Τα θετικά που αποκόμισε η πόλη από τη διοργάνωση του 4ου ΕΤΑΠ του Διεθνούς Ποδηλατικού Γύρου, είναι πολύ πειρσσότερα από τα αρνητικά, ανέφερε σήμερα με δηλώσεις του στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου ο δήμαρχος Λαρισαίων Απόστολος Καλογιάννης.

Η διεθνής προβολή που έτυχε η Λάρισα αφενός και αφετέρου το γεγονός ότι το ποδήλατο μπαίνει πλεόν στην κουλτούρα και την καθημερινότητα των πολιτών, είναι ανεκτίμητα και υπερτερούν της ταλαιπωρίας που υπέστησαν το Σάββατο το μεσημέρι αρκετοί συμπολίτες σε διάφορους δρόμους που έκλεισαν για τη διεξαγωγή των αγώνων.

“Οφείλουμε μια συγνώμη για τους πολίτες που ταλαιοωρηθηκαν το επίμαχο διάστημα 2 3 ωρών. Παρα την έλλειψη εμπειρίας σε τέτοιου είδους μεγάλων διοργανώσεων, η διοργάνωση στέφθηκε με επιτυχια” τόνιε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος Απόστολος Καλογιάννης

Συμπερασματικά το πρόσημο είναι θετικό για τη Λάρισα κατέληξε ο δήμαρχος

Καλογιάννης: Θετικό το πρόσημο για τη Λάρισα από το Διεθνή Ποδηλατικό Γύρο

Σημεία συνέντευξης δημάρχου Λαρισαίων Απόστολου Καλογιάννη

Λίγες ημέρες μετά τον τερματισμό του 4ου ΕΤΑΠ του Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου Ελλάδας στην πόλη της Λάρισας, αλλά και την ολοκλήρωση του αγώνα, με τα πολλά θετικά και τα ελάχιστα αρνητικά μπορούμε να κάνουμε μια πρώτη αποτίμηση της σπουδαίας αυτής διοργάνωσης.
Αναμφίβολα, μιλάμε για μια μεγάλη επιτυχία της πόλης με πολλαπλά οφέλη και με σημαντική προοπτική. Σε τέτοιο μεγάλο και σύνθετο γεγονός, αλλά και πρωτόγνωρο όχι μόνο για την Λάρισα αλλά για όλη τη χώρα, υπήρξαν αδυναμίες και προβλήματα για τα οποία θα αναφερθούμε. Το πρόσημο από τη διοργάνωση του 4ου ΕΤΑΠ και του τερματισμού στην πόλη απολύτως θετικό και τα οφέλη πολύ μεγάλα.
Ο Hellas Tour είναι μεγάλη διεθνής διοργάνωση αθλητικής ποδηλασίας που ήρθε στην χώρα μετά από δέκα χρόνια και σαφέστατα αναβαθμισμένος. Η αγωνιστική ποδηλασία, όπως γνωρίζετε έχει πολύ μεγάλο κοινό και φίλους του αθλήματος στην Ευρώπη, και κυρίως σε Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, αλλά και σε αλλά και σ όλο τον κόσμο. Την ευθύνη της διοργάνωσης είχε η Cycling Greece υπο τον απόλυτο έλεγχο του υφυπουργείου Αθλητισμού, σε συνδιοργάνωση με τη Διεθνή Ομοσπονδία Ποδηλασίας, με την Ευρωπαική Ενωση Ποδηλασίας, την Ελληνική Ομοσπονδία, ενώ ο αγώνας ήταν ενταγμένος στο καλεντάρι της Διεθνούς Ομοσπονδίας. Όπως είναι γνωστό στον αγώνα συμμετείχαν 20 επαγγελματικές και εθνικές ομάδες με 139 αθλητές.
Η πόλη απέδειξε ότι μπορεί να φιλοξενήσει μεγάλες και σπουδαίες διεθνείς διοργανώσεις και σ΄ αυτό το δρόμο θα συνεχίσει.
