Πριν δύο χρόνια η Ευρώπη γιόρτασε το Ευρωπαϊκό Έτος Σιδηροδρόμων. Η Ευρώπη χτυπημένη από την πανδημία και το πρόταγμα των βιώσιμων μετακινήσεων φιγουράρει όλο και ψηλότερα στην ατζέντα.

Τον Σεπτέμβριο εκείνου του έτους, το Connecting Europe Express έφτασε στην Αθήνα, σε ένα επετειακό ταξίδι 20.000 χλμ. που περιλάμβανε 100 πόλεις σε 26 χώρες. Εκείνη τη βραδιά στον σταθμό του Ρουφ, οι εκπρόσωποι της Κομισιόν, ενώπιον της πολιτικής ηγεσίας και των διοικήσεων των σιδηροδρομικών φορέων, μετέφεραν ένα μήνυμα: Επενδύστε στον σιδηρόδρομο.

Ενάμιση χρόνο μετά η χώρα μας ζει τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία, με 57 νεκρούς. Για τον ελληνικό σιδηρόδρομο ο χρόνος σταμάτησε την Τρίτη, 28 Φεβρουαρίου 2023, στις 23.20. Παθογένειες, εγκληματικές παραλείψεις, λανθασμένες αποφάσεις έρχονται στο φως. Η ώρα της επανεκκίνησης είναι ακόμη θολή. Ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για τις Υποδομές και Μεταφορές, κ. Γιώργος Γεραπετρίτης, εκτίμησε ότι θα μπορούσε να είναι ως το τέλος Μαρτίου.

Η κοινωνία παραμένει μουδιασμένη. Η ολοκλήρωση των έργων εγκατάστασης σύγχρονων συστημάτων ασφαλείας, δηλαδή σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ERTMS, μπορεί να βάλει ξανά τους επιβάτες σε ράγες.

Αναλυτικότερα στην έντυπη έκδοση του «Νέου Αγώνα»