Εργαστήρι ρομποτικής στο 9ο νηπιαγωγείο και στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας (Φωτό+Βίντεο)

ΜΕΣΩ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΑΜΤΟΣ LEADER ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΚΑ

Στόχος η ενσωμάτωση των μαθητών Ρομά στη σχολική κοινότητα

Ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την ενσωμάτωση στα σχολεία μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες υλοποιεί μέσω του προγράμματος LEADER η ΑΝΚΑ.

Στο πλαίσιο λοιπόν του Σχεδίου Διατοπικής Συνεργασίας «Διεύρυνση δυνατοτήτων ένταξης στο κοινωνικό και οικονομικό περιβάλλον παιδιών και νέων με διαφορετικό πολιτισμικό υπόβαθρο» του προγράμματος LEADER 2014-2020, και έπειτα από την εποικοδομητική συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας, η Αναπτυξιακή Καρδίτσας Α.Ε. ΟΤΑ οργάνωσε εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής παιδιών σε σχολικές μονάδες της πόλης.

Η δράση ξεκίνησε μετά από πρωτοβουλία της Προϊσταμένης του 9ου Νηπιαγωγείου και σε συνεργασία με τον Διευθυντή του 9ου Δημοτικού Καρδίτσας. Την εκπαίδευση των παιδιών που προέρχονται από τις τάξεις νηπίων, Α’ και Β’ Δημοτικού έχει αναλάβει η κα Αγγελική Μπολτσή, εκπαιδεύτρια ρομποτικής και νέων τεχνολογιών.

Στόχος της δράσης είναι η συμπερίληψη των παιδιών Ρομά, προωθώντας τη διαπολιτισμικότητα και την κοινωνική ένταξη.

Η συντονίστρια του σχεδίου, Στέλλα Καραμαγκιόλα, μαζί με την ομάδα LEADER της ΑΝ.ΚΑ Α.Ε., εργάζεται υπό την καθοδήγηση του Γενικού Διευθυντή, Ευάγγελου Σακελλαρίου, για την επιτυχή υλοποίηση του έργου. Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης της Ελλάδος (ΠΑΑ) 2014-2020 του ΥπΑΑΤ και την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η εκπαιδευτική δράση άρχισε χθες παρουσία τνω στελεχών της ΑΝΚΑ, του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καρδίτσας κ. Κων. Γκόλτσου, του Διευθυντή του 9ου Δημοτικού Σχολείου κ. Κων. Χαλανούλη και της Προϊσταμένης του 9ου Νηπιαγωγείου κ. Ιωάννας Στουρνάρα.

Όπως τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Γκόλτσος, ο στόχος της δράσης είναι διπλός, αφενός να μειώσει τη σχολική διαρροή των μαθητών ρομά και την διασπορά τους σε μη ρομά σχολεία και αφετέρου να ανοίξει τα σχολεία στην κοινωνία σε μια προσπάθεια εξωστρέφειας και εξήγησε “Ανοίγουμε τα σχολεία στην κοινωνία ώστε αυτά τα παιδιά, τα ΡΟΜΑ σε απόλυτη επαφή και με τα παιδιά μη ΡΟΜΑ να έχουν κάποια επιπλέον εκπαίδευση σε γνωστικά αντικείμενα πέραν των βασικών της Γλώσσας και των Μαθηματικών. Έτσι βρισκόμαστε σήμερα εδώ στο 9ο Δημοτικό Σχολείο και το 9ο Νηπιαγωγείο Καρδίτσας, όπου ξεκινάμε το πρόγραμμα της εκπαιδευτικής ρομποτικής σε μαθητές ρομά και μη ρομά σε μια προσπάθειά ενσωμάτωσης των μαθητών ρομά στην κοινωνία».

Από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής της ΑΝΚΑ κ. Ευαγ. Σακελλαρίου τονισε ότι πρόκειται για ένα 50ωρο εργαστήριο ρομποτικής για μικρά παιδιά των νηπιακών τάξεων, της Α’ και της Β’ Δημοτικού στα οποία συμμετέχουν τόσο τα παιδιά ρομά, όσο και τα παιδιά μη ρομά. “Στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση, η διευκόλυνση της ένταξης αυτών των παιδιών στο σχολικό περιβάλλον και την κοινωνία Πιστεύουμε ότι στα πλαίσια το διατοπικού σχεδίου που υλοποιείται από την ΑΝΚΑ και χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Leader του ΥΠΑΑΤ, μπορούμε να συμβάλουμε κι εμείς σ’ αυτό το στόχο” πρόσιθεσε ο κ. Σακελλαρίου.

Άλλες δράσεις

Το διατοπικό σχέδιο περιλαμβάνει επίσης την υλοποίηση εργαστηρίου / workshop “Κομμωτική για γυναίκες Ρομά” σε συνεργασία με το Κέντρο Κοινότητας – Παράρτημα Ρομά Σοφάδων και σκοπό την καλλιέργεια της εξωστρέφειας των ωφελούμενων, προκειμένου να διευκολυνθούν οι συνθήκες εργασιακής τους ένταξης.

Το επόμενο διάστημα θα εκκινήσουν άλλες δύο εκπαιδευτικές δράσεις σε ισάριθμες σχολικές μονάδες της περιοχής.