Αυτοψία στις εργασίες του Διυλιστηρίου Σμοκόβου πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός με το Δήμαρχο Σοφάδων κ. Θάνο Σκάρλο απευθύνοντας αυστηρές προειδοποιήσεις στους εργολάβους
Προειδοποιήσεις σε ιδιαίτερα αυστηρό ύφος απηύθυνε στους εργολάβους που εκτελούν το έργο κατασκευής του Διυλιστηρίου Σμοκόβου ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας κ. Κώστας Αγοραστός. Ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας, συνοδευόμενος από το Δήμαρχο Σοφάδων και πρόεδρο ΠΕΔ Καρδίτσας κ. Θάνο Σκάρλο, τους αντιδημάρχους κκ Δημ. Κοντοβά και Αθ. Σαμαρά, το Δημοτικό Σύμβουλο Σοφάδων κ. Γιώργο Τσιώτα και τον πρόεδρο της κοινότητας Σοφάδων κ. Σακκά, περιόδευσαν στο έργο προκειμένου να διαπιστώσουν ιδίοις όμμασι την πρόοδο των εργασιών καθώς καταγράφονται ήδη σημαντικές καθυστερήσεις.
Ο κ. Αγοραστός, πλαισιωμένος από τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών ΠΕ Καρδίτσας κ. Δημ. Κουτρομάνο, προειδοποίησε ότι στο τελικό αυτό στάδιο της παράδοσης όλων των έργων δεν θα γίνουν ανεκτές οι παραμικρές καθυστερήσεις ή δυσλειτουργίες.
«Θεωρήστε δεδομένο ότι η υπομονή μας και η ανοχή μας εξαντλήθηκαν» τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Αγοραστός για να προσθέσει « καμία περαιτέρω καθυστέρηση στην παράδοση του έργου δεν μπορεί να γίνει ανεκτή».
Από την πλευρά τους οι εργολάβοι της αναδόχου εταιρείας υπογράμμισαν ότι το έργο θα παραδοθεί έως τις 30/4 ώστε αμέσως μετά να τεθεί σε δοκιμαστική λειτουργία.
Η υλοποίηση του Διυλιστηρίου Πόσιμου Νερού και των έργων κεφαλής, προϋπολογισμού 11 εκατ. ευρώ αποτελούν υποέργο του συνολικού έργου «Ύδρευση Ανατολικής Πλευράς Νομού Καρδίτσας από τη Λίμνη Σμοκόβου» προϋπολογισμού 42 εκατ. ευρώ, που με την ολοκλήρωσή του θα υδρευθούν περίπου 55.000 κάτοικοι 42 χωριών.
Ο κ. Αγοραστός
Η ύδρευση ολόκληρης της ανατολικής πλευράς της Π.Ε. Καρδίτσας από τη λίμνη Σμοκόβου είναι ένα έργο μείζονος σημασίας καθώς δίνει τη δυνατότητα σε χιλιάδες συνανθρώπους μας, να πίνουν καθαρό και ασφαλές νερό, από τον ταμιευτήρα του Σμοκόβου. Γνωρίζουμε ότι οι κάτοικοι όλο αυτό το διάστημα επέδειξαν υπομονή για την ολοκλήρωση του έργου που αντιμετώπισε εξ αρχής αρκετά προσκόμματα και δυσκολίες. Είμαστε όμως αποφασισμένοι να μη δεχτούμε ουδεμία επιπλέον κωλυσιεργία, λαμβάνοντας όποια απόφαση κι αν κριθεί αναγκαία. Θέλω να είμαι ξεκάθαρος προς κάθε κατεύθυνση: Δεν πρόκειται να επιτρέψουμε να δοκιμαστεί κι άλλο η υπομονή της τοπικής κοινωνίας.
Και αυτό γιατί με την ολοκλήρωση του Διυλιστηρίου εξασφαλίζουμε επάρκεια και άριστη ποιότητα πόσιμου νερού, προστασία της δημόσιας υγείας αλλά και περιβαλλοντικά ορθή διαχείριση του υδατικού αποθέματος.
Ως Περιφέρεια Θεσσαλίας έχουμε αποδείξει όλα αυτά τα χρόνια ότι υλοποιούμε έργα που διασφαλίζουν σύγχρονες υποδομές, με υψηλό αίσθημα ευθύνης για τους πολίτες. Σε αυτή την κατεύθυνση συνεχίζουμε.
Ο κ. Σκάρλος
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Σοφάδων κ. Θάνος Σκάρλος τόνισε:
Στο πλαίσιο των προτεραιοτήτων μας και σε αγαστή συνεργασία με την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τον Περιφερειάρχη κ. Κώστα Αγοραστό, διεκδικούσαμε εμβληματικές παρεμβάσεις, όπως η ύδρευση 55.000 κατοίκων της περιοχής μας από τη Λίμνη Σμοκόβου, που θα αποτελούν σημείο αναφοράς για τις μελλοντικές γενιές. Είναι ξεκάθαρο ότι δε νοείται πλέον καμιά περαιτέρω καθυστέρηση για ένα έργο ζωτικής σημασίας όχι μόνο για το Δήμο Σοφάδων αλλά και την ευρύτερη περιοχή. Ένα έργο που δώσει προστιθέμενη αξία και θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, θωρακίζοντας παράλληλα το οικιστικό περιβάλλον.
