Επειτα από σχεδόν 18 μήνες, εντέλει ανατέθηκαν τα έργα ύψους 1,35 δισ. ευρώ για την αποκατάσταση των υποδομών –οδικών και σιδηροδρομικών– της Θεσσαλίας. Τα έργα θα ανατεθούν μόνο στους τέσσερις μεγάλους κατασκευαστικούς ομίλους της χώρας (ΤΕΡΝΑ, Ακτωρ, Αβαξ και ΜΕΤΚΑ), βάσει της διαδικασίας απευθείας πρόσκλησης συμμετοχής και υποβολής προσφορών που ακολούθησε το υπουργείο Υποδομών. Αυτό έγινε για να επιταχυνθεί η ανάθεση, καθώς ήδη υπήρξε σημαντική καθυστέρηση έως ότου σχεδιαστούν τα απαιτούμενα έργα, ενώ θεωρήθηκε ότι η εμπλοκή περισσότερων και μικρότερων εταιρειών θα προκαλούσε μεγαλύτερες καθυστερήσεις και προβλήματα στην υλοποίηση των έργων.
Πάντως, για το ζήτημα αυτό υπάρχει έντονη αντίδραση των μικρότερων εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου και μάλιστα έχουν προβεί σε κατάθεση προδικαστικών προσφυγών ενάντια στον αποκλεισμό τους.
Σε ό,τι αφορά τον καταμερισμό των συμβάσεων, η ΤΕΡΝΑ του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τα οδικά έργα αποκατάστασης των υποδομών στους Δήμους Ζαγοράς – Μουρεσίου, Νοτίου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου, αρχικού προϋπολογισμού 278,2 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και των αντίστοιχων στους Δήμους Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων και Πύλης, με αρχικό προϋπολογισμό 267,5 εκατ. ευρώ.
Η Ακτωρ του ομίλου Aktor πρόκειται να αναλάβει την αποκατάσταση των οδικών υποδομών των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων και Καρδίτσας, προϋπολογισμού 184 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και το έργο που αφορά την «Αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισας – Βόλου», προϋπολογισμού 181,66 εκατ. ευρώ.
Ο όμιλος Αβαξ θα αναλάβει το οδικό έργο της αποκατάστασης των υποδομών Ιστιαίας – Αιδηψού, Μαντουδίου – Λίμνης – Αγίας Αννας, Δομοκού, Λαμίας, Αλμυρού, Φαρσάλων και Σοφάδων, με προϋπολογισμό 170 εκατ. ευρώ, όπως επίσης και την αποκατάσταση της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου – Καλαμπάκας, προϋπολογισμού 57,66 εκατ. ευρώ.
Η ΜΕΤΚΑ του ομίλου Metlen θα αναλάβει την αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα, έργο με προϋπολογισμό 173,6 εκατ. ευρώ.