Οφέλη
Όπως καταλαβαίνεται για την Λάρισα, τα οφέλη από τη συμμετοχή της πόλη μας ως πόλη τερματισμού είναι τεράστια. Όχι μόνο γιατί έγινε στην Λάρισα ο τερματισμός του 4ου ΕΤΑΠ, με την τεράστια προβολή που συνεπάγεται για την πόλη αλλά κατέδειξε ότι η πόλη μπορεί να ανταποκριθεί σε τέτοιου επιπέδου διοργανώσεις.
Είναι εύκολα αντιληπτό ότι οι μεγάλες διοργανώσεις, όπως αυτές που έχουν γίνει στο παρελθόν ή αυτές που θα γίνουν στο μέλλον, συμβάλουν και στην στήριξη της οικονομίας της πόλης, είτε έμμεσα με την προβολή που εξασφαλίζει η περιοχή, είτε άμεσα. Υπενθυμίζω ότι όλες οι αποστολές των ομάδων, τα στελέχη της Cycling Greece και τα στελέχη της διοργάνωσης κατέλυσαν στην πόλη της Λάρισας για δυο ημέρες, ενώ επιβεβαιωμένο είναι πως το Σάββατο βρέθηκαν στην πόλη πολλοί επισκέπτες, φίλοι της αγωνιστικής ποδηλασίας, από περιοχές της χώρας, απ΄ όπου δεν πέρασε ο Ποδηλατικός Γύρος Ελλάδας.
Ειδικά σε μια κρίσιμη περίοδο, μετά την πανδημία τέτοιου είδους event, με άμεσο και έμμεσο οικονομικό αποτέλεσμα πρέπει να αποτελούν ζητούμενο για την Λάρισα
Η Λάρισα, τόσο πριν όσο και μετά τον αγώνα, αποσπά εύσημα και δέχεται συγχαρητήρια για πολλούς λόγους.
Κατά την άποψή μου πέρα από τη στενή συνεργασία που είχαμε για την προετοιμασία του αγώνα, αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον των ελλήνων και ξένων στελεχών που ενεπλάκησαν στη διοργάνωση ήταν η συμμετοχή του κόσμου.
Θέλω λοιπόν σ΄ αυτό το σημείο να ευχαριστήσω όλους όσοι συμμετείχαν και κινητοποιήθηκαν σε συνεργασία μαζί μας για αυτή τη μεγάλη γιορτή του αθλητισμού αλλά με τεράστια σημασία για την προβολή αλλά και την οικονομία της πόλης. Ευχαριστώ τους συμπολίτες στα αθλητικά σωματεία, τους πολιτιστικούς συλλόγους και βεβαίως τους εθελοντές που στήριξαν με επιτυχία τη διοργάνωση. Θέλω να ευχαριστήσω ιδιαίτερα τους εκατοντάδες μαθητές των σχολείων της πόλης, σχεδόν 2.000, που συμμετείχαν στο διαγωνισμό ζωγραφικής που οργανώσαμε σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης με θέμα το ποδήλατο που ονειρεύομαι. Είναι εξαιρετικά ελπιδοφόρα η συμμετοχή των παιδιών.
Εξάλλου πιστεύω βαθιά πως το θέμα της συμμετοχής της κοινωνίας στη δημόσια σφαίρα και στα δρώμενα, που εξελίσσονται στην πόλη αφενός συνιστα παράγοντας επιτυχίας μεγάλων διοργανώσεων και γεγονότων αλλά αφετέρου αφορά και βαθύτερα ζητήματα που έχουν να κάνουν με τον ρόλο των πολιτών στις τοπικές κοινωνίες, την καλλιέργεια της ατομικής και κοινωνικής συνείδησης, το αίσθημα της αλληλεγγύης κ.α.
Είμαι απόλυτα πεπεισμένος πως το κεφάλαιο «συμμετοχή και συμμετοχικότητα» των ανθρώπων της πόλης σε τέτοια γεγονότα και όχι μόνο αποτελούν κρίσιμο στοιχεία αλλά και λύση σε προβλήματα που παρουσιάστηκαν.
