Γιατί δεν επιχειρήθηκε άνοιγμα μαζί με το λιανεμπόριο – Πότε αναμένεται η τελική εισήγηση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων
H 12η Απριλίου προβάλλει ως η επικρατέστερη ημερομηνία για την επανέναρξη των λυκείων και μία εβδομάδα αργότερα ενδεχομένως των γυμνασίων. Η τελική εισήγηση της επιτροπής εμπειρογνωμόνων αναμένεται να διαμορφωθεί την ερχόμενη εβδομάδα με δύο προϋποθέσεις. Πρώτον την επαναξιολόγηση των επιδημιολογικών δεδομένων που θα έχουν προκύψει ύστερα και από το άνοιγμα του λιανεμπορίου και δεύτερον τη διαθεσιμότητα των ατομικών τεστ αυτοδιάγνωσης που θα είναι υποχρεωτικά για μαθητές και εκπαιδευτικούς για την προσέλευσή τους στα σχολεία.

Η μεγάλη αύξηση των κρουσμάτων φαίνεται δεν επέτρεψε, όπως άλλωστε είχε επισημάνει το protothema.gr, το άνοιγμα των σχολείων παράλληλα με το λιανεμπόριο από τη Δευτέρα 5 Απριλίου, όπως ήταν η αρχική πρόταση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως. Ωστόσο ακόμα και για τη μεθεπόμενη Δευτέρα 12 Απριλίου δεν είναι τίποτα σίγουρο καθώς υπάρχουν διαφορετικές απόψεις μεταξύ των επιστημόνων.

Σε περίπτωση που όλα πάνε καλά και ανοίξουν τα λύκεια στις 12 Απριλίου τότε η επανέναρξη της λειτουργίας των γυμνασίων αναμένεται να γίνει μία εβδομάδα αργότερα, δηλαδή στις 19 Απριλίου, ενώ για τα δημοτικά θα εξετασθεί είτε η επανεκκίνησή τους μαζί με τα γυμνάσια πράγμα που δεν συγκεντρώνει αυτή τη στιγμή πολλές θετικές πιθανότητες ψήφους μεταξύ των επιστημόνων, είτε πλέον κανονικά αμέσως μετά το Πάσχα, δηλαδή στις 10 Μαίου. Και αυτό καθώς το υπουργείο Παιδείας έχει ξεκαθαρίσει ότι εφέτος δεν θα γίνουν μαθήματα ούτε δια ζώσης ούτε εξ αποστάσεως κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, όπως είχε γίνει πέρυσι. Αντιθέτως ήδη ανακοινωθεί η παράταση του σχολικού έτους έως το τέλος Ιουνίου και όχι πέραν αυτού για λόγους κοινωνικοποίησης και ενίσχυσης της ψυχολογίας των παιδιών και όχι για την κάλυψη της διδακτέας ύλης η οποία ούτως ή άλλως έχει γίνει μέσω της τηλεκπαίδευσης, η οποία έχει λειτουργήσει με άψογο τρόπο καθόλη τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

Αντιθέτως υπάρχουν πολλοί ειδικοί που θεωρούν παρακινδυνευμένο να ανοίξει οποιαδήποτε δραστηριότητα υπό τις παρούσες ιδιαίτερα επιβαρυμένες επιδημιολογικές συνθήκες και με την πανδημία να μην έχει φθάσει ακόμα στην κορύφωσή της.

Ο λόγος που δίνεται προτεραιότητα στα λύκεια είναι προφανής και αφορά το γεγονός ότι οι μαθητές της Γ΄λυκείου θα πρέπει να διαγωνισθούν στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες θα γίνουν κανονικά στην ώρα τους, όπως έχει διαβεβαιώσει το υπουργείο Παιδείας. Επιπλέον για τεχνικούς, πρακτικούς λόγους δεν είναι δυνατή η λειτουργία μόνο της Γ’ λυκείου αλλά θα πρέπει συνολικά για όλη τη συγκεκριμένη βαθμίδα εκπαίδευσης.

Αλλωστε οι μαθητές λυκείου έχουν διανύσει το λιγότερο χρόνο εφέτος, σε δια ζώσης διδασκαλία, σε σχέση με τις υπόλοιπες βαθμίδες ενώ θεωρείται ότι και τα παιδιά της ηλικίας 16-18 ετών μπορούν να εξοικειωθούν καλύτερα και με τα self test.

