Απαίτηση της τοπικής κοινωνίας η ολοκλήρωση των οδικών έργων σε Συκεώνα και Καρδίτσα - Δέλτα

* Κ. Τέλιος: «Τέλος του 2027 η Συκεώνα, αν όλα πάνε καλά» * Ολοκληρώνεται η πρώτη εργολαβία για το Καρδίτσα – Δέλτα και αναζητείται λύση για το υπόλοιπο τμήμα, άγνωστο το χρονοδιάγραμμα

Οι Καρδιτσιώτες αντιμετωπίζουν την παραδοξότητα να είναι ασφαλέστερη και σχεδόν ισόχρονη η οδική μετακίνηση από την Καρδίτσα προς τη Λαμία, συγκριτικά με εκείνη προς τη Λάρισα.

Για να φθάσει ο πολίτης από την Καρδίτσα στο κέντρο της Λαμίας, απόσταση 82 χιλιομέτρων μέχρι την πρωτεύουσα του όμορου Νομού, απαιτείται χρονικό διάστημα μίας ώρας. Μετακίνηση η οποία γίνεται με τη χρήση του κεντρικού και νότιου τμήματος του σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου Ε-65 που έβγαλε την περιοχή μας από την οδική απομόνωση.

Την ίδια ώρα, η μετάβαση από το κέντρο της Λάρισας, απόσταση περίπου 56 χιλιόμετρων έως την πρωτεύουσα της Θεσσαλίας, απαιτεί περίπου 50 λεπτά. Σε βάθος ετών έχουν γίνει σημαντικά έργα που βελτίωσαν σε μεγάλο βαθμό την οδική σύνδεση με τους γειτονικούς Θεσσαλικούς Νομούς. Τι γίνεται όμως με τα δύο κομβικής σημασίας έργα, την παράκαμψη της Συκεώνας και το δρόμο Καρδίτσα- Δέλτα; Ξεκίνησαν από την προηγούμενη Περιφερειακή Αρχή αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμη. Έργα που θα συμβάλλουν στην πιο άμεση και κυρίως ασφαλέστερη κυκλοφορία των οχημάτων, αφού στα συγκεκριμένα οδικά τμήματα έχουν σημειωθεί πλήθος τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων.

Τέλος του 2027 η Συκεώνα,
αν όλα πάνε καλά

Η κατασκευή της παρακαμπτήριας οδού της Συκεώνας ξεκίνησε προ πενταετίας με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα τρία χρόνια. Σημειώθηκαν διακοπές στην εκτέλεση των εργασιών, χορηγήθηκε παράταση στην προθεσμία ολοκλήρωσης της εργολαβίας η οποία υλοποιήθηκε περίπου στο 65% -70% . Το έργο βάλτωσε και στα τέλη του 2023 υποβλήθηκε αίτημα διάλυσης – αδυναμίας εκτέλεσης του έργου από τον ανάδοχο, το οποίο απορρίφθηκε από την Περιφέρεια.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καρδίτσας Κώστας Τέλιος μιλώντας στην εκπομπή «σε πρώτο ενικό» στο «ράδιο Θεσσαλία» και στον «Νέο Αγώνα» ανέφερε ότι ο εργολάβος υλοποιεί εργασίες για τη στατικότητα της γέφυρας. Από εκεί και ύστερα μόλις ολοκληρωθούν, το έργο θα επαναδημοπρατηθεί για τις εναπομείνασες εργασίες. «Ευελπιστούμε αν όλα πάνε καλά, ότι τέλος του 2027 ο δρόμος θα δοθεί στην κυκλοφορία» είπε ο κ. Τέλιος.

Τέλος Νοεμβρίου «ολοκληρώνεται» η πρώτη εργολαβία για το Καρδίτσα – Δέλτα, άγνωστο τι θα γίνει

Σε ότι αφορά το δρόμο Καρδίτσας- Δέλτα, το τελευταίο χρονικό διάστημα έγιναν από τον εργολάβο ασφαλτοστρώσεις παραπλεύρως και παράλληλα εργασίες που αφορούν τα δίκτυα κοινωφελών υπηρεσιών. Σε ότι αφορά τις αρχαιολογικές ανασκαφές, όπως ενημερωθήκαμε προσφάτως από την Διεύθυνση Τεχνικών Έργων της Περιφέρειας, αυτές θα συνεχιστούν έως το 2025. Η μετ’ εμποδίων εξέλιξη των εργασιών έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις επιχειρήσεις που εδρεύουν και λειτουργούν στο συγκεκριμένο δρόμο.

Για το συγκεκριμένο έργο ο κ. Τέλιος ανέφερε ότι η Περιφέρεια Θεσσαλίας αναζητά τη βέλτιστη λύση, χωρίς όμως να υπάρχει κάποιο συγκριμένο χρονοδιάγραμμα. Πρόσθεσε ότι ένα από τα σενάρια που εξετάζονται είναι εκείνο της κατασκευής του δρόμου από το Δέλτα μέχρι το ύψος του Προδρόμου. «Η παρούσα εργολαβία ολοκληρώνεται τέλος Νοεμβρίου. Ο εργολάβος δεν έχει καταθέσει αίτηση παράτασης. Μετά θα δούμε τι λύσεις θα βρούμε για το έργο, τις έχουμε συζητήσει» είπε ο κ. Τέλιος και πρόσθεσε: «Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι καλά για το Καρδίτσα- Δέλτα». «Πρόκειται για δύο έργα τα οποία έπρεπε να έχουν τελειώσει εδώ και χρόνια και όχι να συζητάμε γι’ αυτά. Δεν θέλω να ρίξω ευθύνες. Ο Περιφερειάρχης προσπαθεί να βρει λύσεις καθώς είναι σημαντικά έργα για τους πολίτες του Νομού μας» επισήμανε.

Το νότιο τμήμα του Ε65 ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε νωρίτερα στην κυκλοφορία από το έργο παράκαμψης της Συκεώνας και από το δρόμο Καρδίτσα- Δέλτα. Εκτός απροόπτου μάλιστα θα παραδοθεί νωρίτερα και το βόρειο τμήμα του Ε-65!

Είναι απαίτηση της τοπικής κοινωνίας οι τοπικές Αρχές και υπηρεσίες να σκύψουν πάνω από τα δύο οδικά έργα για να ολοκληρωθούν προτού «βαλτώσουν» περαιτέρω ή εγκαταλειφθούν. Να ολοκληρωθούν συμβάλλοντας στις ασφαλείς και ταχύτερες μετακινήσεις των πολιτών, που βιώνουν την διαχρονική ανισόρροπη ανάπτυξη σε Θεσσαλικό και πανελλαδικό επίπεδο.

Πίεση προς την κατεύθυνση αυτή καλείται να ασκήσει και η τοπική κοινωνία, όπως και για το σύνολο των έργων υποδομής (αντιπλημμυρική θωράκιση, άρδευση κλπ) που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών και θα την κάνουν ασφαλέστερη.

Κ.Π.