Δημοπρατείται από το Δήμο Καρδίτσας το έργο κατασκευής του ποδηλατοδρόμου στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου. Πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 724.000 ευρώ το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του ΕΣΠΑ Θεσσαλίας.
Ο νέος ποδηλατόδρομος θα διατρέχει τον αστικό ιστό και θα καταλήγει στο Διοικητήριο. Με βάση τον όλο σχεδιασμό είναι έργο αναβάθμισης και ανάπλασης του αστικού χώρου, το οποίο αναπτύσσεται γραμμικά κατά μήκος μιας σημαντικής αρτηρίας της πόλης τόσο από άποψη κυκλοφοριακού φόρτου, όσο και από πλευράς χρήσεων.
Το έργο
Ο ποδηλατόδρομος θα ενώσει το υπάρχον δίκτυο της πόλης με το νέο υπό κατασκευή Διοικητήριο. Η κατασκευή θα γίνει στο επίπεδο του πεζοδρομίου και σε προέκταση αυτού στην δυτική πλευρά της Ηρώων Πολυτεχνείου από Υψηλάντου έως τον πεζόδρομο που υπάρχει λίγο πριν την οδό Θεσσαλιώτιδος.
Μέσω του πεζοδρόμου που σημαίνεται και σηματοδοτείται με οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, η κίνηση των ποδηλάτων οδηγείται στο απέναντι πεζοδρόμιο της οδού Κουμουνδούρου και με κατάλληλη διαμόρφωση του κόμβου Θεσσαλιώτιδος-Κουμουνδούρου-Φλωράκη στην οδό Χαριλάου Φλωράκη.
Στο τμήμα μεταξύ των οδών Παλαιολόγου και Δημητρίου Λάππα, στο ύψος της πλατείας Δραχμής, εξαιτίας της ύπαρξης αφετηρίας του αστικού ΚΤΕΛ, ο ποδηλατόδρομος αλλάζει πορεία και περνάει μέσα από το πάρκο, πίσω ακριβώς από το στέγαστρο της αφετηρίας των λεωφορείων.
Ο ποδηλατόδρομος επί της οδού Ηρώων Πολυτεχνείου περιλαμβάνει λωρίδα πλάτους 1,50 μ. μονής κατεύθυνσης κυκλοφορίας ποδηλάτου, αντίθετης με την κίνηση του αυτοκινήτου στην οδό, και προστατευτική λωρίδα πλάτους 0,75 μ. μεταξύ του ποδηλάτου και του αυτοκινήτου, η οποία περιλαμβάνει φύτευση, φωτισμό, καλαθάκια μικροαπορριμμάτων και ποδηλατοστάσια. Κατασκευάζεται σε ενιαία κλίση με το πεζοδρόμιο, 1% περίπου εγκάρσια, διαμορφώνοντας ύψος κρασπέδου 9 εκ τουλάχιστον και γίνεται διαμόρφωση των υπαρχόντων φρεατίων στο νέο υψόμετρο. Η χάραξη του ποδηλατοδρόμου γίνεται με τέτοιο τρόπο, ώστε το υπερυψωμένο τμήμα που αποτελεί προέκταση του πεζοδρομίου, να αρχίζει σε κάθε Ο.Τ. μετά την διάβαση πεζών.
Επίσης σε όλες τις γωνίες των Ο.Τ. η διαμόρφωση των πεζοδρομίων είναι στο επίπεδο του οδοστρώματος για να γίνεται εύκολη η πρόσβαση των πεζών και των ΑΜΕΑ. Το ολικό μήκος της ανωτέρω περιγραφόμενης παρέμβασης είναι περίπου 750,00 μ.
Η λωρίδα του ποδηλάτου επιστρώνεται με βοτσαλόπλακα με κόκκινο χρώμα μικρής ψηφίδας κοκκομετρίας 4 χιλιοστών και οριοθετείται δεξιά και αριστερά με επίστρωση φιλέτου χτενιστού μαρμάρου Κοζάνης διαστάσεων 15Χ40 εκ και πάχους 3 εκ.
Η τοποθέτηση των πλακών γίνεται χωρίς αρμό, για να μην υπάρχει κραδασμός κατά την κύλιση του ποδηλάτου. Στην προστατευτική ζώνη που κατασκευάζεται μεταξύ του ποδηλατοδρόμου και του οδοστρώματος, τοποθετούνται κάδοι μικροαπορριμμάτων και ποδηλατοστάσια. Κατασκευάζονται επίσης εσοχές διαστάσεων 0.75Χ1.50 μ για την μελλοντική τοποθέτηση κάδων ανακύκλωσης. Η πρόβλεψη είναι να τοποθετηθεί ένας κάδος χαρτιού-γυαλιού σε ένα Οικοδομικό Τετράγωνο και ένας κάδος για μέταλλο στο επόμενο. Οι κάδοι των σύμμικτων υλικών θα παραμείνουν στην ανατολική πλευρά του δρόμου, όπως είναι και σήμερα. Επίσης η προστατευτική ζώνη αποτελεί και ζώνη φύτευσης. Τα δέντρα που επιλέχθηκαν να φυτευτούν στο δρόμο είναι οι πασχαλιές, δέντρα με όμορφα και εύοσμα άνθη την άνοιξη, αλλά και όμορφο φύλλωμα και κόμη από την άνοιξη έως το φθινόπωρο, δίνοντας στο δρόμο έναν ιδιαίτερο χαρακτήρα. Τα δέντρα είναι φυλλοβόλα και έτσι το χειμώνα δεν εμποδίζουν τον ήλιο να φτάσει ως τις βιτρίνες των καταστημάτων, το δάπεδο του πεζοδρομίου και του ποδηλατοδρόμου, αλλά και τους ανθρώπους που κυκλοφορούν σ΄ αυτό. Για τον ηλεκτροφωτισμό της οδού και του ποδηλατοδρόμου τοποθετούνται ιστοί φωτισμού και φωτιστικά ανά 9,60μ που εξυπηρετούν κατά περίπτωση τόσο την κυκλοφορία του δρόμου, όσο και του ποδηλατόδρομου. Για τις διαγραμμίσεις θα χρησιμοποιηθεί υλικό υψηλής αντοχής και αντανακλαστικότητας. ο ίδιο υλικό θα χρησιμοποιηθεί και για την διαγράμμιση του ποδηλατοδρόμου στην οδό Χαριλάου Φλωράκη με μήκος περίπου 580,00 μ, η οποία σχεδιάστηκε ως οδός μικτής χρήσης ποδηλάτων και οχημάτων (cycle street). Αυτό σημαίνει την συνύπαρξη ποδηλάτων και οχημάτων, με μέγιστη ταχύτητα κυκλοφορίας τα 30 km/h, με κατακόρυφη και οριζόντια σήμανση (στάμπες ποδηλάτου λευκού χρώματος για τον προσδιορισμό της κατεύθυνσης κυκλοφορίας των ποδηλάτων, πριν και μετά από κάθε διασταύρωση και σε αποστάσεις 20-50μ.).