Με γενναίες προσφορές στα καταστήματά τους μπαίνουν στον Σεπτέμβριο οι έμποροι της Καρδίτσας, μέχρι να ολοκληρώσουν τις νέες παραλαβές τους και να προετοιμάσουν τις επιχειρήσεις τους για τη χειμερινή σεζόν.

Η αυλαία των θερινών εκπτώσεων έπεσε το περασμένο Σάββατο, με τους επαγγελματίες να κάνουν ήδη τον πρώτο απολογισμό. Η αγοραστική κίνηση ήταν «παγωμένη», διαψεύδοντας τις προσδοκίες για ανάκαμψη του τζίρου.

«Οι εκπτώσεις ολοκληρώθηκαν χωρίς την κίνηση και τους τζίρους που θέλαμε. Ήταν πολύ κατώτερες των προσδοκιών. Η φετινή θερινή εκπτωτική περίοδος ήταν χειρότερη των τελευταίων ετών» αναφέρει μιλώντας στον «Νέο Αγώνα» ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καρδίτσας κ. Αρ. Αντωνίου. «Από τα χειρότερα εμπορικά καλοκαίρια» συμπληρώνει.

Η μόνη «ανάσα» για την τοπική αγορά ήρθε γύρω από τον Δεκαπενταύγουστο, όταν η παρουσία ετεροδημοτών έδωσε μια πρόσκαιρη τόνωση στους τζίρους. Ωστόσο, η συνολική εικόνα παρέμεινε αρνητική.

Σε μια προσπάθεια να «ξεστοκάρουν» τα αποθέματα και να αντισταθμίσουν τις απώλειες, εκμεταλλευόμενοι την επιστροφή του κοινού από τις καλοκαιρινές διακοπές, οι έμποροι συνεχίζουν με γενναίες προσφορές στα καταστήματά τους.
«Αρχίζει τώρα η περίοδος προσφορών. Οι καταναλωτές θα βρουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές», αναφέρει ο κ. Αντωνίου.

Με γενναίες εκπτώσεις στα εποχικά είδη, οι επιχειρήσεις φιλοδοξούν να αυξήσουν τον τζίρο τους και να προετοιμαστούν όσο το δυνατόν καλύτερα για τη χειμερινή περίοδο.

Στη χώρα
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Εμπορίου και Υπηρεσιών της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ), έξι στις δέκα επιχειρήσεις δήλωσαν ότι κατά τις φετινές θερινές εκπτώσεις πραγματοποίησαν λιγότερες πωλήσεις σε σύγκριση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ μόλις μία στις δέκα –κυρίως πολύ μεγάλες επιχειρήσεις– κατέγραψε θετικό πρόσημο.

Επιπλέον, το 51% των επιχειρήσεων παρουσίασε χαμηλότερη επισκεψιμότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ μόλις το 21% δήλωσε πολύ και πάρα πολύ ικανοποιημένο από την επισκεψιμότητα στην επιχείρηση κατά τη διάρκεια των θερινών εκπτώσεων.

Για επτά στις δέκα επιχειρήσεις στις οποίες καταγράφηκαν χαμηλότερες πωλήσεις συγκριτικά με την αντίστοιχη εκπτωτική περίοδο πέρυσι, η μείωση διαμορφώθηκε έως 20%.

Αντιθέτως, για δύο στις τρεις επιχειρήσεις που δήλωσαν αύξηση των πωλήσεων, η άνοδος δεν υπερέβη το 10% σε σχέση με πέρυσι, ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στο λιανεμπόριο.

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις υιοθέτησαν ποσοστά εκπτώσεων άνω του 30%, με το «κλιμάκιο έκπτωσης» 31%-40% να συγκεντρώνει την ισχυρότερη προτίμηση.

Κυριότερο πρόβλημα, σύμφωνα με τους εμπόρους, το οποίο επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση και κατ’ επέκταση τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων, είναι η ακρίβεια και το μειωμένο διαθέσιμο εισόδημα για τις αγορές.

Αρνητικός παράγοντας επίσης για τις επιχειρήσεις θεωρείται η αύξηση του λειτουργικού κόστους, η αύξηση των τιμών αγοράς από τους προμηθευτές, αλλά και η μειωμένη ρευστότητα.

Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις δηλώνουν ότι το λειτουργικό τους κόστος έχει αυξηθεί μέσα στο 2025 κατά 11% έως 20%, ενώ ένα 36% δηλώνει ότι η αύξηση του λειτουργικού κόστους υπερβαίνει το 20%.

Το ενεργειακό κόστος αποδεικνύεται ο μεγάλος «πονοκέφαλος» για τις εμπορικές επιχειρήσεις, με το 39% να δηλώνει ότι δεν είναι καθόλου ικανοποιημένο από τα μέτρα που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του αυξημένου ενεργειακού κόστους και των ανατιμήσεων.