Την έγκρισή του για τη διαμόρφωση δύο ισόπεδων κυκλικών κόμβων στην Καρδίτσα καλείται να δώσει αύριο (20/5) το Δημοτικό Συμβούλιο, αποφασίζοντας για την έκδοση κανονιστικής απόφασης.

Το έργο που έχει προταθεί για το νέο ΒΑΑ του Δήμου Καρδίτσας αφορά τη διαμόρφωση δύο κυκλικών κόμβων στο Αθλητικό Πάρκο και στην πρώην Σχολή Αστυφυλάκων (διασταύρωση περιφερειακού – Τρικάλων). Εφόσον εγκριθεί η κανονιστική απόφαση, η ώριμη μελέτη του έργου θα αποσταλεί στην Περιφέρεια Θεσσαλίας ώστε να πάρει απόφαση ένταξης. Η πλήρης Τεχνική Μελέτη και τα τα τεύχη δημοπράτησης συντάχθηκαν από Τεχνική Εταιρεία Μελετών και έγιναν δωρεά στο Δήμο.

Σύμφωνα με την μελέτη για το έργο, τα βασικότερα μειονεκτήματα των υφιστάμενων διασταυρώσεων σε επίπεδο οδικής ασφάλειας, οφείλονται στη σύγχυση που προκαλείται στους οδηγούς λόγω της απουσίας επαρκούς σηματοδότησης, έλλειψης φωτεινών σηματοδοτών και του πλήθους στρεφουσών κινήσεων που οριοθετούνται από διαχωριστικές νησίδες. Με τις προτεινόμενες διαμορφώσεις στους δύο παραπάνω κόμβους αναμένεται να εξυπηρετούνται ταχύτερα οι κυκλοφοριακές ροές και να ενισχυθεί σημαντικά η οδική ασφάλεια.

Κόμβος στο Αθλητικό Πάρκο
Στον Κόμβο Αθλητικού Πάρκου συμβάλλουν τέσσερεις οδοί: η οδός Υψηλάντου από δυτικά, η οδός Παναγούλη μαζί με την προέκταση της οδού Αγράφων από το νότο, και προς βορρά η συνέχεια της οδού Αγράφων και η Λεωφόρος Δημοκρατίας. Στην υφιστάμενη διαμόρφωση της διασταύρωσης παρατηρούνται πλέξεις κυκλοφορίας, ασάφεια στην πορεία των οχημάτων και μη ασφαλής κίνηση πεζών και ιδιαίτερα ποδηλάτων.


Κόμβος Τρικάλων – Περιφερειακού
Στον Κόμβο Τρικάλων – Περιφερειακού συμβάλλουν τέσσερις οδοίι: η οδός Τρικάλων, στην κατεύθυνση βορρά-νότου, και η περιφερειακή οδός Καρδίτσας στη διεύθυνση ανατολή-δύση. Σήμερα η υφιστάμενη διασταύρωση ρυθμίζεται σε όλους τους κλάδους από φωτεινό σηματοδότη όμως προκαλείται σύγχυση στους οδηγούς λόγω της μεγάλης αδιαμόρφωτης επιφάνειας που χαρακτηρίζει το κέντρο της διασταύρωσης και του πλήθους στρεφουσών κινήσεων που οριοθετούνται από διαχωριστικές νησίδες. Επίσης παρατηρείται ανάπτυξη υψηλών ταχυτήτων λόγω μεγάλης ευθυγραμμίας.

Οι νέοι κόμβοι
Προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους έχει η κυκλοφορία εντός του κόμβου, η οποία ακολουθεί την κυκλική διαδρομή, ενώ οι οδηγοί των εισερχόμενων οχημάτων υποχρεώνονται με ανάλογη σήμανση να παραχωρούν προτεραιότητα στην εντός του κόμβου κυκλική κίνηση. Η κυκλική πορεία των οχημάτων ορίζεται από μία υπερυψωμένη νησίδα με φύτευση πρασίνου εσωτερικά. Ο δακτύλιος κυκλοφορίας διαμορφώνεται με πλάτος 6 μέτρων.