Τέσσερα χρόνια αγώνα και προσπαθειών για την κατασκευή της γέφυρας στη θέση «Ρογκάκια» που θα επιτρέψει τη σύνδεση μεταξύ Καροπλεσίου και Νεράιδας συμπληρώνουν φορείς και κάτοικοι της περιοχής.
Η αρχή έγινε τέτοιες ημέρες το 2020 από την «Καροπλεσίτικης Λέσχης Δράσεων» που μαζί με άλλους φορείς και συλλογικότητες («Δόλοπες Νεράϊδας Σπινάσας») ξεκίνησε την συλλογή υπογραφών ζητώντας την κατασκευή του έργου (εδώ σχετικό ρεπορτάζ του Νέου Αγώνα).
Στην τετραετία αυτή έγιναν διάφορες κινητοποιήσεις (εδώ) από τους κατοίκους των δυο περιοχών στην ημιτελή γέφυρα ζητώντας την ολοκλήρωση ενός έργου που θα ενώσει τα δύο χωριά και κατ’ επέκταση το Νομό Καρδίτσας με το Ν. Ευρυτανίας, λειτουργώντας ως διέξοδος για τους κατοίκους στο ενδεχόμενο ενός ισχυρού καιρικού φαινομένου.
Να θυμίσουμε ότι τον περασμένο Φεβρουάριο στην περιοχή βρέθηκε κλιμάκιο του στρατού συνοδευόμενο από τον Aντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Καρδίτσας Κωνσταντίνο Τέλιο εξετάζοντας τη δυνατότητα μεταφοράς στα «Ρογκάκια» της στρατιωτικής γέφυρας που χρησιμοποιούνταν στο Μουζάκι και στη θέση «Καραϊσκάκης» (εδώ ρεπορτάζ του Νέου Αγώνα).
Το θέμα τέθηκε λίγες ημέρες αργότερα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, όπου αναφέρθηκε μεταξύ άλλων ότι για να το τοποθετηθεί η γέφυρα τύπου «Μπέλεϋ» απαιτείται ανακατασκευή των βάθρων με υπόδειξη του Στρατού και διάνοιξη δρόμου σε μήκος 250 μέτρων για να διέλθουν οι γερανοί (εδώ τί έγραψε ο Νέος Αγών)
«Είναι βέβαια άξιο απορίας, πως ο στρατός έφτιαξε μεγαλύτερες γέφυρες σε ελάχιστες ώρες σε άλλα σημεία της Θεσσαλίας, όπως στο «Χάνι Τσίτου» (16/07/2024, δήμος Μετέωρων, στον νομό Τρικάλων, όπου μεταλλική γέφυρα 30 μέτρων τοποθετήθηκε σε 22 ώρες), αλλά στα Ρογκάκια που η απόσταση μεταξύ των βάθρων είναι 17 μέτρα, αδυνατεί» αναφέρει μεταξύ άλλων η «Καροπλεσίτικη Λέσχη Δράσεων» σε νέα της ανακοίνωση και προσθέτει: «Υπάρχουν υποσχέσεις και δείχνει να υπάρχει βούληση από τη νέα περιφερειακή αρχή, τουλάχιστον από την πλευρά του κ. Τέλιου – χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουμε δει να ξεκινάει κάτι. Θα θέλαμε βέβαια και μια απάντηση στο ερώτημα, πώς στην παραπάνω περίπτωση, μεταφέρθηκε η Μπέλεϋ από τα «Στουρναρέϊκα» στο «Χάνι Τσίτου», ενώ στη δική μας περίπτωση και ενώ ο Αγοραστός ισχυρίστηκε ότι είχε δώσει εντολή να έρθει στα «Ρογκάκια» η γέφυρα «Καραϊσκάκη» που αντικαταστάθηκε με τσιμεντένια στο Μουζάκι, τελικά μεταφέρθηκε στη Λάρισα στην Α’ στρατιά και δεν ήρθε ποτέ στα «Ρογκάκια», επί εποχής Τέλιου;».
Η Καροπλεσίτικη Λέσχη για τη σημασία του έργου εξηγεί:
1. Το Καροπλέσι δεν έχει άλλη διέξοδο. Σε περίπτωση καταστροφής λοιπόν, την εποχή που τα καιρικά φαινόμενα είναι ακραία και οι φωτιές σβήνουν στη θάλασσα, ή αν πέσει ο κεντρικός μας δρόμος που δεν ξέρουμε πότε επιτέλους θα ξεκινήσει, εμείς θα παγιδευτούμε σαν τα ποντίκια στη φάκα.
2. Η γέφυρα έχει μεγάλη σημασία γιατί σαν χωριό έχουμε δύο πολύ δυνατούς συνεταιρισμούς ξύλου (Καροπλεσίου και Ανθηρού), τους οποίους θα εξυπηρετούσε αυτή η σύνδεση. Για παράδειγμα πέρσι τα μέλη του ενός συνεταιρισμού έφευγαν και έκαναν 2 ώρες δρόμο πήγαινε και άλλες 2 έλα για να πάνε στη Βουλγάρα, ενώ από τη γέφυρα θα γλύτωναν τουλάχιστον μια ώρα δρόμο.
3. Μόνιμος κάτοικος της περιοχής έχει βγάλει ο ίδιος από το ποτάμι δυο αυτοκίνητα που προσπάθησαν να περάσουν στο παρελθόν, με αποτέλεσμα να τους ακινητοποιήσει το ρέμα του ποταμού και να κινδυνεύσουν.
Χώρια η επικοινωνία και η επισκεψιμότητα του χωριού μας από τη μεριά της Ευρυτανίας που είναι ανύπαρκτη.
Κ.Παλαιός