50 καταγγελίες στο MyStreet για κοινόχρηστους χώρους στη Καρδίτσα

Περίπου 50 καταγγελίες για καταπάτηση κοινόχρηστων χώρων στην Καρδίτσα έχουν καταχωρηθεί από πολίτες στη νέα ψηφιακή εφαρμογή MyStreet που έχει στόχο την διασφάλιση του δημόσιου χαρακτήρα των κοινόχρηστων χώρων.

Οπως τόνισε στον ΝΕΟ ΑΓΩΝΑ, η αρμόδια αντιδήμαρχος κ. Ολγα Μακρή από την έναρξη λειτουργίας της εφαρμογής μέχρι και χθες 50 πολίτες προχώρησαν σε καταγγελία για συγκεκριμένα καταστήματα κυρίως εστίασης. Οι καταγγελίες αφορούν κυρίως καταλήψεις κοινοχρήστων χώρων, άδειες λειτουργίας κλπ.

Η κ. Μακρή σημείωσε ότι οι υπηρεσίες του Δήμου Καρδίτσας είναι υποχρεωμένες να ελέγξουν αυτές τις καταγγελίες οι οποίες σημειωτέον κοινοποιούνται σε όλους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, καθώς θα ζητηθούν στοιχεία από το αρμόδιο Υπουργείο.
Σημειώνεται ότι περισσότεροι από 33.000 πολίτες σε όλη τη χώρα έχουν κατεβάσει το MyStreet στο κινητό τους. Μέχρι στιγμής, έχουν εισαχθεί στην εφαρμογή δεδομένα από 99 Δήμους, με συνολικά 7.324 παραχωρήσεις, από τις οποίες οι 6.674 έχουν δημοσιευθεί και είναι ορατές πλέον στους πολίτες. Ο συνολικός αριθμός των ενεργών παραχωρήσεων με ημερομηνία έναρξης και λήξης, είναι 7.298, με περισσότερες από 4.350 αναφορές πολιτών που έχουν κατατεθεί και να αναμένουν έλεγχο οι 4.053 εξ αυτών. Από αυτές, οι 976 έχουν ήδη δημοσιευτεί, δίνοντας μια ξεκάθαρη εικόνα σχετικά με την κατάσταση και την αξιοπιστία των παραχωρήσεων στον δημόσιο χώρο.
Μάλιστα ο Δήμος Καρδίτσας με 127 ενεργές παραχωρήσεις συγκαταλέγεται στους δήμους με τις  περισσότερες δημοσιευμένες παραχωρήσεις.
Συγκεκριμένα οι Δήμοι με τις περισσότερες δημοσιευμένες παραχωρήσεις είναι οι εξής:
ΔΗΜΟΣ ΑΘΗΝΑΙΩΝ 1991
ΔΗΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ 1227
ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΚΚΑΙΩΝ 308
ΔΗΜΟΣ ΒΟΛΟΥ 267
ΔΗΜΟΣ ΝΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΤΙΔΑΣ 185
ΔΗΜΟΣ ΚΩ 162
ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ 143
ΔΗΜΟΣ ΠΑΡΟΥ 141
ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ 127

