ΑΡΧΙΖΕΙ Η ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΕΙΔΟΠΟΙΗΤΗΡΙΩΝ ΜΕ ΤΑ ΠΡΟΣΤΙΜΑ
Τουλάχιστον 5.500 κυκλοφορούν χωρίς ασφαλιστική κάλυψη στο Ν. Καρδίτσας
Η αντίστροφη μέτρηση για τη διασταύρωση των στοιχείων των βάσεων δεδομένων που θα αποκαλύψουν τα ανασφάλιστα οχήματα ξεκίνησε. Εντός των ημερών και ενώ έχουν ήδη περάσει… τέσ- σερα χρόνια, μιας και ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε επί… ΝΔ και η υπουργική απόφαση εκδόθηκε… πέρυσι τον Ιανουάριο, μπαίνει σε φάση υλοποίησης το μέτρο του εντοπισμού των ανασφάλιστων Ι.Χ. Οι αρμόδιες υπηρεσίες της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων έχουν ολοκληρώσει τις δοκιμαστικές διασταυρώσεις με βάση τα στοιχεία της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών και άμεσα ενεργοποιούνται τα μέτρα και κυρίως τα πρόστιμα που θα περιορίσουν το μαζικό φαινόμενο των ανασφάλιστων Ι.Χ. Με τα ανασφάλιστα στον N. Kαρδίτσας να υπολογίζονται στα 5.500, το θέμα είναι ιδιαιτέρως σοβαρό μιας και θεωρούνται κινητές βόμβες.
Βέβαια σε όλη τη χώρα ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων αγγίζει το 1,2 εκ. Πιθανότατα, για να αποφευχθούν παρατράγουδα, εντός των προσεχών ημερών θα αποσταλούν μερικές δεκάδες χιλιάδες ειδοποιητήρια, προκειμένου να εντοπιστούν πιθανά λάθη και έτσι να “τρέξει” με περισσότερο αξιόπιστο τρόπο η διασταύρωση των δύο λι- στών της, της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών και της ΑΑΔΕ στη συνέχεια. Όπως λέγεται η ηλεκτρονική δια- σταύρωση που αφορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με 1η άδεια κυκλοφορίας μετά την 1/1/1996 και μετά, έχει ολοκληρωθεί και το μόνο που απομένει είναι να ξεκινήσει η αποστολή των ειδοποιητηρίων.
Όσον αφορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με 1η άδεια κυκλοφορίας πριν το 1995 αναμένεται να παραλάβουν αργό- τερα τα “ραβασάκια” καθώς πρέπει να ξεκαθαρίσει το μητρώο. “Δυστυχώς είμαστε η μόνη χώρα στην Ευρώπη που έχει ανασφάλιστα. Ο νόμος ψηφίστηκε το 2013 και τέσσερα χρόνια μετά βρισκόμαστε στη φάση του “να βγουν τα ραβασάκια” σημειώνει ο πρόεδρος της Ένωσης Ασφαλιστικών Πρακτόρων Κ. Ελλάδας Δημ. Παπανικολάου. Η επίσημη “δικαιολογία» της καθυστέρησης, είναι πως υπάρχουν αυτοκίνητα, κυρίως παλαιών ετών, πριν το 2000, τα οποία πιθανά να έχουν αποσυρθεί και φοβούνται ότι τα ειδοποιητήρια δεν θα αντιπροσωπεύουν τον πραγματικό αποδέκτη.
Σε κάθε περίπτωση είναι κοινωνικά άδικο κάποιοι να πληρώνουν για να είναι ασφαλισμένοι και νομοταγείς και κάποιοι άλλοι να κυκλοφορούν παράνομα με την ανοχή των μηχανισμών του κράτους και την αδυναμία του να εφαρμόσει τη νο- μοθεσία”. Η διαδικασία Σύμφωνα με τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί, τα ευρήματα της διασταύρωσης θα αναρτηθούν στο διαδίκτυο, ώστε να ενημερωθούν πρώτα αυτοί που έχουν εντοπιστεί και να προβούν σε ανάλογες ενέρ- γειες πιστοποίησης του ευρήματος ή διαφωνίας και εν συνεχεία, αφού προκύψουν αποτελέσματα, θα γίνει το δεύτερο βήμα που είναι η ειδοποίηση, η επιβολή προστίμων και η υποχρέωση αυτών των περιπτώσεων να ασφαλιστούν.
Συγκεκριμένα οι οδηγοί θα λάβουν ειδοποιητήριο με το οποίο θα καλούνται να ασφαλίσουν τα οχήματά τους μέσα σε προθεσμία οκτώ ημερών πληρώνοντας όχι μόνο το αντίτιμο της ασφάλισης αλλά και ένα παράβολο 250 ευρώ. Αν παρέλθει η προθεσμία, τότε το πρόστιμο θα αυξηθεί στα 500 ευρώ ενώ οι ποινές δεν θα σταματούν εδώ.
Η νομοθεσία προβλέπει επίσης:
– Αφαίρεση των πινακίδων, άδειας ικανότητας και άδειας κυκλοφορίας για 6 μήνες.
– Αφαίρεση των πινακίδων και της άδειας κυκλο- φορίας για δύο χρόνια σε περίπτωση ατυχήματος ή για τρία χρόνια σε περί- πτωση υποτροπής.
– Χρηματικό πρόστιμο υπέρ του Επικουρικού Κεφαλαίου, με πράξη της Αστυνομικής Αρχής, 1.000 ευρώ για τα λεωφορεία και τα Φ.Δ.Χ., 500 ευρώ για τα επιβατικά και 250 ευρώ για τα δίκυκλα.
– Φυλάκιση από δύο μήνες έως 1 χρόνο και χρηματική ποινή έως 3.000€ σε περίπτωση εμπλοκής σε ατύχημα.
Τα τελευταία χρόνια θα πρέπει να σημειωθεί πως οι έλεγχοι της Τροχαίας έχουν ενταθεί και το γεγονός ότι γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο οδηγεί στην επιβολή πολλών χιλιάδων προστίμων κάθε χρόνο. Αυτός είναι ένας επιπρόσθετος κίνδυνος για τους ανασφάλιστους οδηγούς, αλλά ο μεγαλύτερος κίνδυνος έγκειται στην περίπτωση ατυχήματος, όπου ο ανασφάλιστος οδηγός μπορεί ακόμη να χάσει και το σπίτι του».