Ο χώρος μπροστά από το Δημαρχείο Καρδίτσας λειτουργεί ως ένα χρήσιμο πάρκινγκ. Έχει το προτέρημα να είναι ευκόλως προσβάσιμος, πλήρως συμβατός με το υπάρχων κυκλοφοριακό σύστημα και σε κοντινή απόσταση από το κέντρο τής πόλης. Να συμπληρώσω, ότι η ύπαρξη αυτού τού χώρου, κατά ένα βαθμό, βοηθά την εμπορικότητα, εμμέσως την τοπική οικονομία.
Στον αντίποδα, ή αισθητική τού χώρου δεν είναι ίσως και η καλύτερη, κυρίως λόγω της μαζικής εικόνας των σταθμευμένων αυτοκινήτων.
Η άποψη μου είναι ότι θα μπορούσε να βρεθεί μία συνδυαστική λύση, πού να ενσωματώνει αισθητική και λειτουργικότητα. Είναι αυτό πού λέμε “πράσινο πάρκινγκ”. Με λίγο δόση υπερβολής, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ή “πράσινη μορφολογική συνέχεια” του άλσους του Παυσιλύπου, ή οποία ταυτόχρονα θα ενσωματώνει ένα στρατηγικό πάρκινγκ.
Με άλλα λόγια, χρειάζεται μία ολική σχεδίαση τού χώρου έτσι ώστε το πράσινο να ΣΥΜΠΛΗΡΏΝΕΙ την στάθμευση. Είναι επόμενο ότι θα υπάρξει μία μείωση χωρητικότητας, αλλά ένα ευέλικτο χωροταξικό σχέδιο θα μπορούσε κάλλιστα να ζυγίσει λειτουργικότητα και αισθητική.
Στην παρούσα κατάσταση, ο καθένας παρκάρει όπου και όπως μπορεί, καθώς δεν υπάρχει σηματοδότηση και οι κυκλοφοριακές λωρίδες είναι αυθαίρετες. Ένα εσωτερικό κυκλοφοριακό σχέδιο θα αξιοποιούσε τούς περιττούς χώρους, θα προσέφερε περισσότερη ασφάλεια και ταυτόχρονα θα επέτρεπε να δημιουργηθούν πράσινοι χώροι και σκίαση.
ΠΡΟΣΈΞΤΕ και μεταφράσετε λίγο την φωτογραφία όπου τα περισσότερα αυτοκίνητα είναι παρκαρισμένα στον ίσκιο των δένδρων.
Το κόστος μίας τέτοιας ανάπλασης είναι μικρής κλίμακας, καθώς οι τεχνικές οδικές παρεμβάσεις είναι στην μεγάλη τους πλειοψηφία επιφανειακές. Οι δενδροφυτεύσεις έχουν επίσης χαμηλό κόστος.
Ένα πράγμα πρέπει να πρυτανεύσει στον ορισμό τής έννοιας “πάρκινγκ”:
Το μαζικό πάρκινγκ είναι ένας τρισδιάστατος πολυμορφικός πράσινος χώρος πού συνδυάζει λειτουργικότητα, αισθητική και ευελιξία. Για να γίνω περισσότερο κατανοητός, παραθέτω μερικές φωτογραφίες παρόμοιων έργων πού υλοποιήσαμε για την πόλη Missillac καί Avoine.