Ζητάμε τα αυτονόητα :
▪Ισονομία από την πολιτεία και την Ευρωπαϊκή Ένωση
▪Υποστήριξη της Ελληνικής αγοράς από τους Έλληνες
▪Υποστήριξη της Καρδιτσιώτικης αγοράς από τους Καρδιτσιώτες
Η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ), αναφέρει ότι το 2024 οι Έλληνες ξόδεψαν στις κινέζικες πλατφόρμες Shein και Temu ποσά που υπολογίζονται μεταξύ 529 και 627 εκατ. ευρώ – δηλαδή περίπου το 17,63% – 20,9% όλων των ηλεκτρονικών αγορών στη χώρα.
Οι συνέπειες για το Δημόσιο και φυσικά για τις ελληνικές επιχειρήσεις είναι καταστροφικές . Η έρευνα έδειξε ότι το 2024 χάθηκαν φορολογικά έσοδα ύψους 11,6 – 13,8 εκατ., ασφαλιστικές εισφορές 30 – 35,5 ωτών 7,6 9 εκατ. και δασμοί 56,5 εκατ.
Η συνολική δημοσιονομική απώλεια για το ελληνικό κράτος (φόροι, δασμοί, ασφαλιστικές εισφορές, απώλεια επενδύσεων και θέσεων εργασίας) εκτιμάται στα 188,1 – 204,3 εκατ.
ευρώ, δηλαδή 3 φορές τα έσοδα της τεκμαρτής φορολόγησης λιανεμπορικών επιχειρήσεων ή το 100% του τέλους επιτηδεύματος στα νομικά πρόσωπα.
Επίσης οι χαμένες θέσεις εργασίας υπολογίζονται μεταξύ 4.725 και 5.601.
Οι μισές παραγγελίες που γίνονται αφορούν είδη ένδυσης, με τα ηλεκτρονικά προϊόντα και τα είδη σπιτιού να ακολουθούν. Η Ελλάδα βρίσκεται στην 8η θέση πανευρωπαϊκά σε αγορές από Temu και στην 4η θέση σε αγορές από Shein, γεγονός που αποδεικνύει τη μεγάλη
αποδοχή των συγκεκριμένων πλατφορμών στη χώρα μας.
Αυτή η καταναλωτική τάση, όμως, συνθλίβει το παραδοσιακό εμπόριο, το οποίο αδυνατεί να ανταγωνιστεί μιας και οι συνθήκες (φορολογία, ασφαλιστικές εισφορές, ενεργειακό κόστος, εργασιακό κόστος κτλ) είναι εντελώς διαφορετικές.
Ως έμποροι και επαγγελματίες ζητάμε τη θέσπιση δίκαιων κανόνων.Ζητάμε ισονομία για τις πλατφόρμες και η λειτουργία τους να διέπεται από τους ίδιους κανόνες που ακολουθούν
τόσο οι ευρωπαϊκές όσο και οι Ελληνικές επιχειρήσεις.
Προτείνουμε μια σειρά μέτρων για τον περιορισμό των επιπτώσεων και ειδικότερα:
▪Άμεση αλλαγή στον κανονισμό της Ε.Ε και κατάργηση του de minimis ( χωρίς κάποιο κόστος ) για τα δέματα με αξία κάτω από 150 ευρώ
▪Θέσπιση διαχειριστικού τέλους και ενίσχυση των ελέγχων στις εισαγωγές, αναφορικά με ζητήματα ασφαλείας των προϊόντων και εναρμόνισής τους με βάση τους κανόνες που
ισχύουν στην Ε.Ε.
▪Καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών.
▪Υποστήριξη της ψηφιακής μετάβασης και της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Αν δεν ληφθούν έγκαιρα μέτρα, ο εμπορικός χάρτης της Ελλάδας και κατ’ επέκταση της Καρδίτσας κινδυνεύει να μετατραπεί σε «έρημο», με χιλιάδες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις να κλείνουν.
Τσεκούρας Δημήτριος
Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας











