Στην ακύρωση της με αριθμ. 211/2023 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Παλαμά, προχώρησε η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Θεσσαλίας – Στ. Ελλάδας, που αφορά έγκριση μέτρων για τη στήριξη και ανακούφιση των πληγέντων από τις πλημμύρες στο Δήμο Παλαμά.
Μεταξύ άλλων στην απόφαση αναφέρεται: Επειδή, η εν λόγω απόφαση λήφθηκε την 29.9.2023, εντός δηλ. της περιόδου ισχύος των διατάξεων του άρθρου 65 παρ.5 (από 7.9.2023 έως 31.12.2023 βλ. Εγκ.849/2023 ΥΠΕΣ, σελ.22, ΑΔΑ:6Ξ4Λ46ΜΤΛ6-ΖΟ3), σύμφωνα με τις οποίες, «Ένα (1) μήνα πριν από τη διενέργεια των εκλογών και μέχρι την εγκατάσταση των νέων δημοτικών αρχών, το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει μόνο για θέματα που αναφέρονται σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, καθώς και για θέματα που αφορούν στην υλοποίηση συγχρηματοδοτούμενων έργων». Σύμφωνα δε με την σχηματισθείσα νομολογία, με τη διάταξη αυτή και προς το σκοπό προάσπισης της διαφάνειας και της αποφυγής δημιουργίας υπέρμετρων οικονομικών επιβαρύνσεων για την επόμενη δημοτική αρχή, το Δημοτικό Συμβούλιο κατά το χρονικό διάστημα αυτό, αποφασίζει μόνο για θέματα που αφορούν, μεταξύ άλλων σε έκτακτες περιπτώσεις εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης (Ελ.Συν. ΚΠΕΔ Πρ. 318/2014 και 244/2015 Τμ. VII).
Ως εκ τούτου, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παλαμά περί κατάργησης συνολικά δεκατριών (13) τελών, φόρων, εισφορών, μισθωμάτων κ.α. για τα επόμενα οικονομικά έτη 2024 και 2025 – συνεπώς χωρίς να προκύπτει ανάγκη για άμεση
λήψη απόφασης – λόγω της υστέρησης των εσόδων που προκαλεί και της επακόλουθης
οικονομικής επιβάρυνσης της επόμενης δημοτικής αρχής, λήφθηκε κατά παράβαση των
ως άνω διατάξεων και είναι ακυρωτέα στο σύνολό της».
Aναλυτικά εδώ ολόκληρη η απόφαση