Εξετάσεις PISA σήμερα σε εννέα σχολεία της Καρδίτσας

    Σε εννέα σχολεία του Νομού Καρδίτσας διεξάγονται σήμερα οι εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για μαθητές της ΣΤ’ τάξης δημοτικού και Γ’ τάξης γυμνασίου στην Γλώσσα και τα Μαθηματικά, μια «μίνι» PISA κατά το περίφημο τεστ διαγνωστικών εξετάσεων του ΟΟΣΑ.

    Οι εξετάσεις θα γίνουν με ανώνυμα ερωτηματολόγια σε εθνικό επίπεδο, ενώ θα συμμετάσχουν σε αυτές 6.000 μαθητές από 600 σχολεία της χώρας, 300 Δημοτικά και 300 Γυμνάσια.

    Από την Καρδίτσα επιλέχτηκαν τυχαία και συμμετέχουν το Δημοτικό Σχολείο Ανθηρού, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας, το δημοτικό σχολείο Κέδρου, το 3ο Δημοτικό Σχολείο Καρδίτσας και το 2ο Δημοτικό Σχολείο Μουζακίου καθώς και τα Γυμνάσια Ματαράγκας, Μαγούλας, το 6ο Γυμνάσιο Καρδίτσας και το 2ο Γυμνάσιο Καρδίτσας.

    ‘Όπως είναι φυσικό τα αποτελέσματα τους δεν θα συνεκτιμώνται στους βαθμούς των μαθητών.

    Στόχος τους είναι να εξαχθούν συμπεράσματα για το επίπεδο των μαθητών και μαθητριών των σχολείων και να σχεδιαστούν διορθωτικές επεμβάσεις, ενώ παίρνουν μέρος σε αυτές σχολεία από όλες τις Περιφέρειες της χώρας. Η επιλογή τους δε, όπως αναφέρουν οι αρμόδιες πηγές από την πλευρά του υπουργείου Παιδείας, έγινε από Επιστημονική Επιτροπή και σ αυτήν περιλαμβάνονται τόσο μονοθέσια-ολιγοθέσια-πολυθέσια Δημοτικά όσο και μικρά-μεσαία-μεγάλα Γυμνάσια.

    Η έρευνα του ΟΟΣΑ, από την οποία και ξεκινάει η ιδέα του σχεδιασμού της ελληνικής εκδοχής της, ξεκίνησε με βάση την ανάγκη για την χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής βάση συγκεκριμένων και μετρήσιμων δεδομένων. Έτσι ώστε να γίνονται στην συνέχεια οι απαραίτητες βελτιωτικές παρεμβάσεις όποτε αυτό είναι απαραίτητο.

    Κατ΄ επέκταση η εφαρμογή της ελληνικής PISA αρχίζει φέτος, ενώ θα γίνεται κάθε χρόνο. Μετά τις δύο πρώτες σχολικές χρονιές και όταν αρχίσει η εφαρμογή των νέων προγραμμάτων σπουδών που σχεδιάζονται, θα μπουν και αυτά στο «μικροσκόπιο» της.

    Πάντως, η Ελλάδα αποτελεί μια από τις ελάχιστες χώρες τις Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία δεν συλλέγει συστηματικά και σε εθνικό επίπεδο στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης.

    Επόμενο στάδιο στην εφαρμογή του θεσμού θα είναι η δημιουργία «Τράπεζας Θεμάτων» από την οποία και θα επιλέγονται τα θέματα της.