόμαστε στη σκιά ακραίων καιρικών φαινομένων, οι εκπαιδευτικοί εστιάζουν σε ένα σχολείο που θέτει το μαθητή πρωταγωνιστή, σε ένα χώρο που θα αποδέχεται τη διαφορετικότητα, θα αγωνίζεται για την ισότητα και θα πραγματεύεται κρίσιμα θέματα όπως το περιβάλλον, την τεχνολογική πρόκληση.

Εάν συλλογιστούμε τις σημερινές λέξεις – έννοιες με τις οποίες έρχονται σε επαφή τα σημερινά παιδιά, σκεφτόμαστε τον εαυτό μας πιτσιρικάδες που δεν τις είχαμε προσεγγίσει σε τέτοιο βαθμό εντός των σχολείων. Πριν δύο δεκαετίες γίνονταν κάποια δειλά βήματα, καθώς διευρυμένα προγράμματα Erasmus προς αξιοποίηση δεν υφίσταντο τότε όπως συμβαίνει σήμερα.

Το δημόσιο σχολείο προσπαθεί να εντάσσει τους μαθητές σε έναν ευρύτερο κύκλο γνώσεων, παιδείας, αλλά και συναναστροφών εκτός συνόρων. Αυτή λοιπόν, είναι και η θετική μας διαπίστωση: πως χρόνο με το χρόνο γίνονται προσπάθειες για να διαφοροποιηθούν οι αξίες μας προς το καλύτερο, αφουγκραζόμενοι τις τωρινές ανησυχίες της κοινωνίας, τις νέες κατακτήσεις που μπροστά μας.
Δ.Γ.