Με ευρεία αναπτυξιακή ατζέντα πραγματοποιήθηκαν την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026, στο Δημαρχείο Ανθηρού, οι προγραμματισμένες συνεδριάσεις της Δημοτικής Επιτροπής, του Δημοτικού Συμβουλίου και η ειδική συνεδρίαση λογοδοσίας της Διοίκησης του Δήμου Αργιθέας.
Στη διάρκεια των συζητήσεων ελήφθησαν σημαντικές αποφάσεις που αφορούν την υλοποίηση του τεχνικού προγράμματος του Δήμου, την αναμόρφωση του προϋπολογισμού, την προώθηση έργων υποδομής, παρεμβάσεων αποκατάστασης ζημιών από φυσικές καταστροφές, δράσεις πολιτικής προστασίας, παρεμβάσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα, την αξιοποίηση χρηματοδοτικών προγραμμάτων, την ενίσχυση του τομέα της υγείας και της ασφάλειας των πολιτών, καθώς και τη στήριξη του πολιτισμού, του αθλητισμού και της εθελοντικής προσφοράς.
Ξεχωριστή αναφορά έκανε ο Δήμαρχος κ. Ανδρέας Στεργίου, ανακοινώνοντας ότι στις 11 Ιουλίου θα πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίαση των συμπερασμάτων της ολοκληρωμένης επιστημονικής έρευνας που εκπόνησε για τον Δήμο η επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου υπό τον καθηγητή κ. Καλιαμπάκο. Ο κ. Στεργίου απένειμε τα εύσημα στην εξαιρετική δουλειά που πραγματοποιήθηκε, επισημαίνοντας ότι δημιουργήθηκε ένα υπερπολύτιμο επιστημονικό εργαλείο, το οποίο αποτυπώνει με τεκμηριωμένο τρόπο τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της περιοχής και διαμορφώνει συγκεκριμένες αναπτυξιακές κατευθύνσεις για το μέλλον της Αργιθέας, αποτελώντας πολύτιμο οδηγό για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Δήμου τα επόμενα χρόνια.
Επενδύσεις σε ασφάλεια, υγεία. ποιότητα ζωής
Κατά την τοποθέτησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο Δήμαρχος ανέλυσε τη νέα πρωτοβουλία της Δημοτικής Αρχής για την προμήθεια σύγχρονων εξωτερικών απινιδωτών, οι οποίοι θα τοποθετηθούν σταδιακά σε κομβικά, αλλά και απομακρυσμένα σημεία του Δήμου. Υπενθύμισε ότι η Αργιθέα υπήρξε από τους πρώτους Δήμους της χώρας που επένδυσαν στον εξοπλισμό των αγροτικών ιατρείων με απινιδωτές, καρδιογράφους και άλλο ιατρικό εξοπλισμό, ενώ στάθηκε ιδιαίτερα στην πρωτοποριακή εγκατάσταση απινιδωτών στις κορυφές της περιοχής, μέχρι και σε υψόμετρο άνω των 2.000 μέτρων, μια δράση που έχει αναγνωριστεί πανελλαδικά ως πρότυπη πρακτική.
Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην προμήθεια ειδικού διασωστικού φορείου, το οποίο θα παραχωρηθεί στην Ελληνική Ομάδα Διάσωσης Καρδίτσας, ενισχύοντας ουσιαστικά τις δυνατότητες άμεσης επέμβασης σε περιστατικά διάσωσης στον ορεινό όγκο της Αργιθέας, η οποία και αποτελεί πεδίο δράσης της. Πρόκειται για έναν εξοπλισμό υψηλής επιχειρησιακής αξίας, ο οποίος θα διευκολύνει την ασφαλή μεταφορά τραυματιών και ασθενών από ιδιαίτερα δυσπρόσιτες περιοχές, όπου η πρόσβαση είναι εξαιρετικά δύσκολη και κάθε λεπτό μπορεί να αποδειχθεί καθοριστικό για τη διάσωση ανθρώπινης ζωής. Με την πρωτοβουλία αυτή, ο Δήμος ενισχύει έμπρακτα το αίσθημα ασφάλειας κατοίκων και επισκεπτών, επενδύοντας σε σύγχρονα μέσα πολιτικής προστασίας και διάσωσης που ανταποκρίνονται στις ιδιαίτερες ανάγκες μιας ορεινής περιοχής όπως η Αργιθέα.
Ο κ. Στεργίου αναφέρθηκε επίσης στην τοποθέτηση νέου χλοοτάπητα στο γήπεδο Καταφυλλίου, το οποίο θα αποδοθεί στους νέους και στους επισκέπτες της περιοχής, ενώ προανήγγειλε τη διοργάνωση κοινωνικού ποδοσφαιρικού αγώνα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού.
Νέες χρηματοδοτήσεις και στρατηγικές συνεργασίες
Το Δημοτικό Συμβούλιο ενέκρινε επίσης, την προσχώρηση του Δήμου Αργιθέας ως ωφελούμενου φορέα, στους όρους και τις συμφωνίες του δεσμευμένου καταπιστευτικού (Escrow Account) υπολογαριασμού (ΑΔΑ: 9ΟΞΩ4653Π8-ΠΚΖ), στο πλαίσιο του προγράμματος του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας «SUB1a. Δημιουργία Εθνικού Δικτύου Μονοπατιών και Διαδρομών Πεζοπορίας», για το έργο (Sub.1α-16851) «Η προστασία της βιοποικιλότητας ως κινητήριος μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης», το οποίο είναι ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Η εν λόγω απόφαση διασφαλίζει τη χρηματοδότηση των παρεμβάσεων που υλοποιεί ο Δήμος σε συνεργασία με τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής (Ο.ΦΥ.ΠΕ.Κ.Α.).
Να σημειωθεί ότι το Σώμα αποφάσισε και την εκκίνηση διεργασιών για συμμετοχή σε διαδημοτική συνεργασία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Τρικάλων, που αφορά την από κοινού επεξεργασία της ιλύος των Ε.Ε.Λ. των Δήμων Τρικκαίων, Καρδίτσας, Μουζακίου, Αργιθέας, Πύλης και Φαρκαδόνας σε νέα εγκατάσταση ηλιακής ξήρανσης.
Ο Δήμαρχος υπογράμμισε ότι η Αργιθέα υλοποιεί τα τελευταία χρόνια το μεγαλύτερο πρόγραμμα έργων στην ιστορία της, με εκτεταμένες ασφαλτοστρώσεις και τσιμεντοστρώσεις, έργα αποκατάστασης από τις θεομηνίες, αγροτική οδοποιία, αξιοποίηση της δημοτικής περιουσίας, αναπλάσεις πλατειών και κοινόχρηστων χώρων, έργα ύδρευσης, αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις, δράσεις πολιτικής προστασίας και ψηφιακής μετάβασης με ανάπτυξη δωρεάν δικτύων Wi-Fi σε πολλές κοινότητες. Παράλληλα, τόνισε ότι ο Δήμος παραχωρεί πλατείες και δημοτικούς χώρους για τη διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων, στηρίζει ενεργά τους συλλόγους και συμμετέχει δυναμικά στα κέντρα λήψης αποφάσεων, διεκδικώντας πόρους και χρηματοδοτήσεις που μεταφράζονται σε απτά αποτελέσματα προς όφελος των τοπικών κοινωνιών και όλων των κατοίκων της Αργιθέας.













