Πρόωρο τέλος είχε τελικά η εργολαβία για το οδικό έργο που αφορά στο οδικό τμήμα Δέλτα Καρδίτσας έως την είσοδο Καρδίτσας. Με απόφαση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, ύστερα από αίτημα του αναδόχου, διαλύθηκε η υφιστάμενη εργολαβία καθώς παρήλθε η οριακή χρονική προθεσμία ολοκλήρωσης. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με το αίτημα του αναδόχου στις 19.11.24, είχε εκπνεύσει η Οριακή Προθεσμία του έργου από 16 Νοεμβρίου 2024.
Μάλιστα όπως αναφέρεται η καθυστέρηση των εργασιών καθ’ υπέρβαση της οριακής προθεσμίας δεν οφείλεται στην υπαιτιότητα του αναδόχου (…) ανεξάρτητα από το γεγονός ότι οι επιβαρυντικές περιστάσεις που συνετέλεσαν στην αδυναμία εμπρόθεσμης ολοκλήρωσης του φυσικού αντικειμένου του έργου κατά τα ανωτέρω, δεν ήταν δυνατόν να προβλεφθούν από την αναθέτουσα αρχή στο σύνολό τους, αναφορικά κυρίως με την έκταση που έλαβαν καθώς και σε σχέση με τον χρόνο που τελικά απαιτήθηκε για τη διευθέτησή τους (απαλλοτριώσεις – αποβολές, αρχαιολογικές ανασκαφές, μετατοπίσεις δικτύων ΟΚΩ κ.ο.κ.), ζητήματα που εν προκειμένω δεν έχει καταστεί ακόμα δυνατή η καθολική αντιμετώπισή τους.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται στην απόφαση ως χρόνος διάλυσης ορίζεται η 31 Μαρτίου 2025 προκειμένου η ανάδοχος εταιρεία να αποπερατώσει για λόγους ασφάλειας του σειρά από εργασίες όπως τοποθέτηση κιγκλδωμάτων, ολοκλήρωση ημιτελών εργασιών, σημάνσεις, επαναπλήρωση σκαμμάτων κ.α.
Να θυμίσουμε πως οι υπογραφές για το έργο “έπεσαν” στις 16 Νοεμβρίου 2020 με αρχικό ορίζοντα εκτέλεσης τους 36 μήνες και έκπτωση 46,03%. Πρόκειται για ακόμα ένα έργο που σκοντάφτει στα συνηθισμένα προβλήματα των έργων, δηλαδή σε απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις ΟΚΩ κ.λπ. Αυτό που έχει πλέον ενδιαφέρον είναι αν υπάρξει επαναδημοπράτηση του έργου προκειμένου να ολοκληρωθεί ο άξονας.
Ταυτότητα του έργου
Αντικείμενο του έργου ήταν η βελτίωση τμήματος τού οδικού άξονα της Ε.Ο. 30, που συνδέει Άρτα και Βόλο μέσω Τρικάλων και Καρδίτσας, από τον κόμβο του Δέλτα (Α/Κ Καρδίτσας της Ε65) μέχρι τον κόμβο Αθηνών (συμβολή του άξονα Καρδίτσα – Λάρισα με τον περιφερειακό Καρδίτσας).
Συνοπτικά, το αντικείμενο της εργολαβίας ήταν:
1) η κατασκευή της διαπλάτυνσης τού οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως τον κόμβο Αθηνών, συνολικού μήκους περίπου 6.100 m, καθώς και η προσαρμογή τής κύριας αρτηρίας και των παράπλευρων οδών στον Α/Κ Καρδίτσας της Ε65 (Δέλτα Καρδίτσας)·
2) η κατασκευή παραπλεύρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν της αρτηρίας·
3) η κατασκευή πέντε (5) ισόπεδων κόμβων:
– 1ος Ι/Κ: (κόμβος των Αγίων Θεοδώρων),
– 2ος Ι/Κ: (κόμβος Πρόδρομου),
– 3ος Ι/Κ: (κόμβος Σταυρού),
– 4ος Ι/Κ: (κόμβος Μέλισσας – Σταυρού),
– 5ος Ι/Κ: (κόμβος Μέλισσας).
Πηγή: ypodomes.gr