Σχολικοί κήποι θα δημιουργηθούν πιλοτικά σε 12 δημοτικά σχολεία της Π.Ε. Καρδίτσας στο πλαίσιο του έργου «KARAVAPROJECT» που υλοποιείται από τη σύμπραξη φορέων και οργανισμών της περιοχής.

Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές των σχολείων που θα συμμετέχουν, θα καλλιεργήσουν τους σχολικούς κήπους και θα αναπτύξουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες σε αυτούς, έχοντας συνεχώς την υποστήριξη των φορέων που συμμετέχουν στην Σύμπραξη.


Η Σύμπραξη αποτελείται από τους παρακάτω φορείς και οργανισμούς :
– ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ/ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
– ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ/ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
– ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Α/ΒΑΘΜΙΑΣ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
– ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
– Κ.Π.Ε. ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ
– ΑΝ.ΚΑ. Α.Ε.

– ΕΛΓΟ ΔΗΜΗΤΡΑ
– ΣΥΛΛΟΓΟΙ, ΑΜΚΕ (ΙΤΑΜΟΣ, ΚΟΜΒΟΣ,
ACT ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ)
– ΟΙ ΔΗΜΟΙ ΤΟΥ Ν. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ( ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, ΜΟΥΖΑΚΙΟΥ, ΠΑΛΑΜΑ, ΣΟΦΑΔΩΝ, ΛΙΜΝΗΣ ΠΛΑΣΤΗΡΑ, ΑΡΓΙΘΕΑΣ)
– ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
LMECO
– ΚΕΚ ΔΙΑΣ
– ΔΗΜΟΣΙΟ ΙΕΚ

Το έργο έχει ως σκοπό να προωθήσει την περιβαλλοντική ευαισθησία την καινοτομία, το συνεργατικό πνεύμα, και την αναζωογόνηση της υπαίθρου. Επίσης μελλοντικά να λειτουργήσει υποβοηθητικά και ενισχυτικά στη σύλληψη νέων ιδεών που να ανταποκρίνονται σε καίριες ανάγκες της κοινωνίας και στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση και άλλων νέων έργων.


Στα σχολεία που διαθέτουν κατάλληλες αυλές ή γειτονεύουν με κατάλληλους χώρους θα δημιουργηθούν σχολικοί κήποι με μονοετή κυρίως φυτά. Ειδική ομάδα επιστημόνων θα καθορίσει το είδος των φυτών με βάση τις δυνατότητες καλλιέργειας και τις συνθήκες κάθε σχολείου.

Στους σχολικούς αυτούς κήπους θα προτιμηθούν οι καλλιέργειες που προάγουν:
βασικά διατροφικά θέματα (διατροφική αξία, φρούτα, λαχανικά, κ.α.)
θέματα υγείας (αυτοπροστασία, διατροφικές συνήθειες, κ.α.)
καλλιεργητικά θέματα (καλλιέργεια φυτών, λίπανση, φυτοπροστασία, κ.α.)
περιβαλλοντικά θέματα (διαχείριση νερού, ανακύκλωση, κυκλική οικονομία, κ.α.)

Με το έργο αυτό επιδιώκονται οι παρακάτω στόχοι:

1. Να προσεγγίσουν οι μαθητές βιωματικά και διαθεματικά τη διαδικασία παραγωγής καθημερινών τροφίμων.
2. Να έρθουν σε επαφή οι μαθητές με τις διαδικασίες παραγωγής ποιοτικών προϊόντων και να ενισχυθεί η προτίμησή τους στην κατανάλωση φρέσκων λαχανικών και φρούτων.

3. Να γνωρίσουν οι μαθητές τις προκλήσεις αλλά και τις δυσκολίες των καλλιεργειών των φυτών.

4. Να προσεγγίσουν όλοι οι συμμετέχοντες (μαθητές, εκπαιδευτικοί, Φορείς) τα θέματα της προστασίας του περιβάλλοντος και της κυκλικής οικονομίας.

5. Να αυξήσουν όλοι οι συμμετέχοντες στο έργο, τις δεξιότητες που προάγουν την καινοτομία, την δημιουργικότητα και τη συνεργατικότητα

Στα πρώτα στάδια υλοποίησης του έργου, προβλέπεται να γίνει ενημέρωση και επιμόρφωση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών. Τα βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσει η κάθε σχολική μονάδα, θα καταγραφούν σε αντίστοιχα εγχειρίδια ανά κατηγορία καλλιέργειας τα οποία θα έχουν αναφορές στα περιβαλλοντικά θέματα που σχετίζονται με τους κήπους. Μ’ αυτόν τον τρόπο θα διασφαλίζεται η ομοιογένεια των δράσεων και των αποτελεσμάτων σε όλες τις σχολικές μονάδες. Τα εγχειρίδια θα σχεδιαστούν από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Μουζακίου, τον ΕΛΓΟ Δήμητρα και το ΔΙΕΚ Καρδίτσας που θα αναλάβει ενεργό ρόλο στην εικονογράφηση.

Το Έργο χρηματοδοτείται από τους φορείς που συμμετέχουν.