Σχέδιο για έξι σταθμούς Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινοχρήστων Ηλεκτρικών Ποδηλάτων στην Καρδίτσα

Τη χωροθέτηση του Αυτοματοποιημένου Συστήματος Κοινοχρήστων Ηλεκτρικών Ποδηλάτων (ΑΣΚΗΠ) και του Κανονισμού λειτουργίας του καλείται να εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας στη συνεδρίαση της Τρίτης 18 Νοεμβρίου.

Το σύστημα περιλαμβάνει 38 ηλεκτρικά ποδήλατα και 6 σταθμούς ποδηλάτων με ενδεχόμενη μεταβολή είτε του πλήθους των ηλεκτρικών ποδηλάτων είτε των σταθμών φόρτισης, σύμφωνα πάντα με τις ανάγκες και απαιτήσεις του Δήμου Καρδίτσας.

Ένα εξ αυτών ποδήλατο προβλέπεται να μεταφέρει έναν χρήστη με κινητικές δυσκολίες που χρησιμοποιεί αναπηρικό αμαξίδιο διαθέτοντας δύο θέσεις, μια θέση για τον χρήστη με κινητικές δυσκολίες και μια θέση για τον συνοδό του, ο οποίος και θα ποδηλατεί. Το ποδήλατο ΑΜΕΑ δεν δύναται να φορτίσει ή να κλειδώνει στους σταθμούς φόρτισης και για το λόγο αυτό φυλάσσεται σε δημοτικό χώρο (στα γραφεία της Δημοτικής Αστυνομίας).
Το σχέδιο προβλέπει τη δημιουργία έξι σταθμών στα εξης σημεία:

1. σταθμός στην κεντρική πλατεία Ελευθερίας με 7 θέσεις ποδηλάτων

2. σταθμός στην πλατεία Ν. Πλαστήρα επί της οδού Μυρμιδόνων, με 8 θέσεις ποδηλάτων

3. σταθμός στον στεγασμένο περιβάλλοντα χώρο του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Νομού Καρδίτσας, επί της οδού Λεωφόρου Δημοκρατίας, με 5 θέσεις ποδηλάτων

4. σταθμός στο Γενικό Νοσοκομείο Καρδίτσας επί της οδού Ταυρωπού τέρμα, με 5 θέσεις ποδηλάτων

5. σταθμός στην Δημοτική Αγορά, επί τις οδού Διάκου, στο ύψος του ΚΕΠ Δήμου Καρδίτσας, με 6 θέσεις ποδηλάτων (4+2)

6. σταθμός έξω από το Τμήμα Κτηνιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, επί της οδού Τρικάλων 222, με 10 θέσεις ποδηλάτων

Σύμφωνα με το σχέδιο του κανονισμού, κάθε ενήλικος πολίτης που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το ΑΣΚΗΠ θα πρέπει να εγκαταστήσει την ειδική εφαρμογή της “EasyBike” και να προχωρήσει σε εγγραφή, διαθέτοντας τα κύρια στοιχεία του προς εγγραφή. Η εν λόγω εφαρμογή και οι υπηρεσίες που απορρέουν από αυτήν θα διατίθενται δωρεάν στους συνδρομητές οι οποίοι στην συνέχεια θα επιλέγουν τον τρόπο με τον οποίο θα την λειτουργούν.

Οι δύο τρόποι εγγραφής:

Α. Με τη χρήση της εφαρμογής (app) “EasyBike” στο κινητό του Χρήστη η οποία προσφέρεται δωρεάν από το “Play Store” ή από το “Apple Store”. Συγκεκριμένα όταν ο Χρήστης επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ένα ποδήλατο θα σαρώνει (scan) τον κωδικό QR που βρίσκεται στο ποδήλατο. Η θέση κλειδώματος ξεκλειδώνει και το ποδήλατο είναι έτοιμο προς χρήση. Η χρήση της εφαρμογής είναι αυστηρά προσωπική. Στην εφαρμογή θα υπάρχει η τεχνική δυνατότητα ώστε πριν προχωρήσει η ολοκλήρωση της εγγραφής του Χρήστη, ο τελευταίος να διαβάζει την πολιτική προστασίας των προσωπικών δεδομένων που περιγράφεται αναλυτικά στον Κανονισμό και να επιλέγει ένα τετραγωνίδιο δίπλα στο οποίο θα αναγράφεται: “Δηλώνω ότι διάβασα την “Πολιτική Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων των Χρηστών”, ενημερώθηκα πλήρως για την επεξεργασία των προσωπικών μου δεδομένων και συναινώ σε αυτή”.

