Προχωρά από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η διαδικασία της δημοπράτησης του έργου «Παράκαμψη πόλεως Καρδίτσας: Κατασκευή τμήματος από έξοδο προς Αγιοπηγή έως έξοδο προς  Μητρόπολη», συνολικού προϋπολογισμού 8,6 εκατομμυρίων ευρώ. Η Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Θεσσαλίας ενέκρινε το πρακτικό (Ι) της επιτροπής διενέργειας του διαγωνισμού με την ανάδειξη προσωρινού μειοδότη. Το έργο χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.

«Σε συνεργασία με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καρδίτσας Κώστα Νούσιο, τους περιφερειακούς συμβούλους και τις τεχνικές υπηρεσίες,  προχωράμε της διαδικασίες που οδηγούν σ’ ένα έργο με το οποίο ολοκληρώνουμε τον περιφερειακό δακτύλιο της πόλης της Καρδίτσας». δηλώνει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός. «Είναι ένα έργο ουσίας που αναβαθμίζει το αστικό περιβάλλον της περιοχής, αλλάζει την αρχιτεκτονική του περιβάλλοντος χώρου, ενισχύει την οδική ασφάλεια και παράλληλα μειώνει την ηχορύπανση από τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής» προσθέτει ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας.

Το έργο

Το έργο αφορά στη διαπλάτυνση του κύριου οδικού τμήματος της παράκαμψης Καρδίτσας από την έξοδο προς Μητρόπολη (οδός Ταυρωπού) έως την έξοδο προς Αγιοπηγή (οδός Κουμουνδούρου), μήκους 1.1 χλμ.

Περιλαμβάνει:

–           Τη διαπλάτυνση – κατασκευή του κύριου οδικού τμήματος από την έξοδο προς Μητρόπολη έως έξοδο προς Αγιοπηγή.

–           Την κατασκευή ενός (1) Ισόπεδου Κόμβου (Ι/Κ) στο εν λόγω οδικό τμήμα (Ι/Κ Καραΐσκάκη) για τη σύνδεση της κύριας οδικής αρτηρίας με τον Σιδηροδρομικό Σταθμό.

–           Την προσαρμογή του εν λόγω οδικού τμήματος στον ήδη κατασκευασμένο Κόμβο επί της οδού Κουμουνδούρου και στον κόμβο της οδού Ταυρωπού.

Για την κύρια αρτηρία εφαρμόζεται τυπική διατομή κύριας οδού με 2+2 λωρίδες κυκλοφορίας πλάτους 7,00m+7.00m, πεζοδρόμιο και διαχωρισμένη κυκλοφορία με κεντρική νησίδα με κράσπεδο πλάτους 2,00m ενώ το δευτερεύον δίκτυο είναι αστικού τύπου και αποκαθιστά την σύνδεση της περιφερειακής οδού με το υφιστάμενο κάθετο δίκτυο.

Η υπάρχουσα οδός έχει αστικό χαρακτήρα με μη διακεκριμένη επιφάνεια κυκλοφορίας περιλαμβάνοντας μία λωρίδα ανά κατεύθυνση και μεταβλητού πλάτους διατομή. Ο ιδιαίτερα αυξημένος αστικός κυκλοφοριακός φόρτος λόγω πρόσβασης στο Σιδηροδρομικό Σταθμό  που παρατηρείται στο εν λόγω οδικό τμήμα σε συνδυασμό με τα ελλιπή τεχνικά χαρακτηριστικά της διατομής, απουσία διαχωρισμού των αντίθετων κινήσεων και έλλειψη παράπλευρου δικτύου το καθιστούν ιδιαίτερα επικίνδυνο από την άποψη της οδικής ασφάλειας και με αυξημένο κίνδυνο πρόκλησης ατυχημάτων.

Οφέλη

Με την κατασκευή του έργου επιτυγχάνεται:

– Ολοκλήρωση του περιφερειακού δακτυλίου της Καρδίτσας με αποτέλεσμα την ταχύτερη, ασφαλέστερη και πιο άνετη σύνδεση της Καρδίτσας με την Ε65, που αποτελεί τμήμα του ΔΕΔ-Μ.

– Η επίλυση κυκλοφορικών προβλημάτων στον αστικό ιστό λόγω της αποφόρτισης αστικών οδών .

– Βελτίωση της εξυπηρέτησης του Σιδηροδρομικού Σταθμού με τη διαμόρφωση κόμβου μπροστά στην είσοδο του καθώς και χώρων προσωρινής στάθμευσης .

– Με την κατασκευή παράπλευρων οδών κατεύθυνσης όπου οι τοπικές συνθήκες το επιτρέπουν εξασφαλίζεται η άνετη και ομαλή επικοινωνία και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και περιοχών.

– Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της οδού , λόγω της τήρησης των προδιαγραφών των ισχυουσών ΟΜΟΕ, των επιλεγμένων διατομών του έργου και των Σ.Α.Ο. η οποία εξασφαλίζει την οδική ασφάλεια.