Την αντίθεσή του στην κατάργηση του Συνδέσμου Ύδρευσης Δήμου Καρδίτσας και λοιπών Δήμων που προβλέπει το άρθρο 287 του Σχεδίου Νόμου για τον νέο Κώδικα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, εξέφρασε το Δημοτικό Συμβούλιο Καρδίτσας. Ενέκρινε το ψήφισμα των εργαζομένων για την εξαίρεση του Συνδέσμου από τις διατάξεις του άρθρου 287.
Η κ. Καραγιάννη
Επί του θέματος μίλησε εισηγητικά η Πρόεδρος του Συνδέσμου Ευαγγελία Καραγιάννη λέγοντας ότι ο Σύνδεσμος είναι οικονομικά υγιής και μπαίνει στο ίδιο τσουβάλι με άλλους ανενεργούς. Μεταξύ άλλων ανέφερε: «Ο Σύνδεσμος Ύδρευσης Δήμου Καρδίτσας & Λοιπών Δήμων είναι ο αποκλειστικός ιδιοκτήτης και διαχειριστής κρίσιμων, ενιαίων και τεχνικά αδιαίρετων υποδομών μεγάλης κλίμακας. Είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος φορέας για την παραγωγή και χονδρική διανομή πόσιμου νερού στις Δ.Ε.Υ.Α. των Δήμων-μελών, οι οποίες εν συνεχεία το διαθέτουν μέσω των εσωτερικών τους δικτύων σε 66.595 καταναλωτές (κατοίκους 37 Δημοτικών Κοινοτήτων).
Η οριζόντια κατάργηση του φορέα στερείται τεχνικοοικονομικής λογικής και θέτει σε άμεσο κίνδυνο την υδροδότηση 5 Δ.Ε.Υ.Α.. Το υδροδοτικό σύστημα είναι ενιαίο και αδιαίρετο. Η Μονάδα Επεξεργασίας Νερού, δυναμικότητας 50.000 κυβικών μέτρων νερού/ημέρα, καθώς και το συγκοινωνούν δίκτυο μεταφοράς και αποθήκευσης, είναι φύσει αδύνατον να τεμαχιστούν ή να καταμεριστούν λειτουργικά και ιδιοκτησιακά.
Το υφιστάμενο από πεντηκονταετίας μοντέλο διαδημοτικής συνεργασίας, όπως εξελίχθηκε από το 2017 στη σχέση «Σύνδεσμος – Δ.Ε.Υ.Α.», διασφαλίζει απόλυτα τον κοινωφελή χαρακτήρα του Συνδέσμου και προστατεύει τον δημόσιο χαρακτήρα του νερού, σε πλήρη εναρμόνιση με τη σχετική νομοθεσία και τη νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (Σ.τ.Ε.).
Η προωθούμενη νομοθετική παρέμβαση για την αυτοδίκαιη κατάργηση του Συνδέσμου στερείται σαφούς και επιτακτικού σκοπού δημοσίου συμφέροντος (όπως η εξυγίανση ελλειμματικών φορέων ή η αντιμετώπιση διοικητικής αδυναμίας). Ο Σύνδεσμος λειτουργεί υποδειγματικά και απρόσκοπτα. Καθώς δεν συντρέχει κανείς από τους τρεις νόμιμους λόγους λύσης του άρθρου 214 του Κ.Δ.Κ. (εκπλήρωση σκοπού, λήξη διάρκειας ή αντικειμενική αδυναμία λειτουργίας).
Ο Σύνδεσμος αποτελεί πρότυπο χρηστής διοίκησης, είναι οικονομικά ανεξάρτητος, δεν βαρύνεται με χρέη και διαθέτει ένα υγιές, θεσμοθετημένο ταμειακό αποθεματικό. Το αποθεματικό αυτό έχει σχηματιστεί βάσει της αρχής της ανταποδοτικότητας, με αποκλειστικό και δεσμευτικό σκοπό τη χρηματοδότηση μελλοντικών επεκτάσεων, τη συντήρηση της Μ.Ε.Ν. και τη θωράκιση του δικτύου.
Ο Σύνδεσμος υλοποιεί και δρομολογεί κρίσιμα έργα και διαδικασίες, οι οποίες θα ανατραπούν βίαια σε περίπτωση κατάργησής του:
1. Έργο: «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Μ.Ε.Ν – ΦΑΣΗ Α’» προϋπολογισμού 599.726,00€, ενταγμένο στο «ΤΠΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ», όπου έχει ήδη ανακηρυχθεί οριστικός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση
2. Έργο: «ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ, ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ, ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ Μ.Ε.Ν – ΦΑΣΗ Β’», ενταγμένο στο “ΕΙΔΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΩΝ Α) ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΟΤΑ”
προϋπολογισμού 608.220,00€ (Δημόσια Δαπάνη (ΠΔΕ): 500.000,00€, Ίδιοι πόροι Συνδέσμου: 108.220,00€)
3. Έργο: «Σύνδεση υφιστάμενων υποδομών του υδροδοτικού συστήματος με τον νέο Βόρειο κλάδο του δικτύου ύδρευσης», προϋπολογισμού 297.600,00 € (κατάργηση πεπαλαιωμένου αγωγού δικτύου: μείωση διακοπών υδροδότησης για αποκατάσταση βλαβών, εξασφάλιση επαρκούς πίεσης στους οικισμούς, εξοικονόμηση νερού). Χρηματοδότηση: Ίδιοι πόροι Συνδέσμου.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, με την υπ’ αριθμ. 10/2026 ομόφωνης απόφασης μας, διεκδικούμε την εξαίρεση του Συνδέσμου από τις διατάξεις του άρθρου 287 του υπό ψήφιση Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, ζητώντας την άμεση θεσμική παρέμβαση της ΚΕΔΕ και τη συμπαράταξη των Δήμων-μελών μας».
Επί του θέματος τοποθετήθηκε ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΤΑ Ν. Καρδίτσας Απόστολος Ταξιάρχης, οι κ.κ. Γιάννης Γεννάδιος, Έκτορας Γάζος, Κων. Ξυλομένος και ο Δήμαρχος Βασίλης Τσιάκος.
Ο κ. Τσιάκος σημείωσε ότι υπάρχουν σύνδεσμοι ύδρευσης στη χώρα που θέλουν κατάργηση και συγχώνευση, και ορισμένοι υγιείς όπως αυτός της Καρδίτσας που δεν θέλουν.












