Εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών ενώνουν τις δυνάμεις τους για τις συνθήκες λειτουργίας των σχολείων

Τις δυνάμεις τους συντονίζουν εκπαιδευτικοί και γονείς μαθητών στο Ν. Καρδίτσας με διάθεση ανάληψης αγωνιστικών πρωτοβουλιών, διεκδικώντας καλύτερες συνθήκες λειτουργίας στα σχολεία. Αιχμή των διεκδικήσεων αποτελεί η ανάκληση συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων, τομέων και κατευθύνσεων.

Σήμερα το απόγευμα στο Εργατικό Κέντρο Καρδίτσας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τη συμμετοχή του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καρδίτσας, της ΕΛΜΕ Καρδίτσας και εκπροσώπων Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.

Σε δήλωσή του ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Βάιος Κουτής ανέφερε ότι πρωταρχικό θέμα της συζήτησης ήταν η σύμπτυξη και κατάτμηση των τμημάτων. «Μία κίνηση που δεν έχει κανένα απολύτως αποτέλεσμα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το μόνο που φέρνει είναι τη ”σαρδελοποίηση” των τμημάτων, 25 μαθητές σε ένα τμήμα, η οποία απόφαση προκαλεί πολλά προβλήματα στη μαθησιακή διαδικασία. Μη ξεχνάμε ότι υπάρχουν και μαθητές με ειδικές μαθησιακές ανάγκες, η οποία μάθηση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη γι’ αυτά τα παιδιά. Βλέπουμε τα κοινά προβλήματα που υπάρχουν, για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε όχι μόνο μερικά τμήματα να λειτουργήσουν, αλλά το σύνολο των τμημάτων», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Αλέξης Φυτσιλής επισήμανε από την πλευρά του ότι ο λόγος του συντονισμού των εκπαιδευτικών και γονέων είναι για να αγωνιστούν για τις εξελίξεις στο χώρο της εκπαίδευσης που αφορά προπαντός τους ίδιους τους μαθητές. «Ήδη έχει μπει στην ημερήσια διάταξη το κλείσιμο των σχολείων και η συγχώνευση των τμημάτων. Το Υπουργείο κάνει επιλογή για λιγότερα σχολεία και ”σαρδελοποίηση” των μαθητών σε τμήματα, που σημαίνει λιγότερους καθηγητές, λιγότερους αναπληρωτές. Μία κατάσταση που αλλάζει και δυσχεραίνει τους όρους της διδασκαλίας. Ιδιαίτερη περίπτωση είναι τα ΕΠΑΛ που υποτίθεται ότι είναι αναβάθμιση της τεχνικής επαγγελματικής εκπαίδευσης. Ουσιαστικά διώχνει τους μαθητές από τα επαγγελματικά λύκεια σε σχολές κατάρτισης και ιδιωτικά λύκεια. Ένα ακόμη σοβαρό στοιχείο είναι η απουσία πλέον σχολικών επιτροπών και με τα χρήματα που δεν έχουν πλέον διαθέσιμα τα σχολεία, αλλά περνούν στην αρμοδιότητα των δήμων», υπογράμμισε μεταξύ άλλων.