Στις ράγες της υλοποίησης αναμένεται να μπει το έργο της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Παλαιοφάρσαλος- Καλαμπάκα, καθώς το επόμενο διάστημα υπογράφεται από την ΕΡΓΟΣΕ η σύμβαση του έργου.
Το έργο αφορά στην εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε μήκος 81,4 χιλιόμετρα στη γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, συνδέοντας το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο (Αθηνών -Θεσσαλονίκης – εξωτερικού) µε το σύνολο του δυτικού Θεσσαλικού κάμπου. Πρόκειται για έργο προάγγελο της σχεδιαζόμενης από τον ΟΣΕ επέκτασης του σιδηρόδρομου προς Κοζάνη και Ηγουμενίτσα. Το Περιφερειακό Συμβούλιο Θεσσαλίας σε πρόσφατη συνεδρίασή του γνωμοδότησε θετικά για τους περιβαλλοντικούς όρους της μελέτης στο τμήμα Καλαμπάκα-Δήμητρα Γρεβενών.
Όλο το τμήμα θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο και θα περιλαμβάνει σύγχρονα συστήματα Σηματοδότησης και Τηλεπικοινωνιών, καθώς και αυτόματης προστασίας συρμών ETCS που οδηγούν σε αναβάθμιση του επιπέδου ασφαλείας και άνεσης των μετακινήσεων κατά μήκος της σιδηροδρομικής γραμμής, στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης και την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων. Το τρένο θα λειτουργεί ως Προαστιακός Σιδηρόδρομος για την περιοχή Παλαιοφάρσαλος-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα, εξυπηρετώντας τις καθημερινές ανάγκες χιλιάδων επιβατών και ενισχύοντας την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής.
Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται η ηλεκτροκίνηση του θεσσαλικού σιδηροδρόμου στο σύνολό του. «Πρόκειται» δήλωσε ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Κώστας Αγοραστός «για έργο συνολικού προϋπολογισμού ένταξης 72 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ Θεσσαλίας 2014-2020.
«Βρήκαμε χρηματοδότηση, εντάξαμε το έργο στο ΕΣΠΑ Θεσσαλίας, δημοπρατήθηκε, αλλά μετά από ενστάσεις ο διαγωνισμός ακυρώθηκε από το ΣτΕ. Το έργο επαναδημοπρατήθηκε, αναδείχτηκε ανάδοχη εταιρία και βρισκόμαστε στο στάδιο του ελέγχου της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Περιμένουμε την έγκριση, για να υπογραφεί η σύμβαση από την ΕΡΓΟΣΕ» πρόσθεσε ο Περιφερειάρχης.