Απόφαση για τον Αχελώο

Σταθερά η ακριβότερη

Για ακόμη μια ημέρα χθες η Ελλάδα ήταν πρωταθλήτρια στην αγορά χονδρικής στο ηλεκτρικό ρεύμα σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

Στην Ελλάδα το… κοντέρ έγραψε 204,40 ευρώ, όταν για παράδειγμα στη Γερμανία ήταν 128,75, στη Γαλλία 134, στην Ιταλία 151, ενώ στην Ισπανία που κέρδισε ειδικό καθεστώς ήταν μόλις 13,22!

Την ίδια ώρα η συνδεδεμένη με την Ελλάδα Βουλγαρία είχε ρεύμα στα 130 ευρώ. Ειδικοί δεν είμαστε στο θέμα του ρεύματος, αλλά η εικόνα αυτή για ακόμη μια φορά δείχνει την αισχροκέρδεια και την κερδοσκοπία.

Μια κερδοσκοπία που συντελείται σε βάρος του ελληνικού λαού διαχρονικά από τις κυβερνήσεις των τελευταίων ετών, στο πλαίσιο της απολιγνιτοποίησης- «πράσινης μετάβασης», του χρηματιστηρίου ενέργειας – της «ελεύθερης αγοράς» και των «κυρώσεων» σε βάρος της Ρωσίας.

Αλήθεια, πόσα εκατομμύρια ευρώ από τα δημόσια ταμεία, που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για την παιδεία, την υγεία, την έρευνα, τις υποδομές, αντί να τα σπαταλά η κυβέρνηση σε “επιδόματα” για να καλύψει αυτή την τεράστια διαφορά στις τιμές;

Και εν τέλει ποιος βγαίνει ωφελούμενος από την πολιτική αυτή; Η κοινωνία σίγουρα όχι, αλλά το ολιγοπωλιακό καθεστώς που έχει διαμορφωθεί στον τομέα της ηλεκτρικής ενέργειας.

Τα ποσά που έχουν χορηγηθεί για την επιδότηση της αισχροκέρδειας στο ηλεκτρικό ρεύμα έφταναν και περίσσευαν για την ολοκλήρωση των έργων της μερικής μεταφοράς νερών από τον άνω ρου του Αχελώου και του φράγματος του Μουζακίου.

Έργα πολλαπλού σκοπού, αρδευτικά, αντιπλημμυρικά και παραγωγής «πράσινης ενέργειας». Ειδικά δε για τον Αχελώο, που θα συνέβαλε σημαντικά στην αυτάρκεια της χώρας στην παραγωγή ενέργειας, έχουν δαπανηθεί  πάνω από 1,2 δις ευρώ από χρήματα των φορολογουμένων και σήμερα τα έργα παραμένουν ημιτελή και… επικίνδυνα.

Απαιτείται λοιπόν η πολυπόθητη πολιτική απόφαση από την κυβέρνηση, η οποία έπρεπε να είχε ληφθεί «χθες».

Την ίδια ώρα πάντως, ένα άλλο μεγάλο ιδιωτικό έργο, αυτό του αντλησιοταμιευτικου Σταθμού Αποθήκευσης Ηλεκτρικής Ενέργειας στην Αμφιλοχία, άρχισε να υλοποιείται από μεγάλη εργολαβική εταιρεία (ΤΕΡΝΑ).

Κ.Π.