«Αποκαλυπτήρια» της μελέτης για τον Περιφερειακό δρόμο Σοφάδων

Σημαντικές εξελίξεις ανακοινώθηκαν σήμερα σχετικά με την πορεία, την κατάσταση και τον προγραμματισμό του Περιφερειακού δρόμου των Σοφάδων, κατά τη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου, έπειτα από ερώτηση του Δημοτικού Συμβούλου της πλειοψηφίας Βασιλείου Γούζιου.

«Είμαστε σε καλό επίπεδο συζήτησης με τον Περιφερειάρχη για να δούμε πως θα δημοπρατηθεί το έργο και να γίνει εντός 2-3 χρόνων», είπε κατά την τοποθέτησή του ο Δήμαρχος Σοφάδων, Δημοσθένης Κατσής.

Σε λεπτομέρειες γύρω από το δρόμο έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Πυργιώτης, λέγοντας αρχικά ότι είναι έργο ύψους 30 εκατ. ευρώ. «Με το έργο του Περιφερειακού δρόμου των Σοφάδων, ουσιαστικά ολοκληρώνεται και η Εθνική οδός από το Δέλτα μέχρι το Νέο Μοναστήρι. Είναι ένα κομμάτι που συνδέεται και με τον Ε-65, προβλέπεται κατασκευή δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση, το σύνολο του έργου είναι 3,8 χιλιόμετρα, ενώ προβλέπεται και παράπλευρο δίκτυο 6,65 χιλιόμετρα. Αναμένεται να κατασκευαστούν και τέσσερις κόμβοι κυκλικοί και μια κατασκευή δίδυμης γέφυρας πάνω από τον Σοφαδίτη.

Επιπλέον, ξεκινάει από τον κόμβο των Αθηνών και καταλήγει στον κόμβο του Μασχολουρίου. Ουσιαστικά υπάρχουν τέσσερις κόμβοι, ένας είναι αυτός των Αθηνών, ο άλλος στον Ε-65 που συνδέεται και με το κέντρο των Σοφάδων, ένας στο Γαλαξία και ένα ακόμη στο Μασχολούρι.

Όσον αφορά την κατασκευή δίδυμης γέφυρας στον Σοφαδίτη ποταμό, προβλέπεται βάσει μελέτης να γίνουν ανεξάρτητοι κλάδοι για κάθε ρεύμα κυκλοφορίας. Το άνοιγμα της γέφυρας είναι 65 μέτρα. Κάτω από τη γέφυρα θα γίνει ένας δρόμος που θα συνδέει τους Σοφάδες με το Καρποχώρι», είπε αναλυτικά ο Γενικός Γραμματέας.

Σχετικά με την βελτίωση που θα αποφέρει το συγκεκριμένο έργο, ο ίδιος επισήμανε ότι θα αναβαθμίσει οδικά όλη την περιοχή των Σοφάδων και θα είναι ασφαλής η διέλευση της Εθνικής οδού στην περιφέρεια του Δήμου Σοφάδων. «Ο υφιστάμενος δρόμος έχει πολλά φτωχά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, μόλις 8 μέτρα το πλάτος. Τώρα με το νέο έργο, θα είναι τμήμα Εθνικής οδού, κατηγορίας Ε2», συμπλήρωσε.

Όσον αφορά τον προγραμματισμό του έργου, η μελέτη του έχει εκπονηθεί από την Περιφέρεια, ενώ σύμφωνα με τον Γ.Γ. πρέπει να βρεθεί η κατάλληλη χρηματοδότηση. «Αν είναι εφικτό δηλαδή να ενταχθεί σε κάποιο πρόγραμμα, καλό θα ήταν ώστε μετά να δημοπρατηθεί. Πάντως η μελέτη είναι τελείως ολοκληρωμένη και κοστολογημένη», τόνισε εξίσου.

Τον λόγο πήρε και ο Δήμαρχος Δημοσθένης Κατσής, λέγοντας ότι το τμήμα αυτό είναι σημαντικό να ολοκληρωθεί για να κλείσει η Εθνική οδός από το Νέο Μοναστήρι έως το Δέλτα Καρδίτσας. «Είναι το τελευταίο κομμάτι που απομένει για να κατασκευαστεί. Είναι μια σοβαρή μελέτη, εντοπίσαμε ένα θέμα στην πρόσβαση προς Ανάβρα. Αυτή θα γίνεται από τον πρώτο επονομαζόμενο κυκλικό κόμβο των Αθηνών, θα βγαίνει σε παράδρομο που θα συνδέεται με τον δρόμο Σοφάδες, Φίλια και Ανάβρα. Αυτό λοιπόν, θα δούμε σε ποια διατομή είναι, γιατί πρέπει να είναι ασφαλής με την ανάλογη διαπλάτυνση. Υπάρχουν τέσσερις κυκλικοί κόμβοι, βασικό στοιχείο είναι ότι στο ύψος του οικισμού Ρομά μετατίθεται ο δρόμος περίπου 15 μέτρα νότια. Θα γίνει ένας νέος δρόμος και ο παλιός θα παραμείνει ως παράδρομος. Η υφιστάμενη γέφυρα του Σοφαδίτη θα παραμείνει εξίσου ως παράδρομος για να βγαίνει προς την Αγ. Γεωργίου, ενώ ο νέος δρόμος θα έχει νέα διπλή γέφυρα με πλάτος 15-16 μέτρα», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Κατσής.

Πέρα από το συνολικό προϋπολογισμό του έργου που ανέρχεται στα 30 εκατ. ευρώ, προβλέπονται και άλλα 2,5 εκατ. για μετατόπιση δικτύων φωτισμού και τηλεπικοινωνιών, σύμφωνα με τον Δήμαρχο. «Δεν έχει γίνει οριστική μελέτη για αυτά τα δίκτυα μόνο, τα άλλα έχουν ολοκληρωθεί. Όταν θα έχουμε κάτι… χειροπιαστό, θα προβούμε σε ανακοινώσεις στο Δημοτικό Συμβούλιο. Πραγματικά είναι ένα θέμα που ταλανίζει την πόλη των Σοφάδων, έχει μείνει το τελευταίο κομμάτι, καθώς επίσης θέσαμε ένα νέο θέμα που αφορά την οδό Αγ. Γεωργίου που περνά μπροστά από το νεκροταφείο, και συνδέει πλέον την πόλη των Σοφάδων με την Ε-65. Είναι ένας δρόμος που χρήζει νέας μελέτης, νέας χάραξης. Θα προσπαθήσουμε σε συνεργασία με την Περιφέρεια να γίνει που πρόκειται για 3,5 – 4 χιλιόμετρα. Δεν είναι δρόμος που συνάδει με την Ε-65 για να συνδέει δύο Εθνικές οδούς. Πρέπει να είναι αναβαθμισμένος», κατέληξε ο κ. Κατσής.

Διευκρινίσεις ζήτησε και ο Αντιδήμαρχος Βασίλης Φαλούτσος, σχετικά με τον κόμβο της Αερογέφυρας – Μασχολουρίου, με τον Δήμαρχο να δείχνει τη νέα προβλεπόμενη πορεία που θα ισχύει στο χαρακτηριστικό χάρτη του έργου, σε προτζέκτορα. Τέλος, σχετικά με τις απαλλοτριώσεις, δόθηκε απάντηση ότι προβλέπονται εντός του αρχικού ποσού ύψους 30 εκατ. ευρώ.