Ο Δήμος Λαρισαίων θα ετοιμάσει τις επόμενες ημέρες μια αναλυτική ανακοίνωση για τους φορείς που με κάθε τρόπο στήριξαν την συλλογική προσπάθεια της πόλης και της διοργάνωσης.
Απλά για να κλείσω αυτή την ενότητα για την προβολή του αγώνα και την εικόνα που μεταδόθηκε παγκοσμίως να πω μόνο, πως σύμφωνα με στοιχεία της διοργάνωσης η τηλεοπτική παραγωγή της κάλυψης μέσα από 42 τηλεοπτικούς φορείς και δίκτυα σε όλο τον κόσμο. Μόνο για την Ευρώπη το τηλεοπτικό σήμα του αγώνα έφτασε σε 360 εκατ. ανθρώπους.
Προβλήματα
Πάμε τώρα στα όσα συνέβησαν σχετικά με την ταλαιπωρία που σημειώθηκε λόγω της εφαρμογής των μέτρων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της ΕΛΑΣ. Θέλω εξαρχής να ευχαριστήσω την Ελληνική Αστυνομία για την οργάνωση των μέτρων, για την τεράστια κινητοποίηση και βεβαίως όλο το προσωπικό της ΕΛΑΣ που βρέθηκε το Σάββατο στους δρόμους για την υλοποίηση των μέτρων για την ασφαλή διεξαγωγή, πράγμα που έγινε με επιτυχία.
Όπως αντιλαμβάνεστε για το σχεδιασμό και την υλοποίηση δεν μπορώ να πω πολλά καθότι δεν είμαι αρμόδιος, αν και έχω διαμορφώσει άποψη για το τι δεν πήγε καλά ή θα μπορούσε να πάει καλύτερο.
Ωστόσο, επειδή ακούστηκαν και γράφηκαν πολλά ας πουμε δυο τρια πράγματα.
Σε ό,τι αφορά στο θέμα της ενημέρωσης, το γεγονός της διεξαγωγής του αγώνα ήταν γνωστό στα ΜΜΕ εδώ και εβδομάδες, ενώ αναλυτικά για τα μέτρα που θα ίσχυαν οι σχετικές ανακοινώσεις της ΕΛΑΣ έγιναν πριν τα Πάσχα, ενώ τις ημέρες πριν τον αγώνα η ενημέρωση από το Δήμο εντατικοποιήθηκε. Δόθηκε και συνέντευξη τύπου στο Δημαρχείο, λίγες ημέρες πριν τον αγώνα με τον Αστυνομικό Διευθυντή και τον Διοικητή της Τροχαίας. Μάλιστα στις ανακοινώσεις προσδιορίζονταν με μεγάλη ακρίβεια και το χρονικό διάστημα των τριών τεσσάρων ωρών που θα κορυφώνονταν τα μέτρα. Πολλοί Λαρισαίοι έγιναν αποδέκτες του μηνύματος και των οδηγιών του Δήμου και φρόντισαν το επίμαχο διάστημα των δυο τριών ωρών να μείνουν μακριά από τις περιοχές υλοποίησης των μέτρων.
Αρα λοιπόν, δεν τίθεται θέμα έλλειψης ενημέρωσης.
Σε κάθε περίπτωση για όσους οδηγούς ταλαιπωρήθηκαν επειδή δεν γνώριζαν και δεν ενημερώθηκαν οφείλουμε μια συγγνώμη, καλώντας τους παράλληλα να παρακολουθούν τη δραστηριότητα στην πόλη.
