Οι απαλλοτριώσεις καθυστερούν το δρόμο «Καρδίτσα – Δέλτα»

ΣΤΕΚΟΝΤΑΙ ΕΜΠΟΔΙΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ

Εμπόδιο στη δημοπράτηση του δρόμου «Καρδίτσα – Δέλτα» στέκονται οι απαλλοτριώσεις.Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός, σε πρόσφατη επίσκεψή του στην Καρδίτσα, αναφέρθηκε στο… αγκάθι των απαλλοτριώσεων, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί πως ο δρόμος «Καρδίτσα – Δέλτα» είναι ένα έργο πνοής για την περιοχή μας.

«Υπάρχουν πολλές απαλλοτριώσεις, θέλουμε τη σύμφωνη γνώμη των ανθρώπων που απαλλοτριώνονται για να μπούμε μέσα γρήγορα.  Αν είναι να πάμε στα δικαστήρια σημαίνει πως δεν θέλουν.

Είτε σήμερα, είτε μετά από έξι μήνες που θα τελειώσουν τα δικαστήρια, τα ίδια χρήματα θα πάρουν» ήταν τα λόγια του κ. Αγοραστού.

Η «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΟΥ ΟΔΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΔΕΛΤΑ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΕΩΣ ΕΙΣΟΔΟ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ»,  είναι συνολικού προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικά οι εργασίες που περιλαμβάνονται στο έργο :

(1) Η κατασκευή της διαπλάτυνσης του οδικού τμήματος από το Δέλτα Καρδίτσας έως τον κόμβο Αθηνών, συνολικού μήκους 6.100 m, καθώς και η προσαρμογή της κύριας αρτηρίας και των παράπλευρων οδών στον Α/Κ Καρδίτσας της Ε65 (Δέλτα Καρδίτσας).

(2) Η κατασκευή παραπλεύρου οδικού δικτύου εκατέρωθεν της αρτηρίας.

(3) Η κατασκευή πέντε Ισόπεδων Κόμβων: (α) Κόμβος Αγίων Θεοδώρων (β) Κόμβος Προδρόμου (γ) Κόμβος Σταυρού (δ) Κόμβος Σταυρού – Μέλισσας (ε) Κόμβος Μέλισσας.

Με την κατασκευή του υπόψη έργου επιτυγχάνονται:

α) Οι διαμπερείς, χωρίς καθυστερήσεις, κινήσεις επί της Εθνικής Οδού, η ασφαλής και άνετη εγκάρσια κίνηση των οχημάτων και υπάρχει δυνατότητα αναστροφής, καθώς καταργούνται οι σηματοδοτούμενοι κόμβοι και διαμορφώνονται νέοι κυκλικοί (Roundabout).

β) Μείωση του κινδύνου τροχαίων ατυχημάτων, λόγω της βελτίωσης των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού, της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Συστημάτων Αναχαίτισης Οχημάτων. Η χάραξη της οδού, επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλότερων ταχυτήτων οδήγησης, με άμεσο αποτέλεσμα τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, τον περιορισμό της εκπομπής καυσαερίων και την αύξηση του διατιθέμενου χρόνου εργασίας, συνεπώς προάγει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

γ) Ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Καρδίτσας με την Ε65 που αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ), σύνδεση των παραγωγικών και τουριστικών κέντρων με το διεθνές δίκτυο μεταφορών. Βελτιώνεται η ενδοπεριφερειακή οδική σύνδεση της Καρδίτσας με την Λάρισα, τα Τρίκαλα και συνδέει τον Περιφερειακό Δακτύλιο της Καρδίτσας με την πόλη, το νοσοκομείο και τη λίμνη Πλαστήρα.