Το Εσπερινό Γυμνάσιο – Λ.Τ. Καρδίτσαςσυμμετέχει ως εταίρος αποστολής στο πρόγραμμα μαθησιακήςκινητικότητας προσωπικούμε τίτλο «Ενσωμάτωση καιπολυπολιτισμικότητα».

Ως μέρος του σχεδίου τέσσερις εκπαιδευτικοί τουσχολείου (Λούκας Ηλίας,Τσιαρδάκας Γεώργιος, Σβερώνης Ηλίας και ΙωάννουΕυάγγελος), συμμετείχανσε εκπαιδευτικό σεμινάριοστην Μαρτινίκα της Γαλλίας, από τις 26 Απριλίου έως τις02 Μαΐου 2022. Το σεμινάριο αυτό διοργανώθηκε απότον εκπαιδευτικό οργανισμόPricalica.

O κύριος στόχος του σχεδίου είναι η κατάρτιση τωνσυμμετεχόντων εκπαιδευτικών σε θέματα σχετικά μετην ένταξη και την πολυπολιτισμικότητα στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τηνβελτίωση των διαπολιτισμικών τους ικανοτήτων, τηνεκμάθηση διαδραστικών μεθόδων διδασκαλίας και τηνανάπτυξη κουλτούρας επαγγελματικής συνεργασίαςτων εκπαιδευτικών, ώστε ναανταποκρίνονται με μεγαλύτερη επάρκεια στις προκλήσεις που αναδύονται στοπεδίο της εκπαίδευσης τωνμαθητών με προσφυγικό καιμεταναστευτικό υπόβαθροκαι να χειρίζονται εκπαιδευτικές πρακτικές που να προωθούν την ένταξη, ναενδυναμώνουν και να οδηγούν στη σχολική επιτυχία.

Με τη συμμετοχή τους σεαυτό το σεμινάριο οι εκπαιδευτικοί κατάφεραν να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους

σε τομείς όπως:

• εργασία σε ένα πολυπολιτισμικό περιβάλλον,

• προώθηση της διαπολιτισμικής ευαισθητοποίησηςκαι της μεθοδολογίας του«θεάτρου των καταπιεσμένων» ως εργαλείου για τηναντιμετώπιση συγκρούσεωνστα σχολεία.

• διαχείριση μιας ομάδας,

• διαχείριση συγκρούσεων,κατανόηση της σύγκρουσηςκαι ανάλυση των μορφώντης,

• εκμάθηση τεχνικών καιπροσεγγίσεων ώστε να αμβλύνονται οι διαφορές καινα επιτυγχάνεται ο κοινόςβηματισμός.

Επιπρόσθετα η επαφή με εκπαιδευτικούς άλλων χωρώντης Ε.Ε. έδωσε την ευκαιρίαστους εκπαιδευτικούς μεάμεσο τρόπο να συγκρίνουν εκπαιδευτικά συστήματα,μεθόδους και τεχνικές εκπαίδευσης και να υιοθετήσουν θετικές πρακτικές στη διδασκαλία των μαθητώνμας.

Η εκπαιδευτική μεθοδολογίαβασίστηκε:

• σε θεωρητικά μαθήματα καιπαρουσιάσεις παραδειγμάτων καλών πρακτικών

• σε συζητήσεις και συγκρίσεις εμπειριών

• στην ενεργή συμμετοχήτων συμμετεχόντων

• στη δημιουργία μιας ομοιογενούς ομάδας πρόθυμηςνα συγκεντρωθεί γύρω απόένα έργο και να επικεντρωθεί στην επίλυση προβλημάτων καθώς και

• στον πειραματισμό μεστρατηγικές για την εξάλειψη του κινδύνου συγκρούσεων.

Πέραν της εκπαιδευτικήςδιαδικασίας, οι εκπαιδευτικοίενημερώθηκαν για την πολιτισμική και πολιτιστική κληρονομιά της Μαρτινίκας, καιεπισκέφθηκαν στον ελεύθερο τους χρόνο αξιόλογαμνημεία πολιτισμού της.