Πως λειτουργεί το MyStreet
Το MyStreet μπορούν να κατεβάσουν δωρεάν οι πολίτες στα κινητά τους τηλέφωνα μέσω του App Store και του Play Store. Σκοπός του MyStreet είναι να διασφαλίσει την πρόσβαση όλων των πολιτών ανεξαιρέτως στους κοινόχρηστους χώρους, προσφέροντας τόσο στους πολίτες την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής στην πόλη τους, όσο και στους Δήμους τη δυνατότητα να ελέγχουν τις μισθώσεις εύκολα και γρήγορα και να βελτιώνουν την οργάνωση και τη διαχείρισή τους. Πρόκειται για μια σημαντική εφαρμογή, η οποία αναπτύχθηκε από το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Μέσω του MyStreet οι πολίτες ενημερώνονται μέσω ενός διαδραστικού χάρτη σε πραγματικό χρόνο για τις ενεργές μισθώσεις κοινόχρηστων χώρων, όπως για παράδειγμα τραπεζοκαθίσματα καφετεριών, εστιατορίων ή άλλων επιχειρήσεων. Σε περιπτώσεις που διαπιστώνουν παραβάσεις, μπορούν να το καταγγείλουν μέσω της εφαρμογής. Με αυτόν τον τρόπο, το MyStreet συμβάλλει στην ενίσχυση της διαφάνειας, καθώς και στη συμμόρφωση και στη διατήρηση της νομιμότητας στη διαχείριση του δημόσιου χώρου.
Επίσης, οι πολίτες έχουν την επιλογή να περιηγηθούν στο MyStreet σε χάρτες με τα «Σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων» και με τα «Ασφαλή σημεία συγκέντρωσης» σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών, όπως για παράδειγμα σεισμοί. Σύντομα θα ενσωματωθούν στο MyStreet οι «Θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ» και το «Εθνικό Μητρώο Απινιδωτών».
Oι πολίτες για να υποβάλλουν καταγγελίες σε περιπτώσεις που διαπιστώνουν παραβάσεις:
⦁ Ανοίγουν το MyStreet στο κινητό τους.
⦁ Επιλέγουν στον διαδραστικό χάρτη της εφαρμογής, είτε ένα από τα εμφανιζόμενα σημεία μίσθωσης (πολύγωνα), είτε, αν το πρόβλημα βρίσκεται σε σημείο που δεν υπάρχει καταγεγραμμένη μίσθωση, πατούν παρατεταμένα με το δάχτυλό τους πάνω στον χάρτη.
⦁ Στη συνέχεια, εμφανίζεται ένα αναδυόμενο παράθυρο με πληροφορίες για τη συγκεκριμένη μίσθωση (π.χ. όρια της παραχωρημένης έκτασης, διάρκεια ισχύος, εμβαδόν, επωνυμία της επιχείρησης) ή με πληροφορίες γεωεντοπισμού αν το σημείο δεν είναι εντός καταγεγραμμένης μίσθωσης. Στο αναδυόμενο παράθυρο επιλέγουν «Υποβολή Αναφοράς» και ανοίγει η φόρμα υποβολής καταγγελίας.
⦁ Επιλέγουν από λίστα (drop-down menu) τον τύπο καταγγελίας που θέλουν να κάνουν με βάση την παραβίαση (π.χ. υπέρβαση ορίων τραπεζοκαθισμάτων, παρακώλυση πρόσβασης ΑμεΑ). Αν επιθυμούν, συμπληρώνουν περιγραφή στο ειδικό πεδίο για σχόλια.
⦁ Αφού συμπληρώσουν τη φόρμα, επιλέγουν αν η καταγγελία θα είναι ανώνυμη ή επώνυμη. Προκειμένου να υποβάλλουν επώνυμη, χρειάζεται να συνδεθούν με τους προσωπικούς κωδικούς TaxisNet για την ταυτοποίησή τους.
⦁ Πατούν «Αποστολή» για την υποβολή της καταγγελίας και εμφανίζεται επιβεβαιωτικό μήνυμα ότι η καταγγελία υποβλήθηκε επιτυχώς. Στην περίπτωση των επώνυμων καταγγελιών, αυτές αποθηκεύονται στο προφίλ των πολιτών και τις βλέπουν ανά πάσα στιγμή στην ενότητα «Οι αναφορές μου».
Επισημαίνεται ότι οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν καταγγελία μόνο για σημείο το οποίο βρίσκεται σε απόσταση 500 μέτρων από την τρέχουσα τοποθεσία τους. Επιπλέον, κάθε χρήστης της εφαρμογής μπορεί να υποβάλει τρεις καταγγελίες ανά ημέρα και ανά τύπο.
Οι καταγγελίες αποστέλλονται αυτόματα στην ψηφιακή πλατφόρμα του Μητρώου Καταχώρισης Αδειών Χρήσης Κοινόχρηστων Χώρων, την οποία διαχειρίζεται ο εκάστοτε αρμόδιος Δήμος. Αυτό επιτρέπει τη γρήγορη αξιολόγηση και την παρέμβαση των αρμόδιων αρχών. Οι πολίτες ενημερώνονται από την εφαρμογή για την εξέλιξη των καταγγελιών.

Τζένη Σουλτανιά