Για όσους είχαν ενημερωθεί και γνώριζαν για τον αγώνα και τα μέτρα και προτίμησαν εκείνες τις ώρες να κινηθούν με αυτοκίνητο, θέλω να τονίσω την αναγκαιότητα η πόλη, φορείς και κοινωνία, να λειτουργούν όσο γίνεται πιο συντεταγμένα. Είναι κέρδος για όλους
Επίσης, υπάρχει και μια άλλη κριτική, ότι «ο αγώνας θα έπρεπε να γίνει Κυριακή». Αντιλαμβάνεστε όλοι πως σε μια τέτοια μεγάλη διοργάνωση με ΕΤΑΠ σχεδιασμένη κεντρικά δεν θα μπορούσε ο οποιοσδήποτε να επιβάλει ημερομηνίες και ημέρες.
Είναι δεδομένο σαφές πως για στην επόμενη διοργάνωση του Hellas Tour, σε συνεργασία με την Οργανωτική Επιτροπή οφείλουμε να δούμε πως θα βελτιώσουμε λάθη, παραλείψεις και αστοχίες. Είναι μπροστά μας.
Υπάρχει βεβαίως μια ουσιαστική, κατά την άποψή μας, δικαιολογία, που αφορά στην έλλειψη προηγούμενης αντίστοιχης εμπειρίας, όχι μόνο στην πόλη αλλά και στη χώρα.
Σήμερα λοιπόν μιλάμε για μια πολύ μεγάλη διοργάνωση, που στέφθηκε με επιτυχία, παρά τα προβλήματα, τις αδυναμίες και τις όποιες παραλείψεις, είτε σε κεντρικό οργανωτικό επίπεδο είτε και σε τοπικό. Τα οφέλη είναι πολλά και σημαντικά και έχουν να κάνουν με την οικονομία της πόλης και την πρόβολή της.
Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να συνεχίσουμε στον ίδιο δρόμο των μεγάλων διοργανώσεων και γεγονότων. Συμβάλλουν στην εξωστρέφεια της πόλης, καθιστούν την Λάρισα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Η Λάρισα, με τη φετινή εμπειρία και την εικόνα που παρουσίασε στη διοργάνωση θα διεκδικήσει την παρουσία της και στην επόμενη διοργάνωση του Hellas Tour.
Επιτρέψτε μου όμως να πω ότι οι μεγάλες διοργανώσεις που «ταξιδεύουν» την πόλη στις γωνιές του πλανήτη, δεν είναι δουλειά μόνο του Υπουργείου, της Περιφέρειας, το Δήμου ή της αστυνομίας. Είναι υπόθεση όλων των πολιτών. Για να βλέπουμε στην πόλη μας εκδηλώσεις τέτοιου βεληνεκούς, θα πρέπει όλοι να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί για να πετυχαίνουν οι διοργανώσεις. Από τηΝ Οργανωτική Επιτροπή, το υπουργείο, τους Δήμους, την ΕΛΑΣ αλλά και τους πολίτες. Δεν είναι δα πιστεύω και ιδιαίτερα μεγάλη θυσία προκειμένου να φιλοξενούμε τέτοια μεγάλα γεγονότα, σε μια προκαθορισμένη και γνωστή στιγμή να ρυθμίζουμε με διαφορετικό τόπο την καθημερινότητα μας για μερικές ώρες.
Προφανώς μπροστά στα γενικά οφέλη, δεν μπορεί να είναι αυτό το αντίβαρο για μια διαφορετική επιλογή πέραν της διεκδίκησης για την πόλη μας τέτοιων γεγονότων.
Είμαι σίγουρος ότι την επόμενη χρονιά όλοι μας θα είμαστε καλύτεροι και η ξανά η Λάρισα κερδισμένη.
Ευχαριστώ για άλλη μια φορά για τη διοργάνωση: το υφυπουργείο Αθλητισμού και τον λ. Αυγενάκη, τα στελέχη της Cycling Greece, την Περιφέρεια Θεσσαλίας, την ΕΛΑΣ, την ομάδα των στελεχών του Δήμου που ασχολήθηκαν με τον αγώνα, υπηρεσιακά στελέχη και όλες τις υπηρεσίες του Δήμου που συνέβαλαν με κάθε τρόπο.