Πρόκειται αναμφίβολα για μια μεγάλη παρέμβαση και το μεγαλύτερο υδρευτικό έργο που εκτελείται σήμερα στην χώρα. Μετά από πολλά εμπόδια και καθυστερήσεις το έργο μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία. Επιζητούμε την επιτάχυνση των διαδικασιών για την ολοκλήρωση του έργου προκειμένου οι κάτοικοι να απολαύσουν τα πολλαπλά οφέλη μιας εμβληματικής παρέμβασης.
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΡΓΟΥ
Το συγκεκριμένο υποέργο έχει προϋπολογισμό 12.177.000,00 και περιλαμβάνει τα Έργα Κεφαλής και το Διυλιστήριο Πόσιμου Νερού (ΔΠΝ).
Έργα Κεφαλής
Η ύδρευση των οικισμών της ανατολικής πλευράς του Νομού Καρδίτσας προβλέπεται από την τεχνητή λίμνη του φράγματος Σμοκόβου, η οποία έχει ήδη κατασκευασθεί. Η υδροληψία θα γίνεται από το έργο καταστροφής ενεργείας της σήραγγας Λεονταρίου. Το νερό θα μεταφέρεται σε νέα λιμνοδεξαμενή με συνολική χωρητικότητα 80.000 m3 περίπου. Αναλυτικότερα τα έργα κεφαλής αποτελούνται από την λιμνοδεξαμενή, τα έργα υδροληψίας και εκκενώσεως αυτής, το έργο υπερχείλισης, τα έργα εκτροπής καθώς και τα έργα οδοποιίας για την προσπέλαση στην στέψη της λιμνοδεξαμενής.
Διυλιστήριο Πόσιμου Νερού (ΔΠΝ)
Το ΔΠΝ θα καλύπτει τις ανάγκες της 20ετίας, ήτοι θα έχει δυναμικότητα επεξεργασίας για μέγιστη παροχή 16.875m3/d. Η μέθοδος επεξεργασίας του νερού περιλαμβάνει τη διύλιση και την απολύμανση με χλώριο, καθώς και την προχωρημένη και εντατική επεξεργασία με όζον και ενεργό άνθρακα. Το ΔΠΝ θα αποτελείται από τα ακόλουθα επιμέρους τμήματα :
– Τα έργα άφιξης και προεπεξεργασίας (εσχάρωση, μέτρηση παροχής).
– Το φρεάτιο προσθήκης διαλύματος θειικού οξέως, για ρύθμιση του pH.
– Το φρεάτιο μερισμού.
– Την ταχεία ανάμιξη, όπου θα γίνεται προσθήκη διαλύματος θειικού αργιλίου ή εναλλακτικά χλωριούχου πολυαργιλικού υδροξειδίου.
– Την μονάδα κροκίδωσης, όπουθαγίνεται προσθήκη πολυηλεκτρολύτη.
– Τις δεξαμενές καθίζησης. Στην Α΄ Φάση θα κατασκευαστούν δύο δεξαμενές και στη Β΄ Φάση θα προστεθεί μια όμοια.
– Την μονάδα διύλισης, η οποία αποτελείται από ταχυδιυλιστήρια διστρωματικού διυλιστικού μέσου.Για τη διύλιση προβλέπεται η κατασκευή έξι κλινών διύλισης, εκ των οποίων θα εξοπλιστούν στην Α΄ Φάση οι πέντε και μελλοντικά η έκτη.
– Τη μονάδα προσθήκης όζοντος και τη μονάδα ενεργού άνθρακα.
– Τη μονάδα απολύμανσηςτου νερούμε χλώριο, σε δύο σημεία του έργου (προχλωρίωση και μεταχλωρίωση).
– Την τελική δεξαμενή αποθήκευσης ενεργού όγκου 5.000m3..
– Τα έργα διαχείρισης λάσπης (αντλιοστάσιο λάσπης, πάχυνση & αφυδάτωση).
– Τα απαιτούμενα βοηθητικά έργα και έργα υποδομής (Κτίριο Διοίκησης, Υποσταθμός, δίκτυα ύδρευσης – άρδευσης – πυρόσβεσης, δίκτυο στραγγιδίων, εσωτερική οδοποιία, έργα διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου κ.λπ.)
Το σύνολο έργου «ΥΔΡΕΥΣΗ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΠΛΕΥΡΑΣ ΝΟΜΟΥ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΛΙΜΝΗ ΣΜΟΚΟΒΟΥ» χρηματοδοτείται από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και αειφόρος ανάπτυξη» με προϋπολογισμό 42 εκατ. ευρώ.