Κενά στα σχολεία, αναπληρωτές το 1/3 των εκπαιδευτικών και η παράλληλη στήριξη

Είναι γεγονός ότι αρκετά σχολεία προσπαθούν να λειτουργήσουν αξιοπρεπώς, αντιμετωπίζοντας συγχρόνως κενά σε αρκετές ειδικότητες, τα οποία μάλιστα εντός μιας χρονιάς ουδέποτε καλύπτονται από νέους εκπαιδευτικούς.

Προφανώς οι προσλήψεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό δεν είναι αυτές που θα έπρεπε να ήταν για τη δημόσια Εκπαίδευση, όπως και οι απολαβές σε συνάρτηση με το κόστος ζωής και της στέγασης που υπερκαλύπτουν το μηνιαίο τους μισθό. Αρκετοί εκπαιδευτικοί αλλά και γονείς στην Καρδίτσα μάς μεταφέρουν την εμπειρία τους σχετικά με την απουσία εκπαιδευτικών σε μαθήματα, με αποτέλεσμα να μην πραγματοποιούνται, ασχέτως αν θα έπρεπε να γίνονται για τα παιδιά.

Και έτσι κυλούν οι μήνες, τα τρίμηνα και ολόκληρα χρόνια, και αυτά τα κενά μετά βίας καλύπτονται, προκειμένου να είναι ένα σχολείο αποτελούμενο από το καλύτερο δυνατό προσωπικό. Το 1/3 μάλιστα των εκπαιδευτικών είναι αναπληρωτές, οι οποίοι δεν διαθέτουν ισάξια δικαιώματα με τους μόνιμους συναδέλφους τους. Η πολιτική που ακολουθείται στην Παιδεία και την Υγεία, κινείται με εκπτώσεις, αυτοσυντήρηση και με ελάχιστες πρωτοβουλίες για να μειωθούν τα αιτήματα των εργαζομένων των δύο τομέων.

Με όρους… έκπτωσης κανείς δεν αντιμετώπισε ούτε ιατρικά ζητήματα, ούτε φυσικά επιδημίες ή όπως βιώσαμε, την πανδημία. Το ίδιο και στην Εκπαίδευση, εκεί όπου οι αποχωρήσεις – προσλήψεις γίνονται… ίσα ίσα, μόνο και μόνο για να ισοσκελίζονται αριθμοί, και δυστυχώς με το… σταγονόμετρο επιθυμητές τομές.

Και αν δεν επαρκεί ο αριθμός των αναπληρωτών για παράλληλη στήριξη;

Ας προεκτείνουμε παραπέρα το θέμα των συνθηκών που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της σχολικής σεζόν. Ιδίως στην παράλληλη στήριξη και σύμφωνα με μαρτυρίες Καρδιτσιωτών από άλλα μέρη της χώρας, γίνονται ήδη συζητήσεις – συμβούλια μεταξύ των εκπαιδευτικών σχετικά με το πως θα καταφέρουν να είναι δίπλα στα παιδιά ειδικής αγωγής. Αλλάζει ο σχεδιασμός τους, πρέπει να αναλάβουν κι άλλα νέα παιδιά, το οποίο ξεχωριστά χρειάζεται διαφορετική προετοιμασία. Το εξίσου κακό είναι ότι αυτές οι ώρες δεν θα επαρκούν στο κάθε παιδί, ενώ και οι εκπαιδευτικοί θα δυσκολευτούν να διαχειριστούν καταστάσεις.

Δ.Γ.