Σε διαβουλεύσεις με τους αναδόχους των εθνικών οδών για αυξήσεις στα διόδια βρίσκεται το Υπουργείο σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Αυξήσεις οι οποίες μπορεί και να ξεπεράσουν κάθε προηγούμενο, στο ύψος του πληθωρισμού έως 12% (την ώρα που οι πολυδιαφημιζόμενη αύξηση των συντάξεων υπολείπεται την αύξηση του πληθωρισμού), με την κυβέρνηση να φαίνεται πως αναγνωρίζει την αύξηση του κόστους που έχει η συντήρηση των δρόμων.
Σήμερα, το ταξίδι Αθήνα – Καρδίτσα για ένα συμβατικό αυτοκίνητο ανέρχεται στα 60 ευρώ από τα οποία τα 44-45 ευρώ είναι το κόστος της βενζίνης! Αν αυξηθούν τα διόδια κι άλλο, το κόστος αναμένεται να πάει στα 63-65 ευρώ.
Αν μιλάμε για μετακίνηση πήγαινε – έλα τότε καταλ βαίνουμε ότι τέτοιου είδους ταξίδια κοστίζουν πραγματικά… χρυσάφι με δεδομένες τις ασφυκτικές πιέσεις που δέχονται τα οικονομικά των νοικοκυριών…
Κάτι τέτοιες αποφάσεις με τα διόδια βλέπουν οι αγρότες και μετά βγαίνουν οι εκπρόσωποι του οργανωμένου αγροτικού κινήματος και… φουντώνουν, τονίζοντας ότι είναι δίκαιο το αίτημα για κατώτατες εγγυημένες τιμές στα αγροτικά προϊόντα που να καλύπτουν το κόστος και να αποφέρουν ένα αυτονόητο εισόδημα.
Το κράτος έρχεται και εγγυάται το κέρδος των παρασιριούχων (όπως έγινε και στην περίοδο του covid μετά τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων), αλλά την ίδια ώρα τί κάνει για τους αγρότες;
Όπως έχουν τονίσει κατά διαστήματα και οι εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Αγροτικών Συλλόγων Ν. Καρδίτσας, η πολιτεία δεν στάθηκε με μέτρα δίπλα στους αγρότες την περίοδο της πανδημίας, ούτε τώρα με την εκτίναξη του κόστους στην ενέργεια που συμπαρέσυρε το υπόλοιπο καλλιεργητικό κόστος.
Την ίδια ώρα οι τιμές απογοητεύουν, καθώς όχι μόνο δεν αποφέρουν ένα ικανοποιητικό κέρδος, αλλά δεν καλύπτουν ούτε το κόστος παραγωγής….
Κ.Π.