Δεύτερα στη λίστα προτεραιότητας είναι τα γυμνάσια τα οποία άνοιξαν ουσιαστικά μόνο για μιάμιση εβδομάδα στην περιοχή της Αττικής και στις άλλες κόκκινες περιοχές και κατά συνέπεια προηγούνται έναντι των δημοτικών σχολείων και των νηπιαγωγείων που λειτούργησαν για περίπου πέντε εβδομάδες.

Ενας ακόμα λόγος που αφήνει τα δημοτικά σχολεία λίγο πιο πίσω σχετίζεται με την κινητικότητα των γονέων οι οποίοι μεταφέρουν τα παιδιά από και προς το σχολείο και η οποία θα αυξανόταν κατά πολύ σε συνδυασμό με το άνοιγμα του λιανεμπορίου.

Υποχρεωτικά τα self test

Η επιστροφή μαθητών και καθηγητών στις αίθουσες θα γίνει με υποχρεωτική διενέργεια self test κάθε Δευτέρα, ενώ σε σχετική τροπολογία του υπουργείου Παιδείας περιγράφεται ότι η υποβολή σε τεστ για τον κορωνοιό θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε σχολεία, πανεπιστήμια και σε άλλες εκπαιδευτικές δομές. Η σκέψη του υπουργείου είναι να γίνονται τα αυτοδιαγνωστικά τεστ από εκπαιδευτικούς, προσωπικό και μαθητές άνω των 12 ετών στο σπίτι.

«Οι γονείς θα τα παραλαμβάνουν από τα φαρμακεία, θα τα πραγματοποιούν στο σπίτι και μετά οι μαθητές θα έρχονται στο σχολείο, το ίδιο θα ισχύει για εκπαιδευτικούς. Είμαστε στο σχεδιασμό αυτής της διαδικασίας, το πώς δηλαδή θα προσέρχονται οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και με ποια βεβαίωση θα τεκμηριώνεται ότι έγινε το τεστ και είναι αρνητικό» είπε η γενική γραμματέας του υπουργείου Παιδείας, Αναστασία Γκίκα, μιλώντας στην ΕΡΤ, τονίζοντας ότι «Αν υπάρχει θετικό τεστ, θα εφαρμόζεται το ισχύον πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ, όπου θα δηλώνεται για να διενεργηθεί νέο τεστ σε εξεταστικό κέντρο».

Από αύριο ξεκινούν οι εμβολιασμοί των εκπαιδευτικών
Εγκύκλιο με διευκρινίσεις για τη διαδικασία εμβολιασμού εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας. Μετην εγκύκλιο διευκρινίζονται τα εξής: Οι υπεύθυνες δηλώσεις των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ που υπηρετούν σε σχολικές μονάδες αποστέλλονται, με κάθε πρόσφορο τρόπο, αποκλειστικά και μόνο, στους Διευθυντές σχολικών μονάδων και φυλάσσονται στο σχολείο.. Τα απαραίτητα στοιχεία των εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ συλλέγονται στη σχολική μονάδα που υπηρετούν, και στην οποία έχουν τις περισσότερες ώρες διδασκαλίας. Εν συνεχεία, ομαδοποιούνται και προωθούνται συνολικά, αποκλειστικά και μόνο, στην Ομάδα Συντονισμού Εμβολιασμών, που εδρεύει σε Διεύθυνση Α/θμιας ή Β/θμιας Εκπαίδευσης.

Καταρτίζονται ενιαίοι πίνακες εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπ/σης, δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, και μελών ΕΕΠ – ΕΒΠ με κριτήριο την ημερομηνία γέννησης, κατά φθίνουσα σειρά ηλικίας και σε περίπτωση ίδιας ηλικίας γέννησης, η ταξινόμηση γίνεται αλφαβητικά. Η διαδικασία της κατάρτισης του ενιαίου τελικού καταλόγου θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα Πέμπτη 01.04.2021. Η ενεργοποίηση της διαδικασίας ειδοποίησης των εκπαιδευτικών, μέσω της Ομάδας Συντονισμού Εμβολιασμών για την αναπλήρωση αδιάθετων δόσεων εμβολίων στα αντίστοιχα εμβολιαστικά κέντρα εκκινεί την Παρασκευή 02.04.2021.