Τρεις γριές -ερμηνευμένες από ισάριθμους νεαρούς άνδρες- που αφηγούνται με το θεσσαλικό γλωσσικό ιδίωμα ιστορίες του Κάμπου, άλλες πιο οικείες, άλλες άγνωστες συνεπήραν το κοινό που βρέθηκε το βράδυ του Σαββάτου στο χωριό Ηλιάς του Δήμου Παλαμά.
Με φόντο την Αυγουστιάτικη πανσέληνο το Θεσσαλικό Θέατρο παρουσίασε αυτή την παράσταση ‘ΟΙ γριές που μαζεύουν την τσουκνίδα” που φέρει την υπογραφή του Κωνσταντίνου Ντέλλα και έχει εντυπωσιάσει το κοινό όπου και αν παρουσιάστηκε.
Η εταιρεία Φίλων Πολιτισμού και Αντιπτέρισης “Ηλιάς” χάρισε μια μοναδική βραδιά στο θεατρόφιλο κοινό της περιοχής που έχει αποδείξει ότι “διψά” για καλές και ποιοτικές παραστάσεις.
Το κοινό χάρισε στους συντελεστές της παράστασης ένα θερμό παρατεταμένο χειροκρότημα και έφυγε ψυχικά γεμάτο από το όμορφο θέαμα.
Με αφετηρία τη Θεσσαλία και την παράδοση που θέλει τις γυναίκες της περιοχής «μάγισσες» που έχουν κληρονομήσει τις μυστικές δεξιότητές τους από τη Μήδεια, ειδικές στο «κατέβασμα», γνωστό και ως «άρμεγμα του φεγγαριού», αυτές οι τρεις μορφές θυμίζοντας άλλοτε ακίνδυνες γιαγιάδες, άλλοτε επικίνδυνες θεραπεύτριες, οικείες όσο και αρχετυπικές, μιλούν για τις ζωές τους, γι’ αυτά που έπαθαν, γι’ αυτά που έμαθαν από τις παλιές κι αυτά που παραδίδουν στις επόμενες.
Έχοντας επωμιστεί τον τριπλό ρόλο της εργάτριας, της νοικοκυράς και της μητέρας, συμβάλλοντας ενεργά στην οικονομική παραγωγή τόσο της οικογένειάς τους όσο και της κοινότητας, οι γυναίκες της Θεσσαλίας έμειναν για χρόνια αόρατες – ακόμα και για τους ερευνητές, που δεν θεωρούσαν αξιόπιστο και άξιο καταγραφής τον λόγο μιας γυναίκας για την ιστορία ενός τόπου.
Ξεκινώντας το ταξίδι της στην Πειραματική Σκηνή του Θεσσαλικού Θεάτρου τον Μάρτιο του 2023, η ερευνητική αυτή παράσταση παίχτηκε στη σκηνή του Θεάτρου Σταθμός για δύο συνεχείς σεζόν και περιόδευσε σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας γνωρίζοντας μεγάλη ανταπόκριση. Αποτελεί work in progress πάνω στον διάλογο της παραστασιακής τέχνης με την κοινωνική ανθρωπολογία, με βασικούς άξονες τους κοινωνικούς ρόλους και τις έμφυλες διαστάσεις της τροφής και των λαϊκών μαγικοθρησκευτικών πρακτικών.
Το παραστατικό κομμάτι εξελίσσεται και επαναπροσδιορίζεται, καθώς τροφοδοτείται από τον όγκο των συνεντεύξεων που υλοποιούνται παράλληλα με τις παραστάσεις. Το κοινό καλείται να συμμετάσχει στην έρευνα και, εφόσον το επιθυμεί, να συμβάλει στη συνέχιση της καταγραφής της προφορικής ιστορίας που έχει ήδη ξεκινήσει από την αρχή των παραστάσεων.