Η τεχνολογία Αnimation εργαλείο για δράσεις ενάντια στην κλιματική αλλαγή

ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΕ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS

Yπό το πρίσμα των αυξανόμενων ανησυχιών για την κλιματική αλλαγή, το Erasmus+, ένα σημαντικό πρόγραμμα της ΕΕ που υποστηρίζει την εκπαίδευση, τη νεολαία, την κατάρτιση και τον αθλητισμό, χρηματοδότησε το έργο ” Youth as Agents to Counteract Global climate change through visual methods” (YANG.c.c.).

Η πρωτοβουλία αυτή, η οποία είχε διάρκεια υλοποίησης από την 1η Μαΐου 2022 έως τις 31 Οκτωβρίου 2023, είχε ως στόχο να αξιοποιήσει τη δύναμη των τεχνολογίας Animation για να εμπνεύσει και να εμπλέξει τους νέους στον αγώνα κατά της κλιματικής αλλαγής. Το YANG.c.c. αποσκοπεί στην ευαισθητοποίηση των νέων ενηλίκων για το κλίμα, παρέχοντάς τους τις γνώσεις και τις δεξιότητες για τη δημιουργία Animation Films μικρού μήκους.

Τα Animations ξεπερνούν την απλή ψυχαγωγία και χρησιμεύουν ως ένα ισχυρό εργαλείο για τα άτομα να συνδεθούν, να εκφράσουν τις ανησυχίες τους και να ενισχύσουν τις ικανότητες αφήγησης. Αυτές οι ιστορίες Animation αναμένεται να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στην κοινωνία και να ενθαρρύνουν τους νέους να συμμετάσχουν ενεργά στην ευαισθητοποίηση του κοινού και στην προώθηση της περιβαλλοντικής ευθύνης.

Στον πυρήνα των αξιών του έργου βρίσκεται η ισχυρή πίστη στην εμψύχωση ως ισχυρό εργαλείο για την καταπολέμηση των οικολογικών προκλήσεων. Αυτή η βαθιά πεποίθηση οδήγησε στη δημιουργία ενός προσεκτικά σχεδιασμένου προγράμματος κατάρτισης, το οποίο αποτελείται από δύο μαθήματα που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για νέους εκπαιδευτές και εκπαιδευόμενους. οι ενότητες αυτές έχουν ως στόχο να τους παράσχουν μια ολοκληρωμένη κατανόηση της εμψύχωσης, των διαφόρων χρήσεών της και του τρόπου αποτελεσματικής ενσωμάτωσής της στα εκπαιδευτικά τους προγράμματα.

Σύμφωνα με αυτή τη δέσμευση, τον Οκτώβριο του 2022 πραγματοποιήθηκε στη Σόφια της Βουλγαρίας η πρώτη εκπαιδευτική δραστηριότητα μάθησης και διδασκαλίας (LTTA). Οι δραστηριότητες αυτές εισήγαγαν τους συμμετέχοντες στις τεχνικές εμψύχωσης, παρουσιάζοντάς τους δημιουργικές μεθόδους για την αποτελεσματική επικοινωνία μηνυμάτων σχετικά με την κλιματική αλλαγή. Η κατάρτιση, η οποία ενισχύθηκε από τις πολύτιμες προοπτικές του σκηνοθέτη Filip Donchev, παρείχε στους συμμετέχοντες τις βασικές γνώσεις που χρειάζονται για να εκπαιδεύσουν άλλους.

Επιπροσθέτως, οι συμμετέχοντες εξάσκησαν τεχνικές Animation και παρήγαγαν σύντομα Animation films. Τον Μάιο του 2023, η δεύτερη κινητικότητα εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε στο Μάλμε της Σουηδίας. Ο καθηγητής Alexander Iliev, συνοδευόμενος από τον Filip Donchev, εμβάθυνε στη θεωρία των κινουμένων σχεδίων, στο μοντάζ ταινιών και σε κρίσιμες αρχές της κλιματικής αλλαγής κατά τη διάρκεια μιας συγκεντρωμένης πενθήμερης περιόδου.

Η εμπειρία αυτή όχι μόνο ενίσχυσε τις θεωρητικές τους γνώσεις, αλλά είχε επίσης ως αποτέλεσμα την πρακτική δημιουργία διαφόρων animation και βίντεο. Μετά από αυτές τις διεθνείς εκπαιδεύσεις, πραγματοποιήθηκε μια σειρά τοπικών συνεδριών. Στην Ελλάδα, εκπαιδευτές που συμμετείχαν στις κινητικότητες στη Σόφια και στο Μάλμε, συνοδευόμενοι από έναν νεαρό εκπαιδευόμενο (Leader) ως φάρο έμπνευσης, ηγήθηκαν στα τοπικά  αυτά μαθήματα και εμπλούτισαν τα νεαρά μυαλά με την νεοαποκτηθείσα τεχνογνωσία στις τεχνικές Animation.

Ωστόσο, η κληρονομιά του YANG.c.c. εκτείνεται πέρα από το άμεσο πεδίο εφαρμογής του, καθώς το έργο θα συνεχίσει να εμπνέει άλλους οργανισμούς εκπαίδευσης νέων να υιοθετήσουν τις καινοτόμες μεθοδολογίες που προτείνει το YANG.c.c. Στην ουσία, αυτό το έργο Erasmus+ δεν είναι απλώς μια σταγόνα στον ωκεανό, αλλά μια κυματιστή επίδραση, εμπνέοντας και κινητοποιώντας τους νέους για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, ένα animation τη φορά.

Στα πλαίσια της υλοποίησης του σχεδίου, πραγματοποιήθηκε στην Καρδίτσα ενημερωτική ημερίδα στο χώρο της Dracon, όπου ενδιαφερόμενοι από φορείς κοινωνικούς, πολιτικούς, πολιτιστικούς και δράσεων παραβρέθηκαν και γνώρισαν τα αποτελέσματα του σχεδίου και για τις χρήσεις της τεχνολογίας Animation ως εργαλείο για ενδυνάμωση των νέων για τη δράση τους ενάντια στην κλιματική αλλαγή.