Τρία στοιχεία έφερε στο φως η αυτοψία των τεχνικών συμβούλων στο σημείο της φονικής σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.

Νέα στοιχεία για την τραγωδία στα Τέμπη έχουν στα χέρια τους οι τεχνικοί σύμβουλοι, που έχουν οριστεί από οικογένειες θυμάτων. Η πρώτη αυτοψία στο σημείο της σύγκρουσης έφερε στο φως τρία σημαντικά στοιχεία, σύμφωνα με πληροφορίες που μετέδωσε το κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Star.

Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματα από την αυτοψία:

τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί, παρά την πυρκαγιά που προκλήθηκε. Eίναι κάτι που προκαλεί εντύπωση
η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε τα μοιραία πρώτα λεπτά μετά τη σύγκρουση ήταν 500 με 600 βαθμούς Κελσίου
οι βλάβες στα κλειδιά στον πίνακα κυκλοφορίας δεν αποκαθίστανται αμέσως, όπως συμβαίνει για παράδειγμα με το κλειδί 101, που είναι χαλασμένο από τον περασμένο Νοέμβριο.

«Ψάχνουμε από πού ξεκίνησε και τι έκαψε η φωτιά»

«Έχουμε κάνει μια αυτοψία στον χώρο του ατυχήματος κι άλλη μία στον χώρο όπου φυλάσσονται τα συντρίμμια. Έχουμε και κάποιες αυτοψίες τις επόμενες μέρες που θα γίνουν στην Αθήνα κι έχουμε επίσης και πολλές εργαστηριακές δοκιμές» είπε στο Star o πραγματογνώμονας, Κώστας Λακαφώσης, μέλος της επιτροπής.

«Αυτό που ψάχνουμε να βρούμε είναι τι ήταν η φωτιά που είδαμε στο βίντεο, από πού ξεκίνησε, τι έκαψε» εξήγησε.

Τέμπη: Παραλείψεις και ανθρώπινα λάθη

Σύμφωνα με πληροφορίες του Alpha, η επιτροπή διαπίστωσε σειρά παραλείψεων στα αυτόματα συστήματα ασφαλείας, τις ραδιοεπικοινωνίες, αλλά και λανθασμένες ανθρώπινες ενέργειες.

«Αναμένουμε με πολύ μεγάλη αγωνία τα αποτελέσματα αυτά, για να δούμε, πέρα από τις ευθύνες του σταθμάρχη, αν τελικά υπήρχε η δυνατότητα να υπάρχουν και άλλες ασφαλιστικές δικλίδες με τις οποίες θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί το μοιραίο δυστύχημα», ανέφερε χθες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Alpha η Μ. Χατζηκωνσταντίνου, δικηγόρος ενός από τους πολυτραυματίες.

Οι πραγματογνώμονες που έκαναν έρευνα στις καμένες αμαξοστοιχίες θα τονίσουν ότι δεν υπάρχει νομοθετική υποχρέωση για πυρασφάλεια στα τρένα, ενώ στα βαγόνια δεν υπήρχαν φωτιστικά ασφαλείας.

Ο πρώην πρόεδρος της Επιτροπής Παρακολούθησης του Ευρωπαϊκού Συστήματος Διαχείρισης Σιδηροδρομικής Κυκλοφορίας, περιέγραψε ενώπιον του εφέτη ανακριτή σημαντικές ελλείψεις σε τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου όσον αφορά την ασφάλεια.

Ο Χρήστος Γκατσιούλης υποστήριξε ότι δεν υπήρχε επικοινωνία μεταξύ σταθμών, σε σημεία του δικτύου, ενώ είχαν κλαπεί καλώδια, δεν υπήρχε εξοπλισμός ETCS στα τρένα και έτσι δεν μπορούσαν να γίνουν δοκιμές και να τεθεί σε λειτουργία. Επιπλέον, παραβιάστηκαν οι προθεσμίες για τα έργα, χωρίς συγκεκριμένες μελέτες.

Τέμπη: «Τρεις μηχανές των τρένων δεν έχουν καεί» – Νέα στοιχεία από την αυτοψία στο σημείο της σύγκρουσης

Συνάδελφος προφυλακισμένου σταθμάρχη: «Δεν είχε εγκλιματιστεί»

Σειρά από λάθη έδειξε συνάδελφος του 59χρονου προφυλακισμένου σταθμάρχη από τη Λάρισα: «Θα μπορούσε να είχε βάλει και κάποιον έμπειρο σταθμάρχη μαζί του τις πρώτες νυχτερινές βάρδιες, για να μπορέσει να εγκλιματιστεί. Αυτό όμως δεν μπορούσε να γίνει, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ο κλειδούχος είτε είχε εμπειρία είτε όχι, δε θα μπορούσε να συνδράμει τον 59χρονο σταθμάρχη, ώστε να διευθετήσει την αμαξοστοιχία 62, λόγω της θέσης του».

Να σημειωθεί ότι ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, είπε σε ομιλία του στα Ιωάννινα πριν από λίγες μέρες ότι δέσμευσή του είναι να συγκρουστεί με το βαθύ κράτος και τις διαχρονικές παθογένειες στη δημόσια διοίκηση που αναδείχθηκαν από την τραγωδία των Τεμπών.