Κατά 63 εκατ. ευρώ αυξάνει το υπουργείο ΑγροτικήςΑνάπτυξης & Τροφίμων τονπροϋπολογισμό του μέτρουγια την αγροτική οδοποιίαχρηματοδοτώντας μέσωτης σχετικής δράσης τουΠρογράμματος ΑγροτικήςΑνάπτυξης 194 έργα επί συνόλου 294 αιτήσεων πουείχαν υποβληθεί, συνολικούπροϋπολογισμού 106,8εκατ. ευρώ (έναντι 43 εκατ.του αρχικού).

Το μεγαλύτερο ποσό κατανέμεται στην Πελοπόννησο,16,6 εκατ. ευρώ για 26 ενταγμένα έργα κι ακολουθούνΘεσσαλία με 14,6 εκατ.ευρώ, επίσης για 26 ενταγμένα έργα. Απο τη Θεσσαλία υποβλήθηκαν συνολικά36 αιτήσεις, οι οποίες καιαξιολογήθηκαν, από τιςοποίες οι 26 τελικώς εντάχθηκαν στο πρόγραμμα.

Εκτός χρηματοδότησηςμένουν 100 αιτήσεις στηχώρα λόγω μη εκπλήρωσηςκριτηρίων επιλεξιμότηταςή/και βαθμολογίας μικρότερης της ελάχιστης που ορίζει η πρόσκληση, προϋπολογισμού 53 εκατ. ευρώ.

«Με τελευταία καταληκτική ημερομηνία30.03.2022 υποβολής καισυμπλήρωσης των αιτήσεων, η αξιολόγηση αντίτων δύο ετών που διαρκούσε συνήθως, ολοκληρώθηκε σε διάστημα ολιγότεροτων έξι μηνών, ηλεκτρονικάκαι με πλήρη διαφάνεια»,επισημαίνει σε ανακοίνωσήτου το υπουργείο ΑγροτικήςΑνάπτυξης & Τροφίμων επαναβεβαιώνοντας ότι στόχοςτου είναι «η ολοκλήρωσηενός αναπτυξιακού, βιώσιμου, ευφυούς, ασφαλούς, πλήρους και λειτουργικούΤομέα Αγροτικής Ανάπτυξης προς όφελος της ελληνικής οικονομίαςκαι των Ελλήνων αγροτών».

Επισημαίνεται ότιοι δήμοι των οποίωνοι αιτήσεις δεν επιλέχθηκαν μπορούν να υποβάλλουν προσφυγή έως την Παρασκευή 2Σεπτεμβρίου. Οιτυχόν προσφυγέςυποβάλλονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά μέσω τουολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος προς τηνΕιδική ΥπηρεσίαΕφαρμογής Π.Α.Α. –Μονάδα Δημοσίων Υποδομών και Παρεμβάσεων.

Η δράση χρηματοδοτεί την κατασκευή αγροτικών δρόμων προβλέποντας υποχρεωτικά την τσιμεντόστρωση ή ασφαλτόστρωσή τους. Χρηματοδοτούνται και έργα βελτίωσης υφιστάμενωνδρόμων, όπως η διαπλάτυνσή τους όπως και η κατασκευή μικρών τεχνικών έργων (όπως οχετοί απορροής όμβριων υδάτων καιτοιχία αντιστήριξης).

Δεν χρηματοδοτούνται,όμως, δαπάνες που αφορούν συνήθεις παρεμβάσειςσυντήρησης, όπως την αποκατάσταση τσιμέντου ήασφάλτου.

Τα προτεινόμενα έργαπρέπει να έχουν ενταχθείστο επιχειρησιακό πρόγραμμα των ενδιαφερόμενων δήμων και να μην περιλαμβάνουν δρόμουςπου εξυπηρετούν τη γενικήκυκλοφορία και αποτελούνμέρος του ευρύτερου οδικού δικτύου. Θα πρέπει ναυπάρχουν επικαιροποιημέναοριστική μελέτη και τεύχη δημοπράτησης, οι απαιτούμενες αδειοδοτήσεις καθώςκαι στοιχεία τεκμηρίωσηςεξασφάλισης γης.