Παράτση μέχρι τις 3 Οκτωβρίου του 2023 ενέκρινε η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας στην περάτωση του έργου παράκαμψης της Συκεώνας, μετά από αίτημα του αναδόχου εργολάβου.
Όπως καταγράφει ο Νέος Αγών, μέχρι σήμερα έχει ολοκληρωθεί το 60% περίπου του συμβατικού φυσικού αντικειμένου της εργολαβίας, ενώ σύμφωνα με την απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής η καθυστέρηση στην ολοκλήρωση των εργασιών δεν είναι αποκλειστική υπαιτιότητα της αναδόχου εταιρείας, καθόσον μέχρι και σήμερα υπήρξαν καθυστερήσεις στην εκτέλεση των εργασιών της εργολαβίας, λόγω εκτέλεσης ανασκαφικών εργασιών από την Αρχαιολογική Υπηρεσία παράλληλα με την εκτέλεση των εργασιών του έργου, λόγω αδυναμίας εφαρμογής της εγκεκριμένης μελέτης, λόγω συνθηκών COVID-19 και λόγω καιρικών συνθηκών.
Οι λόγοι μη περαίωσης εντός συμβατικού χρόνου του έργου των ανωτέρω
εργασιών είναι:
– Η δέσμευση του τμήματος της αρτηρίας από Χ.Θ. 3+716 έως Χ.Θ. 3+985, από την Αρχαιολογική Υπηρεσία για την εκτέλεση ανασκαφικών εργασιών.
– Μειωμένοι ρυθμοί εκτέλεσης εργασιών λόγω των μέτρων αντιμετώπισης της διασποράς του COVID-19 από τον Μάρτιο του 2020εως και σήμερα.
– Οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες των προηγούμενων μηνών με τις πολύ υψηλές θερμοκρασίες τους θερινούς μήνες και τις βροχοπτώσεις που εμφανίζονταν το υπόλοιπο διάστημα. (Οι ημέρες καθυστέρησης υπολογίζονται σε σύνολο 284. Η περιοχή επηρεάστηκε από τις κακοκαιρίες ΙΑΝΟΣ και ΔΙΟΜΗΔΗΣ, όπου οι παραποτάμιες εκτάσεις κατακλύστηκαν για αρκετό χρονικό διάστημα ).
– Η σεισμική δραστηριότητα της 3/3/2021 και η μετασεισμική της ακολουθία, που δεν επέτρεπαν την εκτέλεση των εργασιών αλλά και τη λειτουργία μονάδων σκυροδέματος, για τη συνέχιση των εργασιών κατασκευής των τεχνικών που προηγούνται έναντι των υπολοίπων.
– Η αδυναμία εφαρμογής της εγκεκριμένης μελέτης με την έμπηξη των κατακορύφων στραγγιστηρίων στο τμήμα του έργου από Χ.Θ. 3+900 έως Χ.Θ. 4+380, με αποτέλεσμα να απαιτείται νέα μελέτη βελτίωσης του υπεδάφους στο εν λόγω τμήμα. Η μελέτη είναι υπό εκπόνηση από τον ανάδοχο του έργου. Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των επιχωμάτων και παρέλευσης του χρόνου προφόρτισης στο συγκεκριμένο τμήμα, προβλέπεται η κατασκευή των τεχνικών ΜΤ2, ΜΤ3 και των ακροβάθρων της γέφυρας.