Στα 100 ευρώ που πληρώνει για πετρέλαιο σήμερα ο αγρότης, ο επιχειρηματίας, αλλά και ο Έλληνας καταναλωτής για βενζίνη, ή πετρέλαιο, τα 70 πάνε ως φόροι στο κράτος. Η μόνη χώρα που μας προσπερνά στην Ευρώπη σε φόρους στα υγρά καύσιμα είναι η Σουηδία (στα 72 ευρώ οι φόροι)και στα ίδια με μας μας είναι η Μ. Βρετανία.

Οι φόροι όμως γίνονται αποδεκτοί όταν έχουν ανταποδοτικότητα. Τι κράτος πρόνοιας έχει η Μ. Βρετανία σε σύγκριση με την Ελλάδα, πολύ δε περισσότερο η Σουηδία.

θα μου πει κάποιος χρωστάμε και θα πρέπει με τους αυξημένους φόρους να αποπληρώσουμε τα δάνεια. Μόνο που αυτό δεν μπορεί να γίνει με την υπέρογκη φορολογία στα υγρά καύσιμα , γιατί αυτό στραγγαλίζει την ανάπτυξη, κάτι που το γνωρίζει και ένας φοιτητής του πρώτου έτους των Οικονομικών με την καμπύλη Laffer, που υποδηλώνει ότι από ένα σημείο και μετά όσο και να αυξήσεις τους φόρους προσδοκάς λιγότερα έσοδα…

Τα γνωρίζει προφανώς αυτά η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης , όπως και ο συνάδελφός του υπουργός Κωστής Χατζηδάκης. Πληροφορούμαι πως πέρα από την αύξηση των τιμολογίων στο αγροτικό ρεύμα, έρχεται και αύξηση στο βιομηχανικό για να καλυφτούν οι μαύρες τρύπες στη ΔΕΗ. Εδώ πρόκειται για ένα βήμα μπρος και δύο πίσω από την πλευρά της κυβέρνησης σε ότι αφορά την πολυπόθητη ανάπτυξη. Δεν αρκεί μόνον η μείωση της φορολογίας στις επιχειρήσεις, αλλά χρειάζεται να υπάρχουν και ανταγωνιστικά κόστη για ρεύμα, ενέργει (αέριο και υγρά καύσιμα) και για την πραγματική οικονομία, την αγροτική παραγωγή και τη μεταποίηση. Αλλιώς θα πάμε σε μία άλλη καμπύλη της οικονομίας, που μιλά για τον πληθωρισμό και την ανεργία, την καμπύλη Philips…

Τούτων δοθέντων θα πρέπει να αποδείξει στην πράξη αυτή η κυβέρνηση αν ο πρωτογενής τομέας και η βιομηχανία, αποτελούν προτεραιότητές της. Δεν μπορεί στον προϋπολογισμό να προβλέπεται μειωμένη φορολογία για το πετρέλαιο, σε ξενοδοχεία, ιδιωτικές κλινικές και ναυτιλία, 1,1 δις ευρώ και αν μην προβλέπονται 150 εκατ. ευρώ για την επιστροφή του φόρου πετρελαίου στους αγρότες. Η προηγούμενη κυβέρνηση την κατάργησε, με το τρίτο μνημόνιο, αυτή τι θα πράξει, τώρα που βγήκαμε από τα μνημόνια;

Πόσο ανταγωνιστικός μπορεί να είναι ο Έλληνας αγρότης που πληρώνει σήμερα 1,5 ευρώ το λίτρο το πετρέλαιο για να γεμίσει το τρακτέρ του όταν ο Ευρωπαίος συνάδελφός του πληρώνει κατά μέσον όρο 70 λεπτά…

Γ.Κ.