Οι σύγχρονοι δρόμοι λύνουν προβλήματα δεκαετιών. Υλοποιούνται στην πράξη σχέδια που εξ αρχής ήταν θεωρητικού επιπέδου, ενώ η αναμονή των κατοίκων για την ολοκλήρωση τέτοιας κλίμακας έργων σχετίζονται με τη διευκόλυνση στις μετακινήσεις μας.
Στην Καρδίτσα η ανακατασκευή του δρόμου Καρδίτσα – Δέλτα, η δημιουργία κυκλικού κόμβου, όπως και ο Ε-65 του νότιου τμήματος που μπήκε σε λειτουργία πριν μήνες, αποτελούν παραδείγματα οδικών δικτύων που τα περίμενε αρκετός κόσμος, όχι μόνο ο Νομός Καρδίτσας. Ωστόσο, στην περίπτωση των σύγχρονων αυτών δρόμων, ξεχνάμε σημαντικές παραμέτρους που εγκλωβίζουν χωριά, ίσως αλλάζουν τελείως τη ζωή των κατοίκων τους.
Στην περίπτωση του κυκλικού κόμβου στο Καρδίτσα – Δέλτα, οι κάτοικοι του Αγίου Θεοδώρου είχαν αναφέρει ότι το νέο διαμορφωμένο ύψος του δρόμου δεν επέτρεψε το νερό να περάσει στις πλημμύρες του «Ντάνιελ». Με αποτέλεσμα αυτό να εγκλωβιστεί και να γυρίσει ξανά πίσω στις οικίες των κατοίκων και να «χτυπηθούν» ανεπανόρθωτα.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν λαμβάνονται όλες οι παράμετροι όταν κατασκευάζεται ένα οδικό έργο και κατά πόσο φέρνει νέα δεδομένα σε μια περιοχή ευρύτερα. Ένα άλλο παράδειγμα έρχεται τώρα από τους κατοίκους της Αγίας Τριάδας, καθώς ρωτώντας για την αιτία που πλημμύρισε το χωριό αυτοί «έδειξαν» τον Ε-65. Οι κάτοικοι επισημαίνουν ότι στην κατασκευή του παραπλεύρως και ανά 500 μέτρα απουσιάζουν τούνελ – έξοδοι για το νερό.
Και σε αυτή την ιστορία, το νερό παρέμεινε εγκλωβισμένο εντός της τοπικής κοινότητας και πέρασε μέσα από τα σπίτια και τις περιουσίες τους.
Δ.Γ.