Ένας από τους κλάδους του τουρισμού που χαρακτηρίζεται ανερχόμενος είναι ο αεροπορικός τουρισμός. Πρόκειται για μια δυναμική εναλλακτική μορφή τουρισμού για την οποία παρατηρείται έντονο ενδιαφέρον κυρίως από Βοριοευρωπαίους οι οποίοι επιλέγουν τη Νότια Ευρώπη και τη Μεσόγειο για επίσκεψη με τα μικρά αεροσκάφη τους.
Μπορεί σε κάποιους να φαίνεται… ουτοπικό όμως η Θεσσαλία θα μπορούσε να αναπτύξει ένα ικανοποιητικό δίκτυο για την προσέλκυση ιδιωτικών πτήσεων μικρών αεροσκαφών.
Οπως τόνισε ο πρόεδρος της Αερολέσχης Καρδίτσας κ. Βασίλης Σεκλειζιώτης μιλώντας στην εκπομπή “Καλημέρα Θεσσαλία” της ΘΕΣΣΑΛΙΑ TV ήδη στο αεροδρόμιο της Μυρίνης έχουν φιλοξενηθεί Γάλλοι και Γερμανοί τουρίστες με μικρά αεροσκάφη ενώ καταγράφεται ενδιαφέρον για επίσκεψη από συλλόγους της Ευρώπης.
Γενικότερα η αίσθηση που υπάρχει είναι ότι το ενδιαφέρον για τη χώρα μας και σε αυτή την κατηγορία τουριστών, οι οποίοι ανήκουν στην κατηγορία των υψηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων είναι παραπάνω από δεδομένο και η αλήθεια είναι ότι η Θεσσαλία θα μπορούσε να αποσπάσει ένα σημαντικό μερίδιο από αυτό.
Σύμφωνα με τον κ. Σεκλειζιώτη στην ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλίας υπάρχουν τρια μικρά αεροδρόμια-πεδία προσγείωσης μικρών αεροσκαφών τα οποία η αλήθεια είναι ότι δεν έχουν αξιοποιηθεί προς τον σκοπό αυτό. Το αεροδρόμιο της Μυρίνης, το πεδίο προσγείωσης της Τερψιθέας στη Λάρισα και ένα ιδιωτικό πεδίο προσγείωσης στις παρυφές του Ολύμπου θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως ένα δίκτυο μετακίνησης τουριστών με σκοπό να γνωρίσουν τη Θεσσαλία από… αέρος.
Η Λίμνη Πλαστήρα, τα Μετέωρα, το Πήλιο ακόμα και οι Σποράδες θα μπορούσαν να είναι οι σταθμοί μιας περιήγησης στη Θεσσαλία σε σύντομο χρονικό διάστημα για επισκέπτες από ολόκληρη την Ευρώπη. Εκείνο που πρέπει να γίνει, τουλάχιστον στο αεροδρόμιο της Μυρίνης, είναι να ενισχυθούν οι υποδομές του ώστε ο επισκέπτης να νιώθει ότι αφήνει το αεροσκάφος του σε ένα ασφαλές περιβάλλον.
Σύμφωνα με τον κ. Σεκλειζιώτη είναι αναγκαία η κατασκευή ενός υποστέγου για τη φύλαξη των αεροσκαφών και φυσικά ένας επίγειος σταθμός αεροκαυσίμου μιας και τώρα τα καύσιμα για τα αεροπλάνα μεταφέρονται εδώ με βαρέλια.
Ειδικά το τελευταίο, θα μπορούσε να λειτουργεί ως… κράχτης μιας και τέτοιοι σταθμοί υπάρχουν μόνο στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, οπότε ένας σταθμός στο κέντρο της Ελάδας θα κάλυπτε το κοινό και φυσικά θα αποτελούσε κίνητρο πτήσης για τους ενδιαφερόμενους.
Υπάρχει λοιπόν πρόσφορο έδαφος για την αύξηση του αριθμού των επισκεπτών στην περιοχή μας και για το άνοιγμα σε ένα διαφορετικό προφίλ τουριστών με προστιθέμενο οικονομικό αποτύπωμα για τη Θεσσαλία. Όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κανείς το αεροδρόμιο της Μυρίνης μπορεί να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτό το εγχείρημα. Εκείνο που χρειάζεται είναι προσεκτικός σχεδιασμός, ανάληψη πρωτοβουλιών και όραμα…
Τζένη Σουλτανιά