Στη φυλακή οδηγήθηκε ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, μετά τη μαραθώνια απολογία του.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος δεν εμφανίστηκε με απολογητικό υπόμνημα, αλλά ξεκίνησε αμέσως να απαντάει στις ερωτήσεις.

«Ο κατηγορούμενος είπε τα πάντα: Τα πράγματα όπως ακριβώς έγιναν χωρίς να φοβηθεί αν από την αναφορά αυτή προκύπτουν ευθύνες για τον εαυτό του ή όχι». «Ο άνθρωπος ούτε έπινε, ούτε γλεντούσε. Πότε δεν εγκατέλειψε τη θέση του» τόνισε δικηγόρος του σταθμάρχη, Στέφανος Παντζαρτζίδης και πρόσθεσε πως ο κατηγορούμενος είναι σε πολύ κακή ψυχολογική κατάσταση.

Δίνοντας τον τόνο της υπερασπιστικής γραμμής που θα ακολουθήσει, δήλωσε ακόμη πως «επί 20 λεπτά ήταν επιφορτισμένος μόνος του με την σιδηροδρομική ασφάλεια όλης της Κεντρικής Ελλάδας».

Ο κ. Παντζαρτζίδης χαρακτήρισε «επικοινωνιακή και δικηγορική αλητεία» διάφορες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες που βλέπουν το φως της δημοσιότητας και πρόσθεσε πως ο σταθμάρχης δεν «έπινε» και δεν «γλένταγε» τη μοιραία στιγμή του δυστυχήματος.

Νέα πρόσωπα στο κάδρο των ερευνών

Σύμφωνα με ανακριτικές πηγές, στο πλαίσιο της έρευνας για το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη, θα κληθούν και άλλα πρόσωπα στο πλαίσιο της διερεύνησης ευθυνών. Την Κυριακή έγινε γνωστό ότι ο προϊστάμενός του σταθμάρχη, ο οποίος έχει τεθεί σε αργία, πήρε αναρρωτική άδεια αμέσως μετά το δυστύχημα, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι έχει λάβει κλήση να καταθέσει και είναι θέμα χρόνου να γίνει.

Στο «μικροσκόπιο» βρίσκεται και ο δεύτερος σταθμάρχης

Στο κάδρο των ερευνών μπαίνει και ο ρόλος που ενδέχεται να διαδραμάτισε στην τραγωδία ο δεύτερος σταθμάρχης. Πληροφορίες αναφέρουν ότι φαίνεται να έφυγε από τη βάρδια μισή ώρα νωρίτερα.

Αρμόδιες πηγές τονίζουν ότι ρόλο – κλειδί στην έρευνα, θα παίξουν τα ευρήματα από τις κάμερες ασφαλείας του σταθμαρχείου, αλλά και το καταγραφικό των συνομιλιών των σταθμαρχών με τους υπόλοιπους υπαλλήλους.

Το μαύρο κουτί στα χέρια των πραγματογνωμόνων

Καθοριστικής σημασίας για τις εξελίξεις αναμένεται να παίξει και το «μαύρο κουτί» της επιβατικής αμαξοστοιχία. Θα επιχειρηθεί ανάκτηση στοιχείων για την κίνηση και την ταχύτητα που είχε αναπτύξει και θα αναζητηθούν οι ακριβείς αιτίες της μεγάλης έκρηξης και φωτιάς που ακολούθησε, η οποία σχεδόν «έλιωσε» τα πρώτα βαγόνια.

Εικάζεται ότι οφείλεται στις μεγάλες ποσότητες λαδιού που υπάρχουν στις μηχανές των τρένων

Το χρονικό της τραγωδίας

Ώρα 23.05 βράδυ 28ης Φεβρουαρίου. Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης Λάρισας δίνει στο μηχανοδηγό της αμαξοστοιχίας Intercity 62 τη μοιραία εντολή. Έχει κρατήσει κλειδωμένη τη διαγώνιο 118Α και στέλνει το τρένο στην κάθοδο της διαδρομής για Θεσσαλονίκη. Και το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει είναι αν γνώριζε ότι το στέλνει στην κάθοδο ή θεωρούσε ότι το έστελνε στην τροχιά ανόδου.

Μετά από λίγα λεπτά, στο σταθμαρχείο Λάρισας φτάνουν οι πρώτες σοκαριστικές πληροφορίες για φρικτή σύγκρουση με τραυματίες και νεκρούς. Ο 59χρονος σταθμάρχης καταλαβαίνει ότι έκανε ένα τραγικό λάθος.

Σύμφωνα με εργαζόμενους του σταθμαρχείου Λάρισας, ο 59χρονος γίνεται νευρικός, αγχώνεται, μπαινοβγαίνει στο κτίριο και λίγο πριν την προσαγωγή του λέει σε συνάδελφό του: «Την πάτησα», φέρεται να λέει ο σταθμάρχης πριν την προσαγωγή. Αρχικά ισχυρίστηκε ότι είχε κάνει τα προβλεπόμενα, ένα 24ωρο μετά θα παραδεχόταν το μερίδιο των ευθυνών του στην απαρχαιωμένη εν πολλοίς χειροκίνητη διαδικασία συντονισμού της κυκλοφορίας. Όταν πήγε στον ανακριτή μιλούσε πια για τα φέρετρα που θα βαραίνουν για πάντα τους ώμους του.

Πηγή: cnn.gr