Ικανοποιητική είναι η ανταπόκριση εκπαιδευτικών και μαθητών των δημοτικών σχολείων της Καρδίτσας στην εξ αποστάσεως διδασκαλία στην οποία οδηγήθηκαν αναγκαστικά εξαιτίας των μέτρων περιορισμού διασποράς του νέου κορωνοϊού. Σύμφωνα με στοιχεία που γνωστοποίησε η αναπληρώτρια Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ. Ευαγγελία Χατζηδημητρίου, μέχρι χθες το πρωί, 3.013 μαθήματα είχαν «ανέβει» στις ψηφιακές πλατφόρμες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και ήταν διαθέσιμα για τους μαθητές των δημοτικών σχολείων της Καρδίτσας. Εξάλλου σταδιακά αρχίζει η εξ αποστάσεως διδασκαλία και για τα νήπια.
Η κ. Χατζηδημητρίου για την πορεία της εξ αποστάεως διδασκαλίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση σημειώνει τα εξής: «Η εξ αποστάσεως διδασκαλία συνιστά το πλέον πρόσφορο εργαλείο για να διατηρήσουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις παρούσες, έκτακτες συνθήκες που βιώνει η χώρα μας με δεδομένο βέβαια ότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση. Ξεκινήσαμε ένα μεγάλο εγχείρημα, για την επιτυχία του οποίου είναι καίρια η συμβολή όλων των παραγόντων της εκπαίδευσης.
Το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Θεσσαλίας ανέλαβε πρωτοβουλίες για την παιδαγωγική και επιστημονική υποστήριξη των σχολείων και των εκπαιδευτικών με ποικίλες δράσεις όπως ενημερωτικές – επιμορφωτικές τηλε-συναντήσεις, επιστημονικές τηλε-ημερίδες και πρόταση ή αποστολή ιστοσελίδων με επιμορφωτικό υλικό και πληροφορίες. Η διαδικασία υλοποιείται από κάθε εκπαιδευτικό είτε με σύγχρονες, είτε με ασύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, είτε συνδυαστικά. Κατά συντριπτική πλειοψηφία, το σύνολο των εκπαιδευτικών της Δ/νσης Πρωτ/θμιας Εκπ/σης Καρδίτσας, αγκάλιασε από τη πρώτη στιγμή την προσπάθεια. Όλοι οι εκπαιδευτικοί ανεξαιρέτως χρησιμοποίησαν κάθε πρόσφορο μέσο για την επικοινωνία με τους γονείς και τους μαθητές.
Οι εκπαιδευτικοί από την πρώτη στιγμή της ανα- στολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων έδωσαν, και συνεχίζουν να δίνουν, τη μάχη για τη στήριξη των μαθητών σε εκπαιδευτικό, ψυχολογικό και συναισθηματικό επίπεδο τοποθετώντας στο κέντρο τον μαθητή. Στην προσπάθεια για την υποστήριξη της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης οι εκπαιδευτικοί κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν πολλά προβλήματα όπως, ότι πολλοί μαθητές δεν διαθέτουν τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, υπολογιστή ή tablet, την αδυναμία πρόσβασης στο διαδίκτυο, δεν έχουν την ευχέρεια να διαθέτουν 2 ή και παραπάνω υπολογιστές, αν στην οικογένεια υπάρχουν 2 ή και περισσότερα παιδιά. Αν και δεν υπήρχε η εμπειρία και η επαρκής οργάνωση για τη μετάβαση από τη δια ζώσης στην εξ αποστάσεως διδασκαλία και κάτω από την πίεση του χρόνου και τις δύσκολες συνθήκες με τα παραπάνω γνωστά προβλήματα, οι εκπαιδευτικοί όλων των ειδικοτήτων, αξιοποιώντας τα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία, έχουν ανεβάσει έως σήμερα 3013 μαθήματα στις ψηφιακές πλατφόρμες του ΠΣΔ και συνεχίζουν.
Οι εκπαιδευτικοί όλες αυτές τις ημέρες με αίσθημα ατομικής και συλλογικής ευθύνης, με αυταπάρνηση και υπεράνθρωπες προσπάθειες, υλοποιώντας την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, κρατούν όρθιο και ζωντανό το δημόσιο σχολείο, κάτι που δικαιώνει το ρόλο τους ιστορικά. Οι προσπάθειές για να διατηρήσουν οι μαθητές/μαθήτριες την επαφή τους με την εκπαιδευτική διαδικασία στις δύσκολες συνθήκες που ζούμε είναι αξιέπαινες. Ιδιαίτερα σημαντικός ο ρόλος των καθηγητών Πληροφορικής που υπερέβαλαν εαυτόν αυτές τις δύσκολες μέρες. Βοήθησαν όχι μόνο τους συναδέλφους στα σχολεία που διδάσκουν, τα οποία σημειωτέον είναι από 2-4, αλλά και πολλούς συναδέλφους πανελλαδικά μέσω τηλεφώνου, e-mails, blogs, sites, videos, αναρτήσεις δημοσιεύσεων, κλπ.
Με τη σημαντική και ουσιαστική υποστήριξή τους και έχοντας ξοδευτεί πολλές εργατοώρες, ξεπεράστηκαν τα διάφορα τεχνικά προβλήματα που προέκυψαν, χάρη στη συμβολή τους και στις αξιέπαινες προσπάθειες από τη μεριά τους. Ευχές για καλή υγεία και δύναμη σε όλους να συνεχίσουμε το έργο μας ξεπερνώντας τα οποιαδήποτε εμπόδια με σύνεση, ομόνοια και συνεργασία».