Κάποιοι εκλαμβάνουν την Καρδίτσα ως «φτωχό συγγενή» , ως επαίτη κονδυλίων για έργα που δικαιούται στην όποια κατανομή γίνεται από τα τομεακά προγράμματα υπουργείων ή από την περιφέρεια…

Στις πρόσφατες δηλώσεις του ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας ανέφερε πως από την περιφέρεια στην Π.Ε. Λάρισας έχουν ολοκληρωθεί και βρίσκονται σε εξέλιξη έργα συνολικού προϋπολογισμού 61,5 εκατ., στην Καρδίτσα έργα 50,7 εκατ. ευρώ, στη Μαγνησία και τις Σποράδες έργα 48,7 εκατ. ευρώ και στα Τρίκαλα 72,6 έργα εκατ. ευρώ.

Η απορία είναι πως είναι δυνατόν η Καρδίτσα να έχει υποστεί τις μεγαλύτερες καταστροφές από τον Ιανό, δύο πλημμύρες βιβλικών διαστάσεων, τον Οκτώβρη
του 1994 και το Σεπτέμβρη του 2020 και εντούτοις σε Τρίκαλα και Λάρισα να έχουν δαπανηθεί μεγαλύτερα ποσά για αντιπλημμυρικά έργα.

Η απάντηση ότι ένα μεγάλο μέρος των αντιπλημμυρικών της Καρδίτσας περιλαμβάνονται στην μεγάλη εργολαβία της ΤΕΡΝΑ, ασφαλώς και δεν ικανοποιεί το περί δικαίου αίσθημα των πολιτών της Καρδίτσας, αφού η εργολαβία αυτή περιλαμβάνει όλη τη δυτική Θεσσαλία (και Φάρσαλα και Τρίκαλα).

Η μοναδική πόλη πρωτεύουσα περιφερειακής ενότητας (ή νομού με την παλιά διοικητική διαίρεση) που παραμένει ανοχύρωτη στις πλημμύρες είναι η Καρδίτσα. Και στο Βόλο έγιναν τα αντιπλημμυρικά για να μην πλημμυρίζει η συνοικία της Νεάπολης, στη Λάρισα έγιναν από την εποχή Λαμπρούλη- Σουφλιά σημαντικά έργα μαμούθ αντιπλημμυρικής θωράκισης της πόλης, μόνο στην Καρδίτσα με την πρώτη δυνατή βροχή, πολίτες, έμποροι μαγαζάτορες και βιοτέχνες σπεύδουν να προμηθευτούν σακιά με άμμο, κουβάδες και σφουγγαρίστρες, ή παρκάρουν τα αμάξια πάνω σε πάρκα, φοβούμενοι μην επαναληφθεί η νύχτα της Παρασκευής προς Σάββατο της 18ης προς 19η Σεπτεμβρίου του 2020.

Με τέτοια ψυχολογία στην αγορά, η τοπική οικονομία δεν πρόκειται ποτέ να ανακάμψει, κανείς δεν θα θελήσει να επενδύσει σε μία πόλη που κινδυνεύει να πλημμυρίσει ξανά. Αν δεν εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας στους πολίτες της Καρδίτσας, μην περιμένετε οικονομική και κοινωνική ευημερία στον τόπο μας.

Ερχόμαστε τώρα στην ανακοίνωση του υπουργείου Περιβάλλοντος για τα 6 «απάτητα βουνά» της χώρας, όπου ακυρώνεται η κατασκευή αιολικών. Ανάμεσά τους ενώ θα αναμέναμε να περιλαμβάνονται τα Άγραφα με την πλούσια ιστορία,
με την τεράστια τουριστική ανάπτυξη τις τελευταίες δεκαετίες, εντούτοις, ανακαλύπτουμε ότι υπάρχει μόνο το όρος Χατζή στα Τρίκαλα, άγνωστο στο πανελλήνιο .

Τα άλλα πέντε είναι τα Λευκά Όρη στην Κρήτη, το όρος Σάος στη Σαμοθράκη, ο Ταΰγετος στη Σπάρτη, ο Σμόλικας ανάμεσα σε Γρεβενά και Ιωάννινα, όπου και το χιονοδρομικό κέντρο της Βασιλίτσας και το όρος Τύμφη στα Ιωάννινα. Τυχαίο ότι το σχετικό νομοσχέδιο το υπογράφει ο Τρικαλινός υπουργός περιβάλλοντος Κώστας Σκρέκας;

Αν θέλει πράγματι να αφήσει τη σφραγίδα του ο υπουργός για τη Θεσσαλία, ας προχωρήσει τα φράγματα σε Μεσοχώρα και Συκιά, τώρα που σύμφωνα με την έκθεση της Κομισιόν το ρεύμα θα «καίει» τους καταναλωτές στην Ευρώπη για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια και ας αφήσει τα αδούλωτα Άγραφα, απάτητα, όπως είναι η καθολική απαίτηση όλων των πολιτών της Καρδίτσας και όχι μόνο κάποιων οικολογικών οργανώσεων. Είναι ο ελάχιστος σεβασμός της πολιτείας προς την ιστορία τους, στο ρόλο που έπαιξαν στην περίοδο της Τουρκοκρατίας και στην επανάσταση του ‘21 της οποίας γιορτάσαμε τα 200 χρόνια και στην αντίσταση
στην κατοχή το 1941 ως το 1944.

Ας προχωρήσει τα αντιπλημμυρικά στον Πάμισο και το φράγμα του Μουζακίου και όχι μόνο στο Ληθαίο στα Τρίκαλα που είναι το πιο ασύμφορο από τα έργα με σχέση κόστους-οφέλους από εκείνα που δημοπρατήθηκαν επί των ημερών του.

Η πόλη και ο Νομός θέλουν έργα μόνιμα, σε βάθος χρόνου που να απαντούν στις σύγχρονες προκλήσεις της κλιματικής κρίσης. Θέλουν ιεράρχηση . Κάποιοι δεν θέτουν ως προτεραιότητα την Καρδίτσα παρότι είναι η πλέον «ριγμένη» τα τελευταία χρόνια σε όλους τους τομείς, από την αρχιτεκτονική του νέου πανεπιστημίου, μέχρι την κατανομή κονδυλίων για αντιπλημμυρικά έργα.
θα μας βρουν απέναντί τους.
«Ν.Α.»