Τέμπη: «Τυφλός» ο ρυθμιστής κυκλοφορίας – Δεν παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο τα τρένα, δεν επικοινωνεί με τους μηχανοδηγούς

Για κενά ασφαλείας στο σιδηροδρομικό δίκτυο κάνει λόγο ο υπάλληλος του ΟΣΕ που εργαζόταν τη μοιραία νύχτα

Ο ρυθμιστής κυκλοφορίας τουΟΣΕδεν έχει δυνατότητα να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την κίνηση των συρμών, ούτε να επικοινωνούν με τους μηχανοδηγούς των τρένων, αναφέρει μάρτυρας μιλώντας για τα κενά ασφαλείας του σιδηρόδρομου τόσο πριν από το δυστύχημα σταΤέμπηόσο και μετά.

Ο συγκεκριμένος υπάλληλος του ΟΣΕ εκτελούσε υπηρεσία τη νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη. Μάλιστα, ακούγεται στα ηχητικά που έχουν συμπεριληφθεί στη δικογραφία να ρωτάει τον σταθμάρχη Λάρισας σχετικά με το από πού «έδιωξε» την επιβατική αμαξοστοιχία, όπως αναφέρει δημοσίευμα της Καθημερινής.

Τα συγκεκριμένα στοιχεία προκύπτουν από την κατάθεση του εν ενεργεία ρυθμιστή κυκλοφορίας νότιου Ελλάδος του οργανισμού που έδωσετον Οκτώβριο του 2024στον ανακριτή με την ιδιότητα τουμάρτυρα.

«Δεν υπάρχει η δυνατότητα θέασης της κίνησης σε πραγματικό χρόνο,ούτε της κίνησης σε συγκεκριμένη γραμμή», απάντησε σε σχετική ερώτηση του ανακριτή.

Παράλληλα, ο μάρτυρας αποκάλυψε στην κατάθεσή του πως «ο ρυθμιστήςακόμα και σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να μιλήσει κατευθείαν με μηχανοδηγούς».

Η πρώτη του κατάθεση στον εφέτη ειδικό ανακριτή Λάρισας, Σωτήρη Μπακαΐμη, έγινε τονΜάιο του 2023, 2,5 μήνες μετά το δυστύχημα, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Τον Οκτώβριο του 2024 ο ίδιος μάρτυρας κλήθηκε να δώσει συμπληρωματική κατάθεση στον ανακριτή. «Δεν υπάρχει η δυνατότητα ακρόασης από το γραφείο ρυθμιστή κυκλοφορίας στην Αθήνα σε πραγματικό χρόνο των συνομιλιών (…) ο ρυθμιστής ακόμη και σήμερα δεν έχει επικοινωνία με τον μηχανοδηγό», κατέθεσε.

Ερωτηθείς αν υπάρχει στα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ στηνΑθήναεπί 24ώρου βάσεως άτομο να ακούει αυτές τις συνομιλίες και τι ειδικότητας είναι, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας απάντησε:

«Όχι, δεν ακούμε συνομιλίες, οποιαδήποτε ειδικότητα (…) εμείς παρακολουθούμε επί τις 24ώρου βάσεως τα τρένα με βάση τις πληροφορίες που μας δίνουν οι σταθμάρχες,για τις οποίες δεν έχουμε εικόνα.Μας λένε τον πραγματικό χρόνο αναχώρησης και άφιξης των αμαξοστοιχιών από και στον σταθμό τους καιτυχόν προβλήματα που ανακύπτουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο».

Συγκεκριμένα, για το μοιραίο βράδυ κατέθεσε ότιδεν άκουσε καμία από τις συνομιλίεςμεταξύ των σταθμαρχών Λάρισας και Νέων Πόρων με τους μηχανοδηγούς των δύο αμαξοστοιχιών που ενεπλάκησαν στο δυστύχημα.