Η χρήση του συστήματος μπορεί να γίνει επιλέγοντας κάποιον από τους κάτωθι τρόπους:

-Μέσω συστήματος TAXISnet, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών του Χρήστη. Για την παραλαβή ενός ποδηλάτου, ο εγγεγραμμένος Χρήστης θα πρέπει, την πρώτη φορά που επιθυμεί να χρησιμοποιήσει ένα ποδήλατο, να πιστοποιήσει τα στοιχεία του μέσω TAXISnet. Συγκεκριμένα ο Χρήστης θα εισάγει στην ειδική εφαρμογή τα διαπιστευτήριά του και αφού πιστοποιηθούν, μέσω του συστήματος της ΑΑΔΕ, θα μπορεί στη συνέχεια να παραλάβει οποιαδήποτε διαθέσιμο ποδήλατο επιθυμεί.

-Με την αυτόματη υπηρεσία χρήσης χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας, κατά την οποία θα δεσμεύεται ποσό εγγύησης για κάθε ενοικίαση ποδηλάτου. Με τη χρήσης της κάρτας γίνεται δέσμευση ποσού ύψους 30 € ανά ενοικίαση. Το ποσό αυτό αποδεσμεύεται αυτόματα με την επιστροφή του ποδηλάτου. Ο χρόνος επιστροφής του ποσού στο λογαριασμό του Χρήστη, εφόσον έχει ολοκληρώσει την ενοικίαση του ποδηλάτου, εξαρτάται από το εκάστοτε χρηματοοικονομικό ίδρυμα που έχει επιλέξει ο Χρήστης. Η δέσμευση του ποσού εγγύησης μέσω χρεωστικής/πιστωτικής κάρτας αφορά τόσο τους χρήστες που δεν έχουν προηγουμένως ταυτοποιηθεί ή δεν διαθέτουν TAXISNET όσο και τους χρήστες του συστήματος που έχουν ταυτοποιηθεί μέσω TAXISNET.

-Με την υποβολή εγγράφων ταυτοπροσωπίας και συγκεκριμένα ταυτότητα ή διαβατήριο, μέσω της εφαρμογής. Ο έλεγχος της ταυτοποίησης των χρηστών με την υποβολή των εγγράφων ταυτοπροσωπίας θα γίνεται τις ημέρες Δευτέρα έως Παρασκευή κατά τις ώρες 09.00 -14.00 από το «Γραφείο Υποστήριξης» (Help Desk) (τηλέφωνο 2441020839), κατά το 1ο έτος λειτουργίας του ΑΣΚΗΠ. Από το 2ο έτος και μετά η αρμοδιότητα θα περιέλθει στον Δήμο Καρδίτσας και σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό του Δήμου.

Β. Με τη χρήση κάρτας RFID στο τερματικό μίσθωσης, την οποία ο Χρήστης θα προμηθεύεται από εξουσιοδοτημένα σημεία του Δήμου αφού έχει προηγουμένως ολοκληρώσει την εγγραφή του στο σύστημα. Η κάρτα είναι αυστηρά προσωπική. Η παραλαβή των καρτών θα γίνεται δια ζώσης τις ημέρες ΔΕΥΤΕΡΑ έως ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ κατά τις ώρες 09.00 -14.00 από το «Γραφείο Υποστήριξης» (Help Desk) (τηλέφωνο 2441020839), κατά το 1ο έτος λειτουργίας του ΑΣΚΗΠ. Από το 2ο έτος και μετά η αρμοδιότητα αυτή θα περιέλθει στον Δήμο Καρδίτσας και σε εξουσιοδοτημένο προσωπικό του Δήμου.

Ο Χρήστης με το πέρας των τριών ωρών που έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει το ποδήλατο, θα πρέπει να το επιστρέψει σε οποιαδήποτε βάση και να το ασφαλίσει σε μια κενή θέση. Με τον τρόπο αυτό ολοκληρώνεται η διαδικασία χρέωσης του ποδηλάτου. Αν για οποιοδήποτε λόγο, το ποδήλατο δεν μπορεί να ασφαλίσει σε μια θέση, ο Χρήστης θα πρέπει να επικοινωνήσει άμεσα με το Γραφείο Υποστήριξης του Δήμου και να παραδώσει το ποδήλατο όπως θα του υποδειχθεί.

Η λειτουργία της υπηρεσίας επιτρέπεται μόνο σε άτομα ηλικίας άνω των 18 ετών οι οποίοι θα είναι σε θέση να γνωρίζουν ποδήλατο αλλά και δεν θα υφίστανται ιατρικοί λόγοι που θα το απαγορεύουν (σε αντίθετη περίπτωση ο Δήμος δεν φέρει καμία